Zafiran (07) tech2 liitin?
Zafiran (07) tech2 liitin?
Moi,
Tuli viimeviikolla vaihdettua Zafira 01 uudempaan, eli Zafira 07:aan (1.9 CDTI). Nyt olisi pari kysymystä (yritin etsiä vastausta mutta en löytänyt):
Missäköhän tech2 liitin sijaitsee? Ei löytynyt käsijarrun alta eikä vaihdekepin ja käsijarrun välistäkään.
Entä voikohan tuo ajotietokoneen enabloida tech2:lla. Radiosta löytyy kyllä BC nappi ja näyttö on BID, mutta ilmoittaa vain että "No function". Ymärtääkseni tämän pitäisi onnistua mutta ulkomalaisilla forumeilla oli juttua että kaikissa amalleissa tuo ei ehkä onnistuisi?
Ja jos onnistuu niin mitenkähän tuon kanssa käy jos vaihtaa alkuperäisen soittimen johonkin toiseen ?
Tuli viimeviikolla vaihdettua Zafira 01 uudempaan, eli Zafira 07:aan (1.9 CDTI). Nyt olisi pari kysymystä (yritin etsiä vastausta mutta en löytänyt):
Missäköhän tech2 liitin sijaitsee? Ei löytynyt käsijarrun alta eikä vaihdekepin ja käsijarrun välistäkään.
Entä voikohan tuo ajotietokoneen enabloida tech2:lla. Radiosta löytyy kyllä BC nappi ja näyttö on BID, mutta ilmoittaa vain että "No function". Ymärtääkseni tämän pitäisi onnistua mutta ulkomalaisilla forumeilla oli juttua että kaikissa amalleissa tuo ei ehkä onnistuisi?
Ja jos onnistuu niin mitenkähän tuon kanssa käy jos vaihtaa alkuperäisen soittimen johonkin toiseen ?
Re: Zafiran (07) tech2 liitin?
Otappa se tuhkakuppi pois,oisko sen alla.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
- e0101296
- 'Diplomat'

- Viesti:
Zafira-B -07 1.9 CDTI moottoreita on kolmea erilaista: Z19DT 120hp, Z19DTH 150hp ja Z19DTL100hp
ja kaikissa OBD pistoke pitäisi olla käsijarrukahvan alapuolisen kannen alla oikeassa etureunassa.
Eli samassa paikassa kuin Zafira-A ssakin.
ja kaikissa OBD pistoke pitäisi olla käsijarrukahvan alapuolisen kannen alla oikeassa etureunassa.
Eli samassa paikassa kuin Zafira-A ssakin.
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Kiitoksia vastauksista! Moottori on Z19DTH.
Siellä tuhkakupin alla se oli. Olin kyllä ottanut itse tuhkakupin pois, mutta en itse muovia jossa se on kiinni ja sen alla se oli.
Siellä tuhkakupin alla se oli. Olin kyllä ottanut itse tuhkakupin pois, mutta en itse muovia jossa se on kiinni ja sen alla se oli.
Mys C vectrassa on siellä.kookoo75 kirjoitti:Kiitoksia vastauksista! Moottori on Z19DTH.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Astra G 1.6 8V
- e0101296
- 'Diplomat'

- Viesti:
Tuhkakupinkin alla jos on sinulle tarkempi määrite
Ja sitten vaikeampaan asiaan ...
Haluat tietää voitko tech2 lla ottaa ajotietokoneen käyttöön.
Se vähän riippuu esim siitä onko autossasi kaikki DC n anturit, johdotukset, muut tarpeelliset laitteistot sekä johdotukset ja muu toiminnassa sekä kunnossa ja luulisi noin uudessa Z ssa olevan, eli varmaan voi ottaa jos ei se ole käytössä.
(Miksei se ole käytössä jos on vakiovarusteena.) Mutta;
NF tarkoittaa tässä tapauksessa ettei radiosta ole yhteyttä BID iin. Mikä RCD malli nyt on käytössäsi ?
Viittaat ulkomaisten forumien Zafira-A han mutteivat kai tule kyseeseen tapauksessasi ?
Kysäisit "mitenkä tuon kanssa käy jos vaih .." Tarkoittanet että saatko jollakin muulla soittimella yhteyden BID iin ?
