Vectra C
No ainakin vectra B2 malliin ero on huima. Mulla on toi 2.2 moottori ja manuaalina suht asiallinen (lue ei tehokas) no mut kuitenkin ero -99 B2:een moottorin osalta on aika rankka eli jotenkin ei tunnu niin nuhaselta kun toi edellinen 2.0 moottori. Hiljasuus on ja aika kiitettävää luokkaa ton hintaluokan autossa vaikka ketjukone onkin. Ajettavuus on herkempi. Mut automaattia jos meinaa niin DTI tai sitten tehokkaampi moottori missä vääntöä piisaa. Ite oon tyytyväinen ollu. 
Mazda 6 2.5 Sport 2008 Black
Eli ymmärsinkö oikein..??
Tämä uusi 2,2 ssi tuntuu "tehokkaalta" tuohon B mallin 2.0 moottoriin..??Näinkö?
Oma mielipiteeni on ajanut c mallia 2,2 ja aivan liian tehoton tuohon koriin(6 tunnin ajokokemus)
Tosin kuin B Vectran 2.0 kiihtyy mukavemmin-tosin ajettavuus ja melu on kyllä mielestäni C vectrassa parempi,mutta siihen ne jäävätkin
Tämä uusi 2,2 ssi tuntuu "tehokkaalta" tuohon B mallin 2.0 moottoriin..??Näinkö?
Oma mielipiteeni on ajanut c mallia 2,2 ja aivan liian tehoton tuohon koriin(6 tunnin ajokokemus)
Tosin kuin B Vectran 2.0 kiihtyy mukavemmin-tosin ajettavuus ja melu on kyllä mielestäni C vectrassa parempi,mutta siihen ne jäävätkin
Suunnilleen sanatarkasti samat kokemukset kuin vectr@B:llä..
Itellä on aikoinaan ollut parikin vectra B:tä ja C-vectrasta kokemuksia on parin muutaman tunnin ajon verran..
B:hen verrattuna melkoisen jämäkkä ja "ison auton"-tuntua on roimasti..hiljainen kuin mikä ja laatu tuntuisi olevan viimeistelyn suhteen kohdallaan.
Yksi iso MUTTA tuossa 2.2l Vectrassa kuitenkin oli..ja se on moottori..joka on luonteeltaan melkoisen laiska ja tehottoman tuntuinen..melkeinpä uskaltaisin käyttää niinkin tylyä vertausta kuin "mopomainen"..tai ehkäpä "vanhan miehen auto"
Moottoritienopeuksilla kun lähti ohittamaan 110km/h ajavaa rekkaa niin tuntui siltä että vaikka kuinka löi lämän tiskiin niin mitään ei tapahtunut.
Toki varmaankin on niin että tuo "tehoton" vaikutelma korostui vähän turhankin paljon sen takia että viimeisimmät omat autot ovat olleet aivan eri luonteisia kuin tuo 2.2 Vectra.
No..kaikenkaikkiaan kuitenkin erinomaisen tuntuinen auto vaikkapa tasaiseen matka-ajoon..vaikutti olevan maantiellä kuin kotonaan..pl ohitustilanteet joissa tehottomuus..tai ainakin tehottomuuden tuntu..häiritsi ainakin meikäläistä todella paljon.
Niin..ja vilkkuviiksen toimintaan oli todella hankala tottua..
Itellä on aikoinaan ollut parikin vectra B:tä ja C-vectrasta kokemuksia on parin muutaman tunnin ajon verran..
B:hen verrattuna melkoisen jämäkkä ja "ison auton"-tuntua on roimasti..hiljainen kuin mikä ja laatu tuntuisi olevan viimeistelyn suhteen kohdallaan.
Yksi iso MUTTA tuossa 2.2l Vectrassa kuitenkin oli..ja se on moottori..joka on luonteeltaan melkoisen laiska ja tehottoman tuntuinen..melkeinpä uskaltaisin käyttää niinkin tylyä vertausta kuin "mopomainen"..tai ehkäpä "vanhan miehen auto"
Moottoritienopeuksilla kun lähti ohittamaan 110km/h ajavaa rekkaa niin tuntui siltä että vaikka kuinka löi lämän tiskiin niin mitään ei tapahtunut.
Toki varmaankin on niin että tuo "tehoton" vaikutelma korostui vähän turhankin paljon sen takia että viimeisimmät omat autot ovat olleet aivan eri luonteisia kuin tuo 2.2 Vectra.
No..kaikenkaikkiaan kuitenkin erinomaisen tuntuinen auto vaikkapa tasaiseen matka-ajoon..vaikutti olevan maantiellä kuin kotonaan..pl ohitustilanteet joissa tehottomuus..tai ainakin tehottomuuden tuntu..häiritsi ainakin meikäläistä todella paljon.
Niin..ja vilkkuviiksen toimintaan oli todella hankala tottua..
Itse olen kans koeajanut tuon 2.2 litrasella motilla ja manuaalilla varustetun C-Vectran niin kaverin 2.0 8-venttiilinen tuntuu ärjymmältä mitä toi edellinen. Vedätin 1,2 ja 3 jengat tappiinsa niin aika pettymys oli tuon moottorin iskutilavuuteen nähden. Itse voisin kuvailla tuota hengettömäksi isoksi autoksi, jos ite olisin laittamassa tuota samaa niin GTS V6 ehdottomasti.
