a

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jcross49
'Agila'

a

Viesti Kirjoittaja jcross49 »

a
nicholas
'Agila'

Viesti Kirjoittaja nicholas »

meillä oli samoja ongelmia kun kylmemmät ilmat alkoivat, vika löytyi automaattiryypystä. sai liikaa bensaa kokoajan. otettiin automaattiryyppy pois käytöstä rautalangan avulla!!
Lyde
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Lyde »

1) Liian rikas seos. Ryyppyä ja seosta voi sättää. Kirjastosta löytyy esim. opus nimeltä "Kaasuttimet" jossa on kerrottu useimpien kaasuttimien säätöohjeet.

Se musta laatikko on sytytyksenohjausboxi.
Säätelee sytytysennakkoa imusarjan alipaineen ja kierrosluvun mukaan.
jcross49
'Agila'

Automaattiryyppy on pakkasilla aika vittumainen, mutta ainakin vielä olen itse sitä pitänyt siinä kiinni. Jättää ne putsari ruuvvit auki ja käy aina pakkasilla kääntämässä sen ryyppyläpän auki...

Ongelmana olikin kiihdytyspumppu. Ei anna polttoainetta kaasua painaessa. Pitäs jostain hankkia uusi kaasari tai sitten se korjaussarja.
jcross49
'Agila'

Ei löydy asconan korjausoppaasta mitään mainintaa sytytyksenennakon säätäjästä. Täytyy vissiin lainata vectran kirja.
Lyde
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Lyde »

Hayesin manuaalissa on kytkentä luvussa 13, muutokset uudemmissa malleissa. Ei sille voi oikein mitää tehdä.
cascona
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja cascona »

Mulla oli joskus samantapainen vika ja syy löytyi kaasarin ja imusarjan välisestä kumista. Se oli halki ja aina kun paino nopeasti kaasua se imas ilmaa sieltä välistä.
jcross49
'Agila'

Itellä se tiiviste oli aikanaan loppuunajettu. Senkin saisi varmaan siinä tiivistesarjassa, jossa olisi mukana kiihdytyspumpun kalvonkin. Sillon joskus se tuli tehtyä itse semmosesta tiivistepahvista ja tiivistettyä Bilteman tiivisteliimalla...
jcross49
'Agila'

Ei kellään sattuisi olemaan myynnissä Pierburg 2E3- mallisen kaasarin kiihdytyspumpun venttiiliä ja/tai tiivistettä ?
Tallukka
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Tallukka »

mun mielestä vika saattaisi löytyä kiihdytys pumpusta joka on kaasarin kyljessä mulla oli samallainen vika ja korjaantu sen kiihdytys pumpun kalvon vaihdolla kun oireet ovat samallaiset.
kokeile tuollaista??
Tallukka
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Tallukka »

mun mielestä vika saattaisi löytyä kiihdytys pumpusta joka on kaasarin kyljessä mulla oli samallainen vika ja korjaantu sen kiihdytys pumpun kalvon vaihdolla kun oireet ovat samallaiset.
kokeile tuollaista??
Vastaa Viestiin