Et ehkä sitä vähääkään riippuen tietysti nykyisestä ja tulevasta soittimestasi mutta kannattanee ottaa selvää asiasta koska soittimet eivät välttämättä ota BID, MID, GID tai CID eihin yhteyttä vaan ainakin jälkimmäiset ovat läheisemmin (suoraan) integroituja DC n (Drivingcomputer: Ajotietokone).
Laitappa viestiä jos himmenevä kristallipallukkani pukkasi väärästä asiasta infoa.
BC=Board Computer ja BID=Board Info Display (Monitoimi värinäyttö, 3-rivinen) Jos olen viestisi ymmärtänyt oikein;Entä voikohan tuo ajotietokoneen enabloida tech2:lla. Radiosta löytyy kyllä BC nappi ja näyttö on BID, mutta ilmoittaa vain että "No function". Ymärtääkseni tämän pitäisi onnistua mutta ulkomalaisilla forumeilla oli juttua että kaikissa amalleissa tuo ei ehkä onnistuisi?
Haluat tietää voitko tech2 lla ottaa ajotietokoneen käyttöön.
Se vähän riippuu esim siitä onko autossasi kaikki DC n anturit, johdotukset, muut tarpeelliset laitteistot sekä johdotukset ja muu toiminnassa sekä kunnossa ja luulisi noin uudessa Z ssa olevan, eli varmaan voi ottaa jos ei se ole käytössä.
(Miksei se ole käytössä jos on vakiovarusteena.) Mutta;
NF tarkoittaa tässä tapauksessa ettei radiosta ole yhteyttä BID iin. Mikä RCD malli nyt on käytössäsi ?
Viittaat ulkomaisten forumien Zafira-A han mutteivat kai tule kyseeseen tapauksessasi ?
Kysäisit "mitenkä tuon kanssa käy jos vaih .." Tarkoittanet että saatko jollakin muulla soittimella yhteyden BID iin ?
Et ehkä sitä vähääkään riippuen tietysti nykyisestä ja tulevasta soittimestasi mutta kannattanee ottaa selvää asiasta koska soittimet eivät välttämättä ota BID, MID, GID tai CID eihin yhteyttä vaan ainakin jälkimmäiset ovat läheisemmin (suoraan) integroituja DC n (Drivingcomputer: Ajotietokone).
Laitappa viestiä jos himmenevä kristallipallukkani pukkasi väärästä asiasta infoa.
Tässä ohjeita Astraan eikös noi ole sukulaisia.
Kylläkin germaaniksi mutta kuvat kertonee aika paljon.
http://www.opel-niedersachsen.de/pdf/As ... en_bid.pdf
Kylläkin germaaniksi mutta kuvat kertonee aika paljon.
http://www.opel-niedersachsen.de/pdf/As ... en_bid.pdf
- e0101296
- 'Diplomat'

- Viesti:
Nachtrag 1: = Lisäys 1
Man hört in diversen Opel Foren das durch Änderung der Software im Tech2 die Freischaltung nicht funktionieren soll!
= Kuultu Opelin foorumeilla, että ohjelmiston muuttaminen Tech 2 ei toimi !
Kuva 5 Aus Erfahrung weiß ich das der Code Index mit BC immer 1 Zahl höher ist als einprogrammiert!
= Tiedän kokemuksesta, että koodin indeksimäärä on aina 1 BC suurempi kuin ohjelmoitu!
En tuota jaksanut suomennella senkään vertaa että saiko tech2 lla ohjelmoitua.
mutta kookoo75 ilmeisesti tutkiskelee entisen gallian textiä jos asia häntä kiinnostaa.
.
Man hört in diversen Opel Foren das durch Änderung der Software im Tech2 die Freischaltung nicht funktionieren soll!
= Kuultu Opelin foorumeilla, että ohjelmiston muuttaminen Tech 2 ei toimi !
Kuva 5 Aus Erfahrung weiß ich das der Code Index mit BC immer 1 Zahl höher ist als einprogrammiert!
= Tiedän kokemuksesta, että koodin indeksimäärä on aina 1 BC suurempi kuin ohjelmoitu!
En tuota jaksanut suomennella senkään vertaa että saiko tech2 lla ohjelmoitua.
mutta kookoo75 ilmeisesti tutkiskelee entisen gallian textiä jos asia häntä kiinnostaa.
.
Jep, kiitoksia taas vastauksista.
