omega b 2.5dti kulutus
-
anagonda84
- 'Kadett'

omega b 2.5dti kulutus
joo tuli tuollainen kehon siirto väline laitettua. kulutus tuntuu olevan aika kova karvan yli 300km ajanu ja puoli tankkia menny meno vettä,tosin tuossa on se eberi mikä toimii ku pirssi on käynnissä.mut nyt tuntuu että seki alkaa sekoileen että ei syty.mut tuo kulutus tuntuu kovalta.onko muilla miten ollu näissä kulutus?
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Re: omega b 2.5dti kulutus
En nähnyt ensimmäisessä viestissäsi mitattua kulutusta, jos on korkea niin mitä se sitten on?
-
anagonda84
- 'Kadett'

no jos 300km ajanu ja tankki onko se 75litraa ja puolet on menny.niin eikö se jonku matkaa yli 10l vie.huono ku ei ole ajotietokonetta tässä.
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Tankki täyteen, trippimittari nollaan. Ajat tankin lähes tyhjäksi, tankkaat täyteen, katsot tankatun litramäärän, jaat sen trippimittarin lukemalla ja loppusumman kerrot sadalla, niin saat kulutuksen selville. Tee näin ja katsotaan sitten sitä kulutusta lisää.
Mulla on -94 automaatti ja kulutus tankkaus trippi systeemillä laskettuna alin 7,3l ja ylin 10l korvilla.Ajotietokone näyttää isompia lukemia.
Kari
Omega B 2,5 td -94 automaatti
Omega B 2,5 td -94 automaatti
Vanhakantainen mosa viemässä isoa koppaa,,ei se kulje pelkällä jalkahiellä 
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
-
anagonda84
- 'Kadett'

kyllä sen tiedän että ei pieni ruokainen ole eikä tarvi ollakkaan,ajattelin vaan muiden kokemuksia kysellä ku itellä ollu vasta kuukauden koko pirssi.muuten kyllä tykänny autosta.saako tuon eberin pois käytöstä ku ottaa sen liittimen irti siitte ite laitteesta,ettei riko mitään?
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava

- Jäsennumero: 3208
Otsikossa lukee dti, eli eikös tämä ole jo common rail? Eli tuo vanhempi mosa ei oikein ole järkevä vertailukohde.. MInkä ikäinen omega siis kyseessä?
Toiset sanoo että omegan tietokone olisis hyvinkin tarkka, olisko sulla väärä ohjelma siinä sisässä..? Mulla näyttää omassa alakanttiin, pitäisi käydä joskus piuhan perässä vaihdatuttamassa...robo kirjoitti:Mulla on -94 automaatti ja kulutus tankkaus trippi systeemillä laskettuna alin 7,3l ja ylin 10l korvilla.Ajotietokone näyttää isompia lukemia.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Mulla nyt n.15tkm tuommosella dti manuaalilla takana,omassa seka ajossa vie 8-10l/100km(sisältää kylläkin paljon tyhjäkäyntiä) yli kymppiä en ole saanut viemään.Varmaankin jos malttais ajaa rajotusten mukaan/ilman reuhaamista sais varmaankin pari litraa pois."Tyhjillään" vie mun ajossa saman verran ku edellinen 2.5td tosin nykyinen liikkuu selkeästi paremmin.anagonda84 kirjoitti:joo tuli tuollainen kehon siirto väline laitettua. kulutus tuntuu olevan aika kova karvan yli 300km ajanu ja puoli tankkia menny meno vettä,tosin tuossa on se eberi mikä toimii ku pirssi on käynnissä.mut nyt tuntuu että seki alkaa sekoileen että ei syty.mut tuo kulutus tuntuu kovalta.onko muilla miten ollu näissä kulutus?
Autotraileria jossa omega 3000 kyydissä tuli kiskottua tuossa n.500km ja kulutus oli tasan 10l/100km mittarinopeutta oli 90-120km/h.Edellinen 2.5td vei autokärry perässä n.13-17l/100km.
Eberi(5kw) pöhissut n.1.5-2tuntia päivässä+ajossa lähes kokoajan automaattisesti.
Mun auto on kylläkin lastutettu,mutta eipä kulutus tainnu yhtään muuttua,kulkupuoli kylläkin.
Onkos sulta jo otettu imusarjasta läpät pois? jos ei niin äkkiä irroittamaan.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
-
anagonda84
- 'Kadett'

on läpät otettu pois.tuossa laskin niin jotain 11litraa sadalle vieny mulla.tosin matka ajoa ei paljon ole ollu.
Justiinsa kävin piruuttani tankkaamassa,kun vaimo ajeli muutamana päivänä tuolla omegalla.anagonda84 kirjoitti:on läpät otettu pois.tuossa laskin niin jotain 11litraa sadalle vieny mulla.tosin matka ajoa ei paljon ole ollu.
490km(~puolet minun ajoja) ja 33l meni ainetta eli vähän rauhallisemmin ajettaessa näyttäis kulutus tippuvan helposti.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Nyt kun ei enään jaksa sutkuttaa,niin kulutus tippunut alle 8l/100km...ja ei ole yrittetty pihistellä ollenkaan.
Rauhallisessa matka ajossa lienee menis oikeasti pienellä.
Rauhallisessa matka ajossa lienee menis oikeasti pienellä.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V