Opel omega B -94 3.0 V6 "vikakoodivalo"
Opel omega B -94 3.0 V6 "vikakoodivalo"
Morjens!
Ostin tuossa juuri otsikon mukaisen omegan, nyt kumminkin on alkanut tekemään niin että kun olen hetken ajanut niin lämmöt nousevat hieman ja moottorin vikakoodivalo syttyy kun olen paikallani D vaihde päällä? Esim kun tulen liikennevaloihin ja pysähdyn ja on D silmässä niin valo syttyy ja sammuu, syttyy ja sammuu. Mutta ajaessani normaalisti ei valo syty kertaakaan.
Valo ei myöskään syty jos olen paikallani P silmässä ?
Voisiko jotenkin liittyä ongelmaan kun sisäilmanpuhallin ei puhalla lämmintä melkein y htään ?
Kiitoksia paljon jo avusta !
Ostin tuossa juuri otsikon mukaisen omegan, nyt kumminkin on alkanut tekemään niin että kun olen hetken ajanut niin lämmöt nousevat hieman ja moottorin vikakoodivalo syttyy kun olen paikallani D vaihde päällä? Esim kun tulen liikennevaloihin ja pysähdyn ja on D silmässä niin valo syttyy ja sammuu, syttyy ja sammuu. Mutta ajaessani normaalisti ei valo syty kertaakaan.
Valo ei myöskään syty jos olen paikallani P silmässä ?
Voisiko jotenkin liittyä ongelmaan kun sisäilmanpuhallin ei puhalla lämmintä melkein y htään ?
Kiitoksia paljon jo avusta !
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Re: Opel omega B -94 3.0 V6 "vikakoodivalo"
Lue vikakoodit. Saattaa olla sisäkenno tukossa jos moottorin lämmöt muuten ok.
Pystyykö jollain markkinoilla olevalla lukijalla lukemaan edes jotenkin hyvin noita koodeja ? Osaisitko suositella jotakin ?
Vai pitäisikö päräyttää korjaamon pihaan ja kysyä heiltä ?
Kysyn nyt vielä samaan että eikös lukijalla pysty vaihtamaan myös ajotietokoneen kieltä ?
Vai pitäisikö päräyttää korjaamon pihaan ja kysyä heiltä ?
Kysyn nyt vielä samaan että eikös lukijalla pysty vaihtamaan myös ajotietokoneen kieltä ?
Niin ja mites onnistuuko mitenkään helposti omatekoisesti tuo jäähdytysjärjestelmän kunnollinen putsaus ?
- kadett90
- OCF Member 2024

Vikakoodit voit lukea ilman testeriä seuraavalla tavalla:
http://kadett90.nettisivu.org/files/201 ... odi-22.pdf
http://kadett90.nettisivu.org/files/201 ... odi-22.pdf
Lämmityslaitteen kennon puhdistus onnistuu kyllä, kun ottaa kennolle menevät letkut irti sieltä rintapellistä... eri asia onko se helppoa. Välttämättä ei siis tarvitse puhdistaa koko jäähdytysjärjestelmää.p.puhakka kirjoitti:Niin ja mites onnistuuko mitenkään helposti omatekoisesti tuo jäähdytysjärjestelmän kunnollinen putsaus ?
Esim. Motonetista ja autotarvikeliikkeistä saa jäähdytysjärjestelmän puhdistusainetta. Sitä vaan veden kanssa joukkoon ja huuhtelemaan letkun kanssa. Kannattaa sitten merkata , mikä letku on missäkin.
Kenno lisäksi auton varustuksesta riippuen , vika voi olla lämmityslaitteen läpissä tai puhaltaa lämmityslaitteen kennon ohi huonosta tiivisteestä johtuen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
KAtson tänään töiden jälkeen nuo vikakoodit.
Mutta kysyisin semmoistakin vielä että paljonko teillä on kolme litranen kutonen kuluttanut noin yleensä ? Vaikka on iso kone niin musta tuntuu että kuluttaa ihan liikaa. PAljon olette ajaneet tankillisella about ?
Mutta kysyisin semmoistakin vielä että paljonko teillä on kolme litranen kutonen kuluttanut noin yleensä ? Vaikka on iso kone niin musta tuntuu että kuluttaa ihan liikaa. PAljon olette ajaneet tankillisella about ?
- kadett90
- OCF Member 2024

Ajotietokoneen mukaan kaupunkiajossa 10-11 litraa/100km ,maantiellä 7,5-8,5 litraa/100km.
No lukemat tuntuu kyllä samalta mulla! Mutta tankillisella hurauttaa semmosen 300 kilsaa keskimäärin ? Enemmän kyllä kaupunki ajoa mulla kun maantietä! Kuulostaako pahalta ?
- kadett90
- OCF Member 2024

Jos on 75 litran tankki ja sillä pääsee 300 km niin kyllä kuulostaa pahalta.
Veisi 25 litraa/100km.
Veisi 25 litraa/100km.
Mulle ainaki tuli ihottumaa jo ajatuksesta oma veis noin paljo. Kyllä omallani oon ajanu seka ajoa 500 - 600 km... Ja tosiaan nuo kulutukset on ollu ite tankkauksista laskettuna samaa luokkaa mitä kadett90 heitti ja ajotietokone näyttää aikalailla samaa.. Käytätkö miten paljon tyhjäkäynnillä?p.puhakka kirjoitti:No lukemat tuntuu kyllä samalta mulla! Mutta tankillisella hurauttaa semmosen 300 kilsaa keskimäärin ? Enemmän kyllä kaupunki ajoa mulla kun maantietä! Kuulostaako pahalta ?
VW Passat Variant
No niin vähän ajattelinkin. En käytä paljoa tyhjäkäynnillä. Eikä omasta mielestäni vuoda maahan mitään litkujakaan?
Mikähän siinä nyt voisi sitten olla ?
Mikähän siinä nyt voisi sitten olla ?
Toisaalta nyt kun tarkemmin taas mietin niin kun ostin auton niin keskikuluts tietokoneen mukaan oli reilut 20 satasella ja se oli ollut autoliikkeellä pelkässä koeajossa. Ja omatkin ensimmäiset ajot olivat raakaa kaupunkiajoa. Mutta tällä hetkellä keskikulut auton mukaan siinä 17 litran paikkeilla 
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Kannattaa tarkistaa tuo kulutus "manuaalisesti" niin tietää varmaksi kulutuksen.
Niin ja tässähän on vielä sekin että lohkolämppärin puutteessa joudun aina kylmästä starttaamaan ja hetken lämmittään ja se vie osansa varmasti. Mutta laittelen tässä tankin täyteen ja seuraan itse että paljonkos sillä pääsee!