Astra vm.05 – Ilmastointi ei pelitä: ei tule lämmintä ilmaa

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Opelist
'Agila'

Astra vm.05 – Ilmastointi ei pelitä: ei tule lämmintä ilmaa

Viesti Kirjoittaja Opelist »

Olen uusi näillä saiteilla, oli pakko rekisteröityä kun musta tuntuu, että mun Opel Astra alkaa hajoamaan käsiin.

Eli tosiaan omistan Opel Astra vm. 2005 Enjoyn 1,6 moottorilla ja kaikilla herkuilla. Pikkuhiljaa auto on alkanut kiukuttelee monellakin saralla, mutta nyt asiani koskee auton ilmastointia.

Tosiaan huomasin tänään ajellessani, että ilmastoinnista ei tule lainkaan lämmintä ilmaa. Nuppi oli kaikista lämpimimmällä asteella ja tuuletus täysillä, mutta silti ilmastoinnista tuli pelkästään todella viileätä ilmaa. Sama homma oli pelkän tuulettimen kanssa (ilmastointi pois päältä) eikä lämmintä ilmaa tullut juuri laisinkaan. Lämmintä ilmaa tuli ainoastaan, kun laitoin tuulettimen kokonaan pois päältä, ajelin hetken ja laitoin taas tuulettimet/ilmastoinnin päälle. Tällöinkin lämmintä ilmaa tuli noin 20s ja tämän jälkeen taas pelkästään kylmää. Huomasin myös, että ilmastoinnin/tuulettimen teho (tasot 1-4) oli mielestäni heikentynyt ja muutenkin pätkii hieman. Tyhjäkäynnillä myös kuulosti EHKÄ vähän siltä, että moottori kävi kovempaa.

Onko kellään mitään hajua, missä ongelma piilee? Onko jäähdytinnesteet loppu, ilmastointi tukossa tms? Joissain viestiketjuissa on puhuttu kansipahvista ja termostaattiin liittyvistä ongelmista. Itse olen perusauttoilija, enkä kovinkaan käytännönläheinen/insinöörimäinen niin en osaa ollenkaan arvioida, missä piilee vika.

Kiitoksia jos jaksoitte lukea viestini ja kiitokset myös jo etukäteen vastauksistanne :)
himppa
'Kadett'
'Kadett'

Re: Astra vm.05 – Ilmastointi ei pelitä: ei tule lämmintä ilmaa

Viesti Kirjoittaja himppa »

Nouseeko moottorissa lämmöt normaalitasolle??
Jaakko-
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Re: Astra vm.05 – Ilmastointi ei pelitä: ei tule lämmintä ilmaa

Viesti Kirjoittaja Jaakko- »

^ tässähän ei ole moottorinlämpömittaria muuten kun piilo valikossa.
mutta jos ensin tarkistas sen jäähdytinnesteen määrän, eli pelti auki ja siinä oikialla puolen on paisunta säiliö. onko siellä mitään?
Vastaa Viestiin