APUA!! Opel Omega 2.2 vm.2001

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
SalcK
'Kadett'
'Kadett'

APUA!! Opel Omega 2.2 vm.2001

Viesti Kirjoittaja SalcK »

Tässä pulmaa ratkaistavaks :nerd:
Elikkä autossa seuraava vika..
Kone ei käy ihan täysillä, käytetty laakkosella piuhoissa ja sanottiin että sytyts ongelmaa. En sitten siihen luottanut ja käytin vielä toisessa paikassa ja siellä oli sama homma mutta eri pytylle... auton vikavalo "missä moottorin kuva" syttyy ja koneesta alkaa kuulumaan jytkytys (loppuu jos auton käynnistää uudelleen, mutta vain vähäksi aikaa).
autoon vaihdettiin toisessa paikassa kampiakselin asennontunnistin mutta ei auttanut vikaan. itse olen vaihtanut tulpat jotka postivat vian noin 500km matkalle mutta vika palasi, myös kannetiiviste vaihdettiin. autosta tulee aika tummaa savua ajaessa... olen ajatellut että onko vika puolassa..

osaisiko joku auttaa?
st.anger
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: APUA!! Opel Omega 2.2 vm.2001

Viesti Kirjoittaja st.anger »

Mulla samaa vikaa...sama kone ja sama vuosimalli :thumbsup:

Testeri valittaa että sytytyskatkoksia 1.2 sylinterissä.
Tuntuuko sulla nykimistä kiihdytettäessä?? Mulla nimittäin nyhtää...

Boschin puolapaketti tais maksaa Suomessa alkaen 200euroa... Englannista tais saada postikuluineen saman puolan noin 110euron hintaa.

Itellä testeri valittaa nokka-akselin asento tunnista, laihaa polttoaine seosta ja nuita sytytyskatkoja... :bonk:

edit: kirjoitusvirheitä koitettu parsia.... ei tämä oikein suju näin yövuorossa :bonk:
-Opel hybrid, polttaa öljyä ja hermoja-
SalcK
'Kadett'
'Kadett'

nykii ehkä eniten tasasella kaasulla mutta myös kiihdyttäessä.
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Puolapaketissa saattaa tuo ongelma hyvinkin olla. Ilmeisesti välillä käy kolmella. Puristukset ehkä kannattais mitata.
Minkä vikakoodin antaa ??
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
SalcK
'Kadett'
'Kadett'

En muista oikeen mitä vikalista antoi, mutta muistan sen että molemmissa paikoissa virheet olivat eri toiminnoista. (auto seissyt 2kk)
autoilija 86
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja autoilija 86 »

Täällä myös samaa vikaa ja sama kone ja myös vuosimalli. Valittaa nokka-akselin asentoanturia ja sytytys katkoja joka pytylle ja kierroksia ottaa max. 4000 rpm. Happitunnistimen vaihdoin alkuviikosta kun myös valitti sitä, maanantaina lukemaan taas vikakoodit ja saa nähdä joutuuko uusimaan ton nokka-akselin asentoanturin.
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Nokka - akselin anturiviassa kierrokset kyllä rajoitetaan... vikatila... tosin muissakin vioissa, ei kaikissa menee vikatilaan. Sanoisin, että kannattaa se anturi vaihtaa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
ööppeliman
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ööppeliman »

kandee vaihtaa venttiili kopan tiiviste, pääsee vuotaan öljyä tulpan reikiin ja sit alkaa katkoon sytytystä. itellä teki 2.0 16v omega samaa.. tulpat pois niin niistä näkee onko öljys.
autoilija 86
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja autoilija 86 »

Voiko toi viallinen nokka-akselin anturi aiheuttaa noita sytytys katkoja? Uusi anturi on nyt tilattu ja loppuviikosta jos saisi jo sen paikalleen. Lamdakin on vaihdettu mut ei oikeen tunnu sekään toimivan, liekkö sit väärä/viallinen.
st.anger
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja st.anger »

Saapa nähä.... itsellä tosiaan kans nykkimis vikaa ja sytytyskatkoja....
Huomenna leipasen pakosatsin pöydälle ja vaihdan tiivisteen (vuotaa ja lambdat antaa ihme lukemia).
Jos ei auta niin sitte uutta etummaista lambdaa paikalleen....
Jos ei vieläkään niin pitänee miettiä sitä puolahärdellin uusimista..... :bonk:

Kampuran ja nokan anturat oon jo vaihtanut....

Tällä hetkellä antaa viaksi laihaa seosta ja sytkäkatkoja 1.2 sylintereissä :what:

Joku mainitsi ettei toimivaa nokka-akselin anturia sais kuin Opelin marmoritiskiltä (hinta 140ekeä).... Itse tilasin anturin
Wauxhall warehouselta ja tuli OEM paketissa ja muutenkin identtisen näkönen alkup.verrattuna....joten tuntus että pelais :what: ?

Motonetin anturi ei kyllä mulla sitten pelannut vähääkään.....
-Opel hybrid, polttaa öljyä ja hermoja-
Vastaa Viestiin