Takavetoisten tekniikanvaihdot
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Niin onko siis esim. b mallin coupe kadett jossa 0n 1.9 kone niin juuri noilta osin erillainen, siis akselit, jarrut, vahteisto jäähdysys.

mistähän saisin turbocalibran moottorin? pitäs c kadettii rupee vääntämään.
olen kuullut että joissain turbo calibroissa kyseistä moottoria on ollut...saattaa olla että jopa vectrassakin kyseistä konetta on tavattu.
jos alat oikeasti rakentamaan tehokasta konetta voit käyttää myöskin vaparimoottoria pohjana eli gsi kadett ym (c)20xe koneiset pelit.nämä ovat let koneelle erittäinkin läheistä sukua, suurimmat erot taitavat olla lähinnä männissä.
mutta tietysti vaihtoehtona on myös saabin turbopata b204/234 joka sopii r25/ohc getrag laatikkoon, tai jokin muu moottori ja voimansiirto esim volvo, toyota.
mutta tietysti vaihtoehtona on myös saabin turbopata b204/234 joka sopii r25/ohc getrag laatikkoon, tai jokin muu moottori ja voimansiirto esim volvo, toyota.
mutta ois varmaa helpompi saada passaa jos sais ton c20let koneen? mut sit taas mikäs vaihelaatikko siihen ois hyvä? joku getrakki? ja tota etuakselistoa vähä mietin että mistä saisi sellasen. kyseessä on 1.2 c kadetti ja siinä taitaapi olla se pienempi.
Tuli ostettua A mallin omega c20ne moottorilla. Tekniikka on tarkoitus siirtää aivan toisenmerkkiseen autoon. Opeleista ei ole mitään kokemusta entuudestaan.
Sitä tässä vaan mietin että onko moottorinohjauksen johtosarja vaikea erkaannuttaa auton muusta johtosarjasta vai pitääkö teurastaa täysin?? Vaatiiko välttämättä kojelaudan irrotuksen?
Moottori on jo irti keulilta, nyt pitäisi johdot ottaa myös. Se 2-napainen lämpötila-anturi joka on laturin vieressä lienee moottorinohjausta varten? Se termostaattikotelossa oleva 1-napainen anturi ainoastaan lämpöömittaria varten? Boksi ei varmaan tarvitse öljynpaineanturin tietoa mihinkään..
Sitä tässä nyt ajan takaa että tarvitseeko minun ollenkaan välttämättä purkaa sitä johtonippua joka menee kuljettajan puolella konehuoneesta kabiiniin?
Hakua kokeilin ja juttuja lueskelin monta tuntia, mutta silti jäi vähän kysymyksiä ilman vastauksia.
Löytyykö boksilta lähtevista johdoista helposti esim kierroslukumittarisignaali, bensapumpun heräte jne?
Onko yleisesti vaikea kytkettävä erillään muusta johtosarjasta? Näitä varmaan kuitenkin aikapaljon on tehty että tietoa luulisi löytyvän.
Olen kiitollinen jos joku viitsii vastata!
Sitä tässä vaan mietin että onko moottorinohjauksen johtosarja vaikea erkaannuttaa auton muusta johtosarjasta vai pitääkö teurastaa täysin?? Vaatiiko välttämättä kojelaudan irrotuksen?
Moottori on jo irti keulilta, nyt pitäisi johdot ottaa myös. Se 2-napainen lämpötila-anturi joka on laturin vieressä lienee moottorinohjausta varten? Se termostaattikotelossa oleva 1-napainen anturi ainoastaan lämpöömittaria varten? Boksi ei varmaan tarvitse öljynpaineanturin tietoa mihinkään..
Sitä tässä nyt ajan takaa että tarvitseeko minun ollenkaan välttämättä purkaa sitä johtonippua joka menee kuljettajan puolella konehuoneesta kabiiniin?
Hakua kokeilin ja juttuja lueskelin monta tuntia, mutta silti jäi vähän kysymyksiä ilman vastauksia.
Löytyykö boksilta lähtevista johdoista helposti esim kierroslukumittarisignaali, bensapumpun heräte jne?
Onko yleisesti vaikea kytkettävä erillään muusta johtosarjasta? Näitä varmaan kuitenkin aikapaljon on tehty että tietoa luulisi löytyvän.
Olen kiitollinen jos joku viitsii vastata!
erittäin helppo purkaa...boxilta joka on (hanttarin sivupanelin alla) kampaliitin irti, kuskinpuolelta etuiskaritolpan takaa(konehuoneesta) irroittaa sen mustan relelaatikon sisältä bensapumpun releen kiinnikkeineen, pulttaa puolan irti kuskinpuolelta runkopalkin yläpuolelta, irroittaa pyöritettävän pyöreän liittimen tulipellin edestä...varmaksi en muista olisiko jotain mahdollisia maadoituksia, jossain, mutta eipä tarvitse ainakaan johtosarjaa pilkkoa yhtään.
Eli 2 napainen liitin on moottorin ohjauksen lämpötilaanturi, pieni mittarin
sisään menevää johtosarjaa tarvitsee purkaa, sen kampaliittimen ja mahdollisesti muutaman maadoituksen verran.
bensapumpun herätettä ei muistaakseni tarvitse kovinkaan kauaa etsiä jos omistaa piipparin, kierrosluku signaali taisi olla pyöreässä liittimessä vihreä johto?
näin ainakin ollut omissa vessoissa, saattaa olla että unohdin jotain, mutta pääpiirteissään n.10min homma.
mihinkäs pulkkaan meinaat koneen muuten tunkea?