Jos muutamalla sanalla kuvailisin: Laiska, mukava, hyvä ajettava.
Jos muutamalla sanalla kuvailisin: Laiska, mukava, hyvä ajettava.
Onhan toi B mallin 2.0 Vectra (aj.89tkm),mikä minullakin on niin totaalisen patalaiska!Ei sen kanssa paljon voi,tai edes kehtaa viivoille kenenkään kanssa lähteä...ei siinä kummostakaan nelipyöräistä vekotinta tarvita niin tappio on karvas!
Samaa voisi sanoa tosta 2.5 V6 B Vectrasta (aj.78tkm) mikä isällänikin on,ihan samaa purukumiosastoa sekin.Vitosellakun sataakin ajaa ja pitäisi ohi lähteä ilman vaihtamista,niin on se melko venymistä se ohitus.
Tosta C mallin 2.2 Vectrasta ei kokemuksia niin se jää kommentoimatta!
Samaa voisi sanoa tosta 2.5 V6 B Vectrasta (aj.78tkm) mikä isällänikin on,ihan samaa purukumiosastoa sekin.Vitosellakun sataakin ajaa ja pitäisi ohi lähteä ilman vaihtamista,niin on se melko venymistä se ohitus.
Tosta C mallin 2.2 Vectrasta ei kokemuksia niin se jää kommentoimatta!
-
Meska
- 'Senator'

- Viesti:
Mitä nyt pari lenkkiä ajaneena tuolla 2.2 GTS:llä verrattaessa isukin 2.2 Vectra B2:seen niin kaikki muu on parempaa paitsi tehot. Jos menopuoli on tärkeä sanoisin että minimi on se 2.0 turbo vaikkakin sitäkin ollaan purukumiksi haukuttu mutta sehän on lopulta kuitenkin "vaan" Saabin alipaine turbo
BMW M3 E92 Coupé
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
kuinka paljon tuossa 2.2 koneessa on yhtenäistä G astrassa olevaan koneeseen (koe ajoin sellasen jokin aika sitten ja tuntui senkin todella "nöyrältä" koneelta, mitään ei oikeastaan tapahtunut vaikka yritti vedättää tappiin asti???)
toi uusi taitaa olla ketjulla, tosin tuo jota aijoin oli vm.2001
edit: taitaa siis uudet OPELIT olla luonnottomia vehkeitä
ite ajalen 2.0i vectralla ja se tuntu liikkuvan paremmin kuin tuo 2.2:n sportti astra??
<font size=-1>[ This Message was edited by: Miro.Simounen on 2003-10-18 20:39 ]</font>
toi uusi taitaa olla ketjulla, tosin tuo jota aijoin oli vm.2001
edit: taitaa siis uudet OPELIT olla luonnottomia vehkeitä
ite ajalen 2.0i vectralla ja se tuntu liikkuvan paremmin kuin tuo 2.2:n sportti astra??
<font size=-1>[ This Message was edited by: Miro.Simounen on 2003-10-18 20:39 ]</font>
-
nooppeli98
- 'Admiral'

Kuka se nyt vitosella satasesta manuaalilaatikolla lähtee ohittamaan????Samaa voisi sanoa tosta 2.5 V6 B Vectrasta (aj.78tkm) mikä isällänikin on,ihan samaa purukumiosastoa sekin.Vitosellakun sataakin ajaa ja pitäisi ohi lähteä ilman vaihtamista,niin on se melko venymistä se ohitus.
En ole itse yhtään autoa ajanut jolla vois vitosella lähteä rekkaa satasen vauhdissa ohittamaan. Yleensä itse heitän 3 silmään ja nilkka suoraksi niin ei tarvitse homehtua siinä rekan vieressä
-M-
No sepä hyvinkin...tohon koko pesue kyytiin ja hiihto/lasketteluvehkeet mukaan ja lappiin.On 2003-10-18 21:00, Conaa.B. wrote:Eikstoi oo se 1.8?On 2003-10-18 20:25, Jartza wrote:
Mitähän se meno oliskaan tolla 81kw:lla koneella.![]()
Se on ihan onnettoman laiska...ei noin isoon autoon tollasta moottoria saa laittaa!
Minä olenOn 2003-10-18 20:57, nooppeli98 wrote:Kuka se nyt vitosella satasesta manuaalilaatikolla lähtee ohittamaan????Samaa voisi sanoa tosta 2.5 V6 B Vectrasta (aj.78tkm) mikä isällänikin on,ihan samaa purukumiosastoa sekin.Vitosellakun sataakin ajaa ja pitäisi ohi lähteä ilman vaihtamista,niin on se melko venymistä se ohitus.
En ole itse yhtään autoa ajanut jolla vois vitosella lähteä rekkaa satasen vauhdissa ohittamaan. Yleensä itse heitän 3 silmään ja nilkka suoraksi niin ei tarvitse homehtua siinä rekan vieressäja vauhti riittävästi nupin kohdalla
.
-M-