Noita britti foorumeita selattuani tulin siihen tulokseen että tuon Board Computerin tai trip computerin voisi jopa saada toimimaan tech2:lla. Ilmeisesti kaikki "mekaanikot" tuota ole osannut aktivoida mutta kyllä sen pitäisi kuulemma onnistua. Ja eikö ole kuitenkin aika tavallista että melkein kaikki releet ja rompeet on kaikissa autoissa niitä sitten aktivoidaan ohjelmallisesti kun ostetaan lisävarusteita? Ainakin vakionopeudensäätimen saa käyttöön vain viiksen vaihtamalla ja ohjelmoinnilla.
http://www.astraownersclub.com/vb/showt ... p?t=160144
Täytyy kysyä kun vien auton ensi viikolla vakionopeudensäätimen asennuksen josko tuo vaikka onnistuisi samalla.
hmm, ehkä olen ymmärtänyt väärin mutta eikö nuo näytät menee:
BID (Board info display 3-rivinen yksiväri näyttö)
GID (Graphical info display, kuitenkin yksivärinen)
CID (Color info display)
no mutta enivei, mulla ainakin on 3-rivinen yksiväri näyttö.
Se mitä yritin kysyä oli että onko tuo Board computer tuon CD30 mp3 soitimen sisässä vai toimiiko tuo Board Computer vielä ratin napista vaikka tuon orginaali soittimen vaihtaisikin pois? Itse näyttöön en kaipaa mitään radiosta.
Noita britti foorumeita selattuani tulin siihen tulokseen että tuon Board Computerin tai trip computerin voisi jopa saada toimimaan tech2:lla. Ilmeisesti kaikki "mekaanikot" tuota ole osannut aktivoida mutta kyllä sen pitäisi kuulemma onnistua. Ja eikö ole kuitenkin aika tavallista että melkein kaikki releet ja rompeet on kaikissa autoissa niitä sitten aktivoidaan ohjelmallisesti kun ostetaan lisävarusteita? Ainakin vakionopeudensäätimen saa käyttöön vain viiksen vaihtamalla ja ohjelmoinnilla.
http://www.astraownersclub.com/vb/showt ... p?t=160144
Täytyy kysyä kun vien auton ensi viikolla vakionopeudensäätimen asennuksen josko tuo vaikka onnistuisi samalla.
hmm, ehkä olen ymmärtänyt väärin mutta eikö nuo näytät menee:
BID (Board info display 3-rivinen yksiväri näyttö)
GID (Graphical info display, kuitenkin yksivärinen)
CID (Color info display)
no mutta enivei, mulla ainakin on 3-rivinen yksiväri näyttö.
Se mitä yritin kysyä oli että onko tuo Board computer tuon CD30 mp3 soitimen sisässä vai toimiiko tuo Board Computer vielä ratin napista vaikka tuon orginaali soittimen vaihtaisikin pois? Itse näyttöön en kaipaa mitään radiosta.
Tuo linkki jonka laitoin sanoo että ohjelmointi on mahdollista H Astrassa 08: iin asti.
Ja ohjeethan saa tuolta.
Minä en nyt ymmärrä mitä lisä antureita tuo tarvitsisi, siellä ei ole öljyn määrää eikä pesunesteen määrää yms.
Mitä radioon tulee tuon kombuutterin saa todennäköisesti toimimaan vaihtamalla pyyhkijän viiksen.
Noista näytöistä noinhan se menee ja jos katsot tota mun linkkiä niin voit verrata.
Se on nimenomaan BID näytölle.
GID ja CID näytöille saa jonkin verran enemmän tietoa.
Vaan eipä noi ole mitenkään tarpeellisia ja kaiken lisäksi virheellisiä.
Minulla minulla ilmoitti ajomatkaa jäljellä 50 km ajoin kuitenkin n. 200 km ja bensaa oli jäljellä vielä 10 l.
Ja ohjeethan saa tuolta.
Minä en nyt ymmärrä mitä lisä antureita tuo tarvitsisi, siellä ei ole öljyn määrää eikä pesunesteen määrää yms.
Mitä radioon tulee tuon kombuutterin saa todennäköisesti toimimaan vaihtamalla pyyhkijän viiksen.
Noista näytöistä noinhan se menee ja jos katsot tota mun linkkiä niin voit verrata.
Se on nimenomaan BID näytölle.
GID ja CID näytöille saa jonkin verran enemmän tietoa.
Vaan eipä noi ole mitenkään tarpeellisia ja kaiken lisäksi virheellisiä.
Minulla minulla ilmoitti ajomatkaa jäljellä 50 km ajoin kuitenkin n. 200 km ja bensaa oli jäljellä vielä 10 l.
- e0101296
- 'Diplomat'

- Viesti:
Kyllä vakkarin saa noin uudessa Zafirassa toimimaan ainoastaan asentamalla puuttuvat kytkin ja jarrupolkimen 4 napaiset painikkeet paikoilleen sekä kytkemällä ne alamuovisuojien sisällä oleviin johtosarjojen liittimiin kiinni,
ostamalla monitoimiratin/ohjaimet tai laittamalla vasurin (CruiseControl) viiksen uusiksi sekä sen jälkeen käyttämällä -07 tech2 ssa, aivan näin se menee. Ja jos ei noin niin näin
Notta melkein kaikki releet ja rompeet siellä on.
Ohjelmiston muuttamiseen toivoaksemme ei ole tarvetta jos ECU ssa ja Ajotietokoneessa on oikeanlaiset ohjelmat sisällä ...
Ja suhteellisen nopeaahan se on Opel-korjaamollakin teettää.
Siihen toimiiko BC originalsoittimen vaihtamisen jälkeen sanon sen että riippuu integraatiosta eli kuinka saat sen kytkennällisesti ympättyä yhteen BC n kanssa ja kuinka soittimessa riittä ylimääräisiä nappuloita.
Ps. BID ei tarkoita moniväristä textiä tai näyttöä vaan 2 lla eri värillä kontrastieroteltua 3 rivistä näyttöä.
(jos näytössäsi olisi tausta ja texti samanvärisiä silloin voisimme puhua yksiväri näytöstä joka on harhaanjohtava ilmaisu...)
tammari lle antureista ym. ks ihan ylös.
ostamalla monitoimiratin/ohjaimet tai laittamalla vasurin (CruiseControl) viiksen uusiksi sekä sen jälkeen käyttämällä -07 tech2 ssa, aivan näin se menee. Ja jos ei noin niin näin
Notta melkein kaikki releet ja rompeet siellä on.
Ohjelmiston muuttamiseen toivoaksemme ei ole tarvetta jos ECU ssa ja Ajotietokoneessa on oikeanlaiset ohjelmat sisällä ...
Ja suhteellisen nopeaahan se on Opel-korjaamollakin teettää.
Ei tietääkseni ajotietokonetta CD30 n sisälle ole ympätty mutta CD30 radiossa on kytkimet ajotietokoneen käyttöön jotka vaikuttavat function-napin lisävalikon, kellonajan, päiväyksen, kielen toimintaan.onko Board computer tuon CD30 mp3 soitimen sisässä
Siihen toimiiko BC originalsoittimen vaihtamisen jälkeen sanon sen että riippuu integraatiosta eli kuinka saat sen kytkennällisesti ympättyä yhteen BC n kanssa ja kuinka soittimessa riittä ylimääräisiä nappuloita.
Ps. BID ei tarkoita moniväristä textiä tai näyttöä vaan 2 lla eri värillä kontrastieroteltua 3 rivistä näyttöä.
(jos näytössäsi olisi tausta ja texti samanvärisiä silloin voisimme puhua yksiväri näytöstä joka on harhaanjohtava ilmaisu...)
tammari lle antureista ym. ks ihan ylös.
Katsoin ylös.
Opeleissa ei vakkari ja ajotietokone ole yleensä aktivoituna vaikka kaikki palikat on valmiina.
Ne täytyy erikseen aktivoida ohjelmoimalla ja viiksien vaidolla.
Oletettavasti tuo vakkari tarvitsee vain uuden viiksen ja ohjelmoinnin, kaikki muu on valmiina.
Hae ketju vakkari viiksi vaihtamalla.
Noi anturit eivät liity mitenkään ajotietokoneseen.
Ne ovat Check Controllia varten, joka ilmoittelee tarkista pesunesteen määrä jne.
Se onkin sitten eri juttu.
Opeleissa ei vakkari ja ajotietokone ole yleensä aktivoituna vaikka kaikki palikat on valmiina.
Ne täytyy erikseen aktivoida ohjelmoimalla ja viiksien vaidolla.
Oletettavasti tuo vakkari tarvitsee vain uuden viiksen ja ohjelmoinnin, kaikki muu on valmiina.
