corsa -97 D ei starttaa

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
patikka
'Kadett'
'Kadett'

corsa -97 D ei starttaa

Viesti Kirjoittaja patikka »

elikkäs kyseessä -97 1.7d ja ei kylmänä starttaa. hörähtää vaan. missäköhän olis vika? voisko olla hehkut menny?
patikka
'Kadett'
'Kadett'

Re: corsa -97 D ei starttaa

vai onko startti menossa kun starttaa pari kierrosta ja sit käy rohisee, ihan ku löis tyhjää? aamulla sain sen kyllä käyntii isolla työllä.. voiko tiisselin työntää käyntiin jos sattuu toi laukee kokonaan?
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

se varmaan lyökin tyhjää, se on bendix mikä tulee maaliin kohta, voipi työntää ei mikään estä.
opel vectra c 2,2 gts
patikka
'Kadett'
'Kadett'

mikä ihmeen bendix? meni vähän huti..
patikka
'Kadett'
'Kadett'

patikka kirjoitti:mikä ihmeen bendix? meni vähän huti..
joo googletin ton.. silt se vähä tuntuuki et ois rattaat tai jtn kulunu.. meneeks koko startti tos uusiks?
panhead52
'Agila'

Viesti Kirjoittaja panhead52 »

Mulla samoja ongelmia omassa vuotta vanhemmassa sorsassa. Startti pois ja purkaat sen atomeiksi, kunnon pesu ja puhdistus auttoi ainakin mulla toistaiseksi. Sen jälkeen on aina hörähtänyt ekalla käyntiin, tiedä sitten kuinka kauan sitä iloa piisaa :no: muussa tapauksessa menee uusiin puihin.
patikka
'Kadett'
'Kadett'

joo.. milläköhän myrkyllä sitä uskaltaa jynssätä?
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

jos startti sirraa tyhjää niin ei siihen puhdistus auta, ei sen bendixin takia tarvi koko starttia uusia, ei kai se pyörä maksa kun jotain 25€. joo 22€ motonet. sen uskaltaa pestä naftalla tai liuotinpesu aineella. mikä nyt sen hiilipölypaskan liuottaa pois,.

Bendix Delco-Korea 11-7242

* B 1.4/1.6 Delco-KOREA [1993-2000]
opel vectra c 2,2 gts
patikka
'Kadett'
'Kadett'

joo pitää tilata toi varmaan.. kuha saa vietyy remppaan niin kokeilla jos rupeis toimii.. kiitoksia teille :)
panhead52
'Agila'

lmb-58 kirjoitti:jos startti sirraa tyhjää niin ei siihen puhdistus auta, ei sen bendixin takia tarvi koko starttia uusia, ei kai se pyörä maksa kun jotain 25€. joo 22€ motonet. sen uskaltaa pestä naftalla tai liuotinpesu aineella. mikä nyt sen hiilipölypaskan liuottaa pois,.

Bendix Delco-Korea 11-7242

* B 1.4/1.6 Delco-KOREA [1993-2000]
Jaa tiedä sitten mulla ainalin auttoi pesu ja puhdistus ja purjkaminen paloiksi. Eihän siellä bendix laitteessa mitään hiilipölyä ole vaan vanhaa pikeentynyttä rasvaa, sen kun huuhteli pois niin alkoi starttaamaan.
Mun nettiyhteys ainakin antoi motonetistä bendixin vaan bensakoneen 1,4/1,6 starttiin, koko startin kyllä sais ja vanha vaihdossa pantti 50€.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

niin olikin, mutta kyllä siihenkin sen pyörän saa, suurempi syy korjata kun on kalliimpi startti, siitä vaan puhdistamaan ei ole väärin, mutta en sen kestävyyteen usko, eihän sitä pyörää tai itse laitetta auki saa, se on prässätty kiinni, päältäpäin pesu on tekohengitys.
opel vectra c 2,2 gts
patikka
'Kadett'
'Kadett'

okei.. tietääkö kukaan halpaa korjaamoo helsingin läheltä, ku itellä ei oo tiloja eikä vehkeitä laittaa, eikä välttämättä taitookaan?
panhead52
'Agila'

lmb-58 kirjoitti:niin olikin, mutta kyllä siihenkin sen pyörän saa, suurempi syy korjata kun on kalliimpi startti, siitä vaan puhdistamaan ei ole väärin, mutta en sen kestävyyteen usko, eihän sitä pyörää tai itse laitetta auki saa, se on prässätty kiinni, päältäpäin pesu on tekohengitys.
Ei saa auki ei mutta kunnon präklillä pesu ja pyörittely sekä ilmalla puhallusta ja taas pyörittelyä niin mulla auttoi se tekohengitys. Uusihan se paras vaihtoehto on, varsinkin jos pitää korjaamolla teettää :no:
patikka
'Kadett'
'Kadett'

ei varmaan oo iso homma vaihtaa ite? tarviiko minkä kokosia avaimia et saa startin irti? pitääkö ottaa jotakin erityisesti huomioon kun irrottaa/laittaa takasin starttia?
patikka
'Kadett'
'Kadett'

ja uskaltaako tota startti pilottii laittaa, et hajottaako koneen herkästi ku pitäs käyntiin saada et pääsee ostaa palikoita?
Vastaa Viestiin