Kulkine on Opel Corsa 1.7Diesel -96
1.7D Öljyvuoto
1.7D Öljyvuoto
Mistä vois tulla oljyä tollasesta dieselkoneesta kun aina on alla isot lätäköt. Olen yrittänyt tutkia ei kylläkään auto ole ollut nosturilla, mistään ylempää sitä ei tule eikä näyttäis alipainepumpun letkuistakaan tulevan. Öljyt ja suodattimen olen vaihtanut ja silloin huomasin öljypohjan olevan aivan märkä eikä tullut öljyropusta. Mikä vois olla heikoin lenkki mistä lähteä tutkimaan, jakopään puoli näytti olevan enempi märkä, missäs se öljykello on, voisko se vuotaa? 
Re: 1.7D Öljyvuoto
Et sattunut rapsuttelemaan sitä itse öljypohjaa.... ? meinaan ruostunut monesti puhki siimapyörän sivusta ja sitten vauhtipyörän päästä ja
( 2 ruosteista nakkasin roskiin ja yhden möin vähän aikaa sitten ) , Öljykello on termostaatin kotelon alla .
Saksasta saa järkevään hintaan öljypohjia btw jos sieltä vuotaa.
( 2 ruosteista nakkasin roskiin ja yhden möin vähän aikaa sitten ) , Öljykello on termostaatin kotelon alla .
Saksasta saa järkevään hintaan öljypohjia btw jos sieltä vuotaa.
Joo täytyy tutkia lisää kun saan auton ylös, pakko tuo öljyn lotraaminen on saatava loppumaan 
Mulla meni samaisesta koneesta jo pari vuotta sitten öljypohja vaihtoon. Oli ruostunut puhki. Yllättävän hintava oli kyseinen kapistus. Olisko maksanut jopa 160 euroa?
edit: korjaan 135 euroa maksoi.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 5&t=147212
edit: korjaan 135 euroa maksoi.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 5&t=147212
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Nojoo tänään tuli vaihdettua jakopää uusiksi kaikkineen ja samalla tutkin sitä ö-vuotoa ja yksi vuotopaikka löytyi kyllä eli öljypumpun akselin stefa oli finaalissa ja eikun uusi samalla kun oli jakohihna pois ja sai pumpun pyörän samalla pois edestä. Koko hihnakoppa oli rasvassa ylt ympäri, hyvin oli jakoremmikin saanut öljyvoitelua, oli kuin uusi
mutta kyllä se pitkän päälle olis kai aiheuttanut harmia. No nyt on uusi stefa ja remmi kiristimineen ja ohjaimineen, täytyy nyt seurailla vieläkö se lorottaa ölkkää jostain, toivottavasti nyt ainakin vähän rauhoittui, pitää vielä tutkia sitä pohjaakin paremmin olisko sielläkin mätää
harjoitukset jatkuu
Nojoo nyt on ajeltu varmaan 500km sen stefan vaihdon jälkeen ja alkaa alusta kuivumaan, eli ei näyttäis enää vuotavan ainakaan niin että alleen tiputtelee
Seurataan tilannetta, hyvältä näyttää tähän asti, toivossa on hyvä elää sanoi lapamato