Ei maailman paras selitys mut hyvä yritys
virtalukossa vikaa.
virtalukossa vikaa.
Noniin, mulla on autossa sellanen vika kun auton käynnistää avaimesta ja sitten kääntää sammuksiin sen niin virtalukko jää jotenkin jumiin ettei sitä avainta saa enää käännettyä. Täytyy ottaa avain pois virtalukosta ja laittaa takasin niin sitten vasta virtalukko kääntyy ja autoon saa virrat/käynnistettyä sen.
mistähän vois johtua? joku mulle sano että virtalukon pohja?
Vectra 1.8 16v -97 farmari
Re: virtalukossa vikaa.
95 vectrassa oli sama vika vai liekkö ollu suunniteltu ominaisuus. en sitä koskaan korjannu tai edes yrittäny tutkia.
jos se on vika niin lukkopesässä on jotain häikkää ei minusta virtalukon pohjassa.
jos se on vika niin lukkopesässä on jotain häikkää ei minusta virtalukon pohjassa.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
-
powerofopel
- 'Diplomat'

eikai toi mikään niin paha ongelma ole että pitäs korjata, tiedän, ei toi normaalia ole.
kaverilla aikanaan sama vika ja opelilla oli sitä mieltä että enteilee loppua virtalukko. kesti hänellä sen pari vuotta mitä ko. auto hällä oli. mulla samaa vikaa vectrassa ja en ole stressiä ottanut siitä.
kaverilla aikanaan sama vika ja opelilla oli sitä mieltä että enteilee loppua virtalukko. kesti hänellä sen pari vuotta mitä ko. auto hällä oli. mulla samaa vikaa vectrassa ja en ole stressiä ottanut siitä.
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
98 vectra caravan 366 000 km ajettu ja sama vika.joutuu käyttämään avaimen pois vistalukosta jo meinaa saada virrat takaisin.Taitaa olla GM tyyppivika.
.avain kyllä näyttää aika kuluneelta voisiko johtua siitä,en ole koittanut vara-avainta kun ei haittaa niin pajlon. 
kun osasin kokeilla niin samaa tekee mullakin b-1 vectra.
opel vectra c 2,2 gts
Tuohan johtuu siitä että avain tai virtalukon haittalevyt tai kummatkin on kuluneet. Itsellä oli sama vika, kyllästyin ja purin koko virtalukon atomeiksi. Huomasin että haittalevyjen päät jäivät vähän koholle ja pistivät vastaan kun avaimen törkkäsi sisään. No sitten vaan vähän viilaten haittalevyjä eikä enää jumittele virtalukko. Tietty lopulta auton saattaa saada käyntiin vaikka jäätelöpuikolla jos tarpeeksi kuluneet haitat viilaa 
onpa ne tullut viilatuksi kerran, on sitten taas kuluneet, samaa epäilin kun muistaakseni tuota vikaa/ominaisuutta ei ole ollut, pitääpä taas ottaa käsittelyyn.
opel vectra c 2,2 gts
omassa a-omegassa sama vika ollut viimeiset 60tkm/6-vuotta.. Eipä se tuosta mihinkään ole "pahentunut"
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Uusi virtalukon patruuna, sen sarjoitus vanhalle avaimelle ja uusi avainosa entiseen maksaa kaikkineen vajaan satasen, saattaa olla reilustikin alle. En lähtisi viilailemaan yhtään mitään, saattaa joskus saada toimivankin kun laittaa uudet.
Toki rahalla saa ja pääsee, mutta tää viilaus ny tämmönen pihin miehen ratkasu
Ja mahtaa kosla muutenkin olla jo paalissa ennenkun seuraavan kerran jo viilatut haitat taas kuluneet niin paljon että alkaa jumittelemaan...
- e0101296
- 'Diplomat'

- Viesti:
On niissä virtalukoissa joskus töhnää niin paljon ettei avain tahdo kääntyä tai mennä lukkopesään kun haitat jää kiinni.
Ei kannata viilata mitään. Hoituu liottamalla ja pesemällä virtalukkoa mökäöljyssä (tupajumi).
Kolme virtalukon pohjaa oon opelixeihin vaihtanut ja oireet on kyllä vähän samanlaiset paitsi ettei lähde joskus käyntiinkään.
Ei kannata viilata mitään. Hoituu liottamalla ja pesemällä virtalukkoa mökäöljyssä (tupajumi).
Kolme virtalukon pohjaa oon opelixeihin vaihtanut ja oireet on kyllä vähän samanlaiset paitsi ettei lähde joskus käyntiinkään.
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
niin joskus vain käy niin että sitten vasta onkin jumissa kun puhdistaa kunnolla. mutta olen niitä viilaamalla korjaillut itselle ja muille, kai siinä yhen viissatasen on säästänyt jos ei enempikin, ei helvetti varmasti paljon enemmän jos kerran satku ja lukko, se on kohtuu helppo purkaa kuitenkin. samalla lailla ne sarjoitetut lukot kuluu, ja melkein sama työ, samasta aineesta ne on tehty, itse olen omaan autoon teettänyt kunnon avaimen ennen viilauspuuhia.
opel vectra c 2,2 gts
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Mitäs sillä "kunnon" avaimella tekee jos viilaat haittoja? Ei yhtään mitään. Kukin tietysti taaplaa tyylillään, mutta uusien osien kanssa ei tarvi jännittää joka aamu että koska ne haitat antautuu lopullisesti kun niitä on tarpeeksi viilaillut. Riippuen autosta, tarkka lukema kaiken uusimiselle taisi olla 40-50 euron välillä.lmb-58 kirjoitti:niin joskus vain käy niin että sitten vasta onkin jumissa kun puhdistaa kunnolla. mutta olen niitä viilaamalla korjaillut itselle ja muille, kai siinä yhen viissatasen on säästänyt jos ei enempikin, ei helvetti varmasti paljon enemmän jos kerran satku ja lukko, se on kohtuu helppo purkaa kuitenkin. samalla lailla ne sarjoitetut lukot kuluu, ja melkein sama työ, samasta aineesta ne on tehty, itse olen omaan autoon teettänyt kunnon avaimen ennen viilauspuuhia.
kyllä tekee, paremmin pysyy virtapäällä lukossa, tarpeeksi kulunut avain ei pysy teki mitä hyvänsä. ja auto pitää leimatakin joskus, avain on pysyttävä silloin lukossa, no ei ne nyt yönaikana voi kulua niin että ei saa autoa käyntiin, johan antaa varoitusmerkkejä jo paljon aikaisemmin. tosiaan ei tuo kallis kyllä ole mutta kun tahtoopi olla että virtalukko on jo vaihdettu kertaaleen, viilailemalla saa auton yhdelle avaimelle.
opel vectra c 2,2 gts