Hae ketju vakkari viiksi vaihtamalla.
Noi anturit eivät liity mitenkään ajotietokoneseen.
Ne ovat Check Controllia varten, joka ilmoittelee tarkista pesunesteen määrä jne.
Se onkin sitten eri juttu.
- e0101296
- 'Diplomat'

- Viesti:
Muuta ei tarvitse lisätä kuin polkimiin sekä uusi ratti tai vasen viiksi.
Puhut pesunesteen määrästä jne antureista.
Nää väheksymäsi anturit ovat oleellinen toiminnallisuus aivan kaikkiin ajotietokoneisiin.
Antureita ovat: kytkimet, painikkeet, lämpöä, painetta, valoa, säteilyä, virtaa, jännitettä, ääntä ym aistivat tuntoelimet.
Itsestään anturi on aika laaja käsite ...
Anturit ovat muutakin kuin dataa lähettäviä komponentteja; koska ne voivat jo itse prosessoida lähettämäänsä / kommunikaatio analyysidatan. Tarkoittaa etteivät perinteisessä mielessä olekkaan pelkkiä antureita vaan ohjautuvat ulkoapäin säätäen komponentteja.
Notta esim se pissupojan anturi (tuntoelin) onkin tänä päivänä aika mestarisuorittaja esim 4 napaiseen säädettävästi hidastettavaan tuulilasinpyyhkijän releeseen verrattuna jne.
Kevyesti ja sopivasti forumin pureksittavaksi heitettynä;
Ajastuskytkentöjä, pika ja normivertailuja, ennusteita, tila-analyysejä, saavutus-prosesseja, luopumiskäyriä ym.
Juu. Etsi toiminto on tuttu ja nykyään helppo käsite kun unohtaa äät ja ööt.
Puhut pesunesteen määrästä jne antureista.
Nää väheksymäsi anturit ovat oleellinen toiminnallisuus aivan kaikkiin ajotietokoneisiin.
Antureita ovat: kytkimet, painikkeet, lämpöä, painetta, valoa, säteilyä, virtaa, jännitettä, ääntä ym aistivat tuntoelimet.
Itsestään anturi on aika laaja käsite ...
Anturit ovat muutakin kuin dataa lähettäviä komponentteja; koska ne voivat jo itse prosessoida lähettämäänsä / kommunikaatio analyysidatan. Tarkoittaa etteivät perinteisessä mielessä olekkaan pelkkiä antureita vaan ohjautuvat ulkoapäin säätäen komponentteja.
Notta esim se pissupojan anturi (tuntoelin) onkin tänä päivänä aika mestarisuorittaja esim 4 napaiseen säädettävästi hidastettavaan tuulilasinpyyhkijän releeseen verrattuna jne.
Kevyesti ja sopivasti forumin pureksittavaksi heitettynä;
Ajastuskytkentöjä, pika ja normivertailuja, ennusteita, tila-analyysejä, saavutus-prosesseja, luopumiskäyriä ym.
Juu. Etsi toiminto on tuttu ja nykyään helppo käsite kun unohtaa äät ja ööt.
No niin, tuon board computerin sai enabloitua ohjelmoimalla, onnistui kiina klooni op-com:lla.
Ja tuota voi siis ohjata rattiohjaimilla vaikka vaihtaa alkuperäisen soittimen toiseen kuhnan ostaa siihen sopivan adapterin, esim Connects2 CTSVX002.
Nyt kaikki pelaa, ainakin melkein, vakionopeudensäädin lopetti toimintansa kun vaihdoin soittimen...
Ja tuota voi siis ohjata rattiohjaimilla vaikka vaihtaa alkuperäisen soittimen toiseen kuhnan ostaa siihen sopivan adapterin, esim Connects2 CTSVX002.
Nyt kaikki pelaa, ainakin melkein, vakionopeudensäädin lopetti toimintansa kun vaihdoin soittimen...
- e0101296
- 'Diplomat'

- Viesti:
Jaa oli anturit jo asennettuna eli melkein kaikki toimii nyt oikein ? Hyvä näin
op-comista oli taas yllättävä hyöty ...
Oletan että vakkariin pitäisi saada nopeustieto soittimen/näytön johdosta.
op-comista oli taas yllättävä hyöty ...
Oletan että vakkariin pitäisi saada nopeustieto soittimen/näytön johdosta.