Pitäis tuohon kadettiin takakaaret vaihtaa kummallekki puolelle niin onko kellään kokemuksia noista motonetin korjauspaloista? (miten istuu jne.)
* Kadett-E 85->91 Takakehä+alatakakulma vasen 3-ovinen HB [1985-1991] 39.90 €
Tuommoset kummallekki puolelle tarkotus hankkia. Eli jos oon oikeen käsittäny niin pelti on takarenkaan edestä helmapellistä puskurin takanurkkaan asti, liitäntäkohta takapuskurin alla pistehitsauksin? Kuinka korkealle suurinpiirtein tuo yltää tuosta takarenkaan kohalta? Tarkotus ois samalla leventää pyöräkoteloa sen verran, että ainaki 16x9 vanne mahtuu pyöriin ongelmitta...
ps.jos jollain on alkuperäsiä kyseisiä korjauspeltejä tuohon hintaan (tai halvemmalla) niin voi tarjota ...
Kysymys e kadetin korjauspelleistä
- iso.kunkku
- OCF Member

Kysymys e kadetin korjauspelleistä
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Re: Kysymys e kadetin korjauspelleistä
Olen itse vaihtanut kolme kertaa ton takakehän.En ole kyllä koko tarvikepeltiä hitsannut,vaan leikannu siitä ne ylimääräset pellit pois mitä ei tarvii.Eli se joka tulee jonkun verran helman päälle ja puskurin alle,ni leikannu pois.Olis kyllä pitäny viimeks hitsata se koko pelti vaan,ni ei pääsis kaaret ruostumaan joka paikasta.Se pelti ylettyy suurinpiirtein keskivaiheille sitä kylke,siis korkeussuunnassa.Mahtaakohan jossain olla kuvaa,ni näkis millanen se on?Ellet ole sellasta tarkkaan nähnyt.
Opel Kadett E 1.8i GT -89
- iso.kunkku
- OCF Member

Juu en oo ikään nähny semmosta palaa, mutta kuvailemasi perusteella oon melko lähelle osunu arveluissani. Mulla tarkotus vaihtaa myös se puskimen alle tuleva osa, helmat on vaihettu muutama kesä sitte niin sen osan leikkaan kyllä pois. Eniten askarruttaa kyllä tuo korkeus, mitä korkeammalle ulottuu sitä parempi. Tuohon omaan koslaan ne on joku joskus vaihtanu, muttei suojannu mitenkään ja korjauspalat sisäpuolelta aivan karmeassa kunnossa, vielä ei läpi näy muutako sauman eläminen. Alkuperänen pelti ympärillä kuin tehtaalta tullessa 
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Tässä puolentoista vuoden sisään on 2 äm*ää pakittanu tohon vasempaan kulmaan,että sen takia olen joutunu niitä vaihtamaan.Se meni ekalla kerralla jo niin pahasti kasaan,et kylkeen piti heittää toista kiloa kittä,kun ei muuten saanu suoraksi.Pitäis jostain saada koko takakylki,että sais sellaseks ku sen kuuluu olla
Olis vaan kova homma hitsailla..
Opel Kadett E 1.8i GT -89
- e0101296
- 'Diplomat'

- Viesti:
Tein vastaavan rempan entiseen autooni.Pitäis tuohon kadettiin takakaaret vaihtaa kummallekki puolelle niin onko kellään kokemuksia noista motonetin korjauspaloista? (miten istuu jne.)
En ole kyllä koko tarvikepeltiä hitsannut,vaan leikannu siitä ne ylimääräset pellit pois mitä en jaksanut ajatella.
Eli pellinsuikale joka tulee jonkun verran helman päälle ja puskurin alle, olen leikannut pois. Olis kyllä pitäny viimeks hitsata se koko pelti, niin ei pääsisi kaaret ruostumaan yltympäriinsä. Pelti ylettyy suurinpiirtein keskivaiheille kylkeä, korkeussuunnassa.
Muista laittaa myös sisälokasuojien kaaret uusiksi koska nekin ovat ihan loppu.
Kyllä sen koko korjauspeltin kannattaa hitsata kiinni paremminkin kuin pisteillä ja ottaa ensiksi tottakai rälläkällä reilusti
aika ylhäältä jotakuinkin uusien ostamiesi peltien vaatiman tilan korkeudelta ja ota wanhaa peltiä pois myös sisälokarista jonka pitää myös uusia.
Siitä tuli lujin paikka autooni. Kyllä kesti neljän miehen nostella takalokasuojien kaarista autoa sivu ja yläsuunnassa.
Omalle -87 Kadetille ( musta siellä taustalla) tein sen n. v. 1996 ja korjaus oli niin hyvä että kesti auton loppuun asti.
Takakaaret olivat ihan sökönä ennen remppaa mutta 110% sen jälkeen jotakuinkin maailmantappiin.
Koura nosti koslan lasien aukoista murskaamon kuorma-auton lawalle jotakuinkin 6 v rempan jälkeen kun tarvittiin tilaa kauneudelle ...
moottorikin olisi ollut toiminnassa jos en olisi myynyt nettiauto.com ssa osia koslastani ...
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
- iso.kunkku
- OCF Member

Juu tarkistin nuot sisälokarit sillon helmaremontin yhteydesä, kumma ku toisella puolella ihan terve, mutta toinen puoli rapsakampaa tavaraa
Nuohan pitäs olla kohtuu helppo korjata samalla ku kyljen avaa. Jos laittais vielä peltisoirolla niihin vähä leveyttä lisää jos tekee mieli lisämadallusta
Nuohan pitäs olla kohtuu helppo korjata samalla ku kyljen avaa. Jos laittais vielä peltisoirolla niihin vähä leveyttä lisää jos tekee mieli lisämadallusta