X25XE Termostaatin vaihdosta
Re: X25XE Termostaatin vaihdosta
Kellään tietoa, miten irrotetaan suutinyksikön liitin rikkomatta sitä? Ei mahu takas tuo imusarjan alimmainen mötikkä suoraan päältä ujuttamalla ni pitää irrottaa se piuha ja laittaa sivusta venakoppien väliin...
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Painat niistä rautalangoista sivuilta ja vedät pois.
Ei ole liittimessä rautalankoja... En siis tarkoita niitä putkessa kiinni olevia liittimiä, vaan sitä suutinputken moottoritilaan menevän johtonipun liitintä.(F)ast_tra kirjoitti:Painat niistä rautalangoista sivuilta ja vedät pois.
- kadett90
- OCF Member 2024

Sieltä päästä vedetään se lukitus auki jos siellä on sellainen liitin kuin luulen.
Siinä on joku punainen juttu toisessa päässä. Vedin sen auki, liekö juuri se lukitsin? Jos on, niin sit vissiin pitäisi lähteä ihan vetämällä irti?kadett90 kirjoitti:Sieltä päästä vedetään se lukitus auki jos siellä on sellainen liitin kuin luulen.
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Juuri näin.
Jeah. Ilmeisesti vaan sitten vähän tiukassa, joten pitää koittaa nitkutella irti.(F)ast_tra kirjoitti:Juuri näin.
Mitä luulette, mahtaako noita imusarjan kumiputkitiivistejuttuja saada jostain tarvikeosana?
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Niitä lyhyitä letkunpätkiä, jotka menevät sivuista keskelle? Eivät maksa alkuperäisenäkään paljoa.
Juuri niitä. Ovat aika heikossa hapessa, niin voisi samalla vaihtaa. Hyvä, jos ei maksa paljoa. Toivottavasti ei mene tilaustavaraksi...(F)ast_tra kirjoitti:Niitä lyhyitä letkunpätkiä, jotka menevät sivuista keskelle? Eivät maksa alkuperäisenäkään paljoa.
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Aivan varmasti menee tilaustavaraksi. Kannattaa silti odottaa ne.
Ok. No eipä voi mitään. Parin päivän lisäodotus ei puolentoista viikon jälkeen tunnu enää missään.(F)ast_tra kirjoitti:Aivan varmasti menee tilaustavaraksi. Kannattaa silti odottaa ne.
- A_Manta_1972
- 'Senator'

- Viesti:
Kesällä vaihdoin x30xe:n termarin, eiköhän se suunnilleen samanlainen ole.hhene kirjoitti:Onko muilla ollut samanlainen tuo termostaatin tiiviste, että vähän huonosti pysyy siinä kotelon urassa? Ikään kuin ihan hivenen liian pieni siihen, joten joutuu vähän venyttämään, että saa paikalleen. Kannattaakko käyttää esim jotain tiivisteliimaa? Pitääkö/saako tiivisteet öljytä?
Edit: Eikun jaa, ymmärsin väärin. Mulla tiiviste oli sen verran pieni=löysä siihen uraan, ettei meinannut pysyä siellä.
aki (piste) lahtinen (at) dnainternet (piste) net
A-Manta vm. 1970 projekti Projektikuvia... Ex: Omega MV6 STW vm. 1997
--
Parempi haku: Google + "site:www.ocf.fi/forum" + hakusanat
A-Manta vm. 1970 projekti Projektikuvia... Ex: Omega MV6 STW vm. 1997
--
Parempi haku: Google + "site:www.ocf.fi/forum" + hakusanat
Ei taida seuraavaa kertaa tulla munkaan kohdalla.A_Manta_1972 kirjoitti:Kesällä vaihdoin x30xe:n termarin, eiköhän se suunnilleen samanlainen ole.hhene kirjoitti:Onko muilla ollut samanlainen tuo termostaatin tiiviste, että vähän huonosti pysyy siinä kotelon urassa? Ikään kuin ihan hivenen liian pieni siihen, joten joutuu vähän venyttämään, että saa paikalleen. Kannattaakko käyttää esim jotain tiivisteliimaa? Pitääkö/saako tiivisteet öljytä?Mulla kanssa oli se tiiviste aika löysä, laitoin muistaakseni kolmeen tai neljään kohtaan tipan paksua vaseliinia pitämään tiivistettä paikallaan sen aikaa kun laitoin termarin paikalleen. Tosin tää vinkki taisi tulla jo myöhässä, mutta sitä seuraavaa kertaa varten. Itse en kyllä siihen hommaan omegan kanssa enää rupea. Oli sen verran veemäinen homma.
Edit: Eikun jaa, ymmärsin väärin. Mulla tiiviste oli sen verran pieni=löysä siihen uraan, ettei meinannut pysyä siellä.
Vähän jääty nyt ton kaasuläppäkotelon kans... En muistanu merkata vesiletkuja, niin en muista kummin päin ne menee. Onko jotain merkitystä? Jos on, niin kumpi tulee kumpaan?