Eli 2 napainen liitin on moottorin ohjauksen lämpötilaanturi, pieni mittarin
sisään menevää johtosarjaa tarvitsee purkaa, sen kampaliittimen ja mahdollisesti muutaman maadoituksen verran.
bensapumpun herätettä ei muistaakseni tarvitse kovinkaan kauaa etsiä jos omistaa piipparin, kierrosluku signaali taisi olla pyöreässä liittimessä vihreä johto?
näin ainakin ollut omissa vessoissa, saattaa olla että unohdin jotain, mutta pääpiirteissään n.10min homma.
mihinkäs pulkkaan meinaat koneen muuten tunkea?
Aika yksinkertaiselta vaikuttaa kyllä. Nyt on boksi johtosarjoineen irtonaisena. Sen kampaliittimen lähellä kun on se iso pyöreä moninapaliitin josta lähtee muutama johto kuljettajan puolelle. Mahtaako siinä olla joku johto joka on välttämätön toimiminnan kannalta. Boksia kaiketi saa virtansa mustasta paksusta johdosta joka tulee akulta? onko boksilla mitään herätevirtaa?
Tekniikkahan tulee Ladaan. Kyllästyin pelaamaan niitten sepelimurskaamomoottoreiden kanssa, joten jotain fiksumpaa oli saatava tilalle.
Opelia puolsivat: Öljypohja, kompakti koko, kevyt, ruisku, kuulemma hyvä moottori.
Tekniikkahan tulee Ladaan. Kyllästyin pelaamaan niitten sepelimurskaamomoottoreiden kanssa, joten jotain fiksumpaa oli saatava tilalle.
Opelia puolsivat: Öljypohja, kompakti koko, kevyt, ruisku, kuulemma hyvä moottori.
juu virta tulee paksulla johdolla. ei herätettä.
eikä pitäisi pyöreässä liittimessä olla kovinkaan tärkeitä piuhoja.
paitsi jos on puna sininen benspumpun johto.
hyvä moottori tosiaan latukkaan. meinasitko myös omegan laatikolla
eikä pitäisi pyöreässä liittimessä olla kovinkaan tärkeitä piuhoja.
paitsi jos on puna sininen benspumpun johto.
hyvä moottori tosiaan latukkaan. meinasitko myös omegan laatikolla
Omegan laatikko tulee.
Sain tänään Autodatan kytkentäkaavion niin eiköhän ne sähköt siitä selkene.
Tälläiseen käyttöön siis tulossa(videossa vielä ryssänmoottorilla):
Sain tänään Autodatan kytkentäkaavion niin eiköhän ne sähköt siitä selkene.
Tälläiseen käyttöön siis tulossa(videossa vielä ryssänmoottorilla):
Kytkentävaakiota katsellessa näyttäisi siltä että muutamaan paikkaan pitäisi virta saada silloin kun autossa sytytysvirta heitetään päälle, samoin startatessa pariin paikkaan.
Minulla on nyt purettuna moottorin ja ecun välinen johtosarja, bensapumppu, puola, se yksi rele releboksista tulipellin edestä kuljettajan puolelta. Onko minulla nyt varmaan kaikki tarvittavat? Ohjaamosta ei muitasähkölaitteita kuin ecu tarvittu? Että voinko viedä opelin raadon romuttamoon...
Minulla on nyt purettuna moottorin ja ecun välinen johtosarja, bensapumppu, puola, se yksi rele releboksista tulipellin edestä kuljettajan puolelta. Onko minulla nyt varmaan kaikki tarvittavat? Ohjaamosta ei muitasähkölaitteita kuin ecu tarvittu? Että voinko viedä opelin raadon romuttamoon...
Ota perämurikka talteen.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
onkos kärryssä musta sisusta?
meni takaovipahvit ja hanskalokero vahingossa paaliin
meni takaovipahvit ja hanskalokero vahingossa paaliin
Ei ole mustaa sisustaa. Eikö perässä lukkoa.
Ohjaamosta en muita sähkölaitteita tarvitse kuin ecun?
Ohjaamosta en muita sähkölaitteita tarvitse kuin ecun?
Kirjottelin joskus tälläsen kytkentöjä helpottamaan: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 9&t=169884savage kirjoitti:Kytkentävaakiota katsellessa näyttäisi siltä että muutamaan paikkaan pitäisi virta saada silloin kun autossa sytytysvirta heitetään päälle, samoin startatessa pariin paikkaan.
Todennäköisesti väärässä.
Onko porukoilla ollut miten isoa paperisotaa katsastaessa isommalle tekniikalle esim. C Kadettia? Tuolla lapulla jossa lukee mitä tulee vaihtaa pääsee melko pitkälle mutta mites onko joutunu todistelemaan että tämä osa on just sitä mitä paperissa lukee? E Kadetista kun tekniikanvaihdon suhteen kyselin paikallisesta katsastuskonttorista sanovat vaan että kunhan on tiedossa mitä osia pitää vaihtaa ja jollain voi todistaa että se kyseinen osa on juuri sellainen kuin pitää niin ei ongelmaa.
Lähinnä esimerkiksi etuakseli jos on mallia (itse) boxattu niin mitenkä sitä todistelee että tämä on juuri sellainen osa mitä vaaditaan?
Lähinnä esimerkiksi etuakseli jos on mallia (itse) boxattu niin mitenkä sitä todistelee että tämä on juuri sellainen osa mitä vaaditaan?
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe