Omegan kylmäkäynnistys
Re: Omegan kylmäkäynnistys
eli hyvin yksinkertaista jos ei lähe kerrasta kun starttaataat,niin virrat päälle muutamankerran ja sit vasta starttaat,pumppu kerkeää nostaa bensanpaineet ja lähtee käyntiin,vika on bensanpaineensäätimessä
Joo mut eipä se paljoa auttanut.... outo vika.2016v kirjoitti:kokeilitko ohjeita?
Vieläkin sama vika vaivaa ja nyt tämä selvitetään... Voiko lambda-antureita mitata muuten kuin ryömimällä auton alle? Tuleeko sieltä liittimet johonkin konehuoneen puolelle? Ei ole paljoa vaihtoehtoja muutakuin lambdat, ilmamassamittari, ilmalämpötila-anturi, puola.... Ainoat joita ei vaihdettu. Ja ehkä bensasuodatin.
Tulipa muuten mieleeni nyt että toinen bensa letkuista on jotenkin viallinen. Muistan että se joskus ruikkasi bensaa sieltä liitoksen välistä kun sitä vähän taivutti. Olisikohan se sitten että se vuotaisi käynnistyksessä. Bensa nimittäin haisee välillä melko voimakkaasti?terokimmo kirjoitti:Jos sinne paine tulee, niin paineen säädin voi päästääpois ,liian aikaisin,siis karkaa paineet.ooskari kirjoitti:Millä tuo sitten saatais korjattua? Vaihtaakko pumppu vai??2016v kirjoitti:veikkaan et bensanpaineet hukkuu pitemmän seisokin aikana,kokeile seuraavassa käynnistyksessä seuraavaa, virrat päälle ja sit pois tätä muutaman kerran ja sit starttaat,pumppu kerkeää nostaa paineet
Paluuletkua jos pääsee puristamalla tukkimaan ,niin sitä voi koittaa.
pilotilla voi kannssa koittaa varosvasti,jos kaveria startaamassa.mutta ei liikaa,lähtee heti jos on lähteekseen,siis kun suihkuttaa, startilla.
- kadett90
- OCF Member 2024

Oletkos mitannu bensanpaineet?
Vähän sen oloinen kun ei sais ainetta.
Vähän sen oloinen kun ei sais ainetta.
En ole mitannut. Ei oo semmosia laitteita millä vois mitata. Minusta sytytyksessä on häikkää kun auto kävi muutaman sekunnin vajailla pytyillä.
Sama ongelma on itellä tässä talvella ollu, kylmäkäynnistyksessä lähtee aluks vaan osa pytyistä mukaan, tosin en oo joutunu ikinään 10sekunttia kauempaa starttaamaan, yleensä alle 5sek riittää, huomasin että kovalla pakkasella ilman lämmitystä lähti ihan normaalisti. sitten lähellä nollakeliä jotu pitempään starttaamaan.. Puola ja tulpanjohdot on uusia. Ärsyttävä vika. Kesällä lähti ihan normaalisti käyntiin. Puolallahan on siis vielä takuuta jäljellä, josko siinä olis joku valmistusvika?
._.
Tää on oireillu nyt jo monta monta vuotta. Kesällä teke samaa joskus. Tosin aina lähti kyllä lopulta käyntiin mut nyt tänä talvena on pahentunu huomattavasti ja nyt sano lopullisesti ittensä irti.
On kai niissä takuu, mutta voihan sulla olla siellä jotain muuta vikaa?GreadR kirjoitti:Sama ongelma on itellä tässä talvella ollu, kylmäkäynnistyksessä lähtee aluks vaan osa pytyistä mukaan, tosin en oo joutunu ikinään 10sekunttia kauempaa starttaamaan, yleensä alle 5sek riittää, huomasin että kovalla pakkasella ilman lämmitystä lähti ihan normaalisti. sitten lähellä nollakeliä jotu pitempään starttaamaan.. Puola ja tulpanjohdot on uusia. Ärsyttävä vika. Kesällä lähti ihan normaalisti käyntiin. Puolallahan on siis vielä takuuta jäljellä, josko siinä olis joku valmistusvika?
