Omegan kampiakselinasento-tunnistimesta
Omegan kampiakselinasento-tunnistimesta
Luin vikakoodit. Antaa 144 eli olis ilmeisesti joku ajonesto systeemi ja sitten 31 eli ei saisi signaalia kampiakselinasento-tunnistimelta. Kysymys kuuluu kun luin joskus täällä foorumilla että vikakoodeissa herjaisi aina tuota asentotunnistinta koska auto ei ole käynnissä. Pitääkö tämä paikkaansa? Viimeksi kun luin niin antoin 31 koodin sijasta 19 eli että asentotunnistimen lukema väärä tai jotain sinne päin. Alkaa vaan tuntumaan että ei kai se huvikseen noita koodeja anna sieltä? Auto on ollut mulla nyt 6 vuotta ja kerran oon jo tuon tunnistimen vaihtanut että onko tuo jotain kertakäyttökamaa?
Omega X30XE -95 auto kyseessä.
Re: Omegan kampiakselinasento-tunnistimesta
Kyllä vanhemmissa autoissa ja lukusysteemeissä tulee tuo "vakio" ilmoitus kun auto ei ole käynnissä. Sen tarkempaa tietoa ei minulla ole muuta kuin että näin tapahtuu. Missä autoissa ja vuosimalleissa, sitä en tiedä. Volvo ainakin vanhemmilla malleilla tekee tuon.
144 tais olla ajonesto ja 31 kampuran asentotunnistin..
Kampiakselia näyttää jos auto ei ole käynnissä.. ainakin 20ne:ssa 89- vuotisessa ja x25xe:ssa 95vuotisessa
144 mulla tuli sen takia ainakinkun on ohitettu
Kampiakselia näyttää jos auto ei ole käynnissä.. ainakin 20ne:ssa 89- vuotisessa ja x25xe:ssa 95vuotisessa
144 mulla tuli sen takia ainakinkun on ohitettu
Se mitä ei ole, se tehdään jos ei osata, niin harjotellaan
Jep eli mitään vikaa ei tuon mukaan ole vaikka todellisuudessa on. Koodia vika vaan ei anna.
Tuossa videoo auton tämän hetken tilasta
Ei lähde enää käyntiin.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Voi se anturi silti olla rikkikin, vaikka sammutettu kone sitä aina tarjoaa.ooskari kirjoitti:Luin vikakoodit. Antaa 144 eli olis ilmeisesti joku ajonesto systeemi ja sitten 31 eli ei saisi signaalia kampiakselinasento-tunnistimelta. Kysymys kuuluu kun luin joskus täällä foorumilla että vikakoodeissa herjaisi aina tuota asentotunnistinta koska auto ei ole käynnissä. Pitääkö tämä paikkaansa? Viimeksi kun luin niin antoin 31 koodin sijasta 19 eli että asentotunnistimen lukema väärä tai jotain sinne päin. Alkaa vaan tuntumaan että ei kai se huvikseen noita koodeja anna sieltä? Auto on ollut mulla nyt 6 vuotta ja kerran oon jo tuon tunnistimen vaihtanut että onko tuo jotain kertakäyttökamaa?
Ooppeleihin saa ostaa aina kourallisen antureita mukaan...
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
kyllähän tuo vaikuttais anturivialta, ajonesto vilkuttais moottorinhäiriö valoa startatessa
Se mitä ei ole, se tehdään jos ei osata, niin harjotellaan
Juuri ennen kuin kuvasin tuon starttauksen niin auto kävi ehkä 5sekunttia. Tosin sen kyllä vajailla pytyillä.