Noniinno.. mutta todennäköisesti se vika on sulla sama kun mulla ja monella muulla.. en löytäny vaan mistään siihen vastausta ja varmasti on joku saanut korjattua tänkin vianooskari kirjoitti: On kai niissä takuu, mutta voihan sulla olla siellä jotain muuta vikaa?
._.
Jostain luin et samoja vikoja oli mutta en ole ikinä siihen mitään vastausta löytänyt.GreadR kirjoitti:Noniinno.. mutta todennäköisesti se vika on sulla sama kun mulla ja monella muulla.. en löytäny vaan mistään siihen vastausta ja varmasti on joku saanut korjattua tänkin vianooskari kirjoitti: On kai niissä takuu, mutta voihan sulla olla siellä jotain muuta vikaa?
Kampuran tunnistin ainakin on mulla paskanen ja öljynen, katsotaan jos vk:n tiivisteen vuoto tyrehtyis ja ton putsais huomenna hyvin..ooskari kirjoitti: Jostain luin et samoja vikoja oli mutta en ole ikinä siihen mitään vastausta löytänyt.
._.
Moro.
Täällä kans yksi 2,5l v6 omega missä ongelmia saada auto käyntiin kun se seisonut yön yli.
Olen huomannut omastani,että kun ottaa ajotietokoneen näytölle hetkellisen kulutusnäytön autoa tartatessa se näyttää nollaa pitkään jos ei paina kaasua samalla kun käynnistää.
Kun virtoja käyttää päällä pari kertaa ennen tarttausta ja painaa kaasua samalla kun käynnistää saa auton huomattavasti helpommin käyntiin,ja kulutusmittarin lukema herää nopeammin.
Paikallisen delta auton huolto mies kyllä väitti,ettei bensapumpulle tule virtaa ennen kuin autoa käynnistää eli virtojen päällä käytöllä ei bensapumppu nostaisi vielä paineita.
Joka tapauksessa tuo virtojen päällä käyttö tuntuisi helpottavan käynnistymistä.
Itse olen sitämieltä että bensan saannin ongelma tuo minulla ainakin on.
Eli luultavasti bensapaineet häviää kun auto seisoo vähänkään pitempään.
Omani kyllä lähtee hyvin käyntiin kovillakin pakkasilla,kun sen vaan saa aamulla eka kerran tulille.Siis vaikka seisoisi ilman lämmitystä koko työpäivän 30 asteen pakkasessa.
Täällä kans yksi 2,5l v6 omega missä ongelmia saada auto käyntiin kun se seisonut yön yli.
Olen huomannut omastani,että kun ottaa ajotietokoneen näytölle hetkellisen kulutusnäytön autoa tartatessa se näyttää nollaa pitkään jos ei paina kaasua samalla kun käynnistää.
Kun virtoja käyttää päällä pari kertaa ennen tarttausta ja painaa kaasua samalla kun käynnistää saa auton huomattavasti helpommin käyntiin,ja kulutusmittarin lukema herää nopeammin.
Paikallisen delta auton huolto mies kyllä väitti,ettei bensapumpulle tule virtaa ennen kuin autoa käynnistää eli virtojen päällä käytöllä ei bensapumppu nostaisi vielä paineita.
Joka tapauksessa tuo virtojen päällä käyttö tuntuisi helpottavan käynnistymistä.
Itse olen sitämieltä että bensan saannin ongelma tuo minulla ainakin on.
Eli luultavasti bensapaineet häviää kun auto seisoo vähänkään pitempään.
Omani kyllä lähtee hyvin käyntiin kovillakin pakkasilla,kun sen vaan saa aamulla eka kerran tulille.Siis vaikka seisoisi ilman lämmitystä koko työpäivän 30 asteen pakkasessa.