Hiekkalaatikkokeskustelu

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Hiekkalaatikko keskustelu

Viesti Kirjoittaja Zafira »

TJT kirjoitti:Menkää huviksenne autoliikkeisiin katsomaan mitä donitseja niistä vehkeistä löytyy "tehtaan" jäljiltä alta(eikös nämä olleet se woodyn valinta?) :lollis:
Ainahan ne tehtaan/maahantuojan laittamat renkaat toimii parhaiten kyseisen auton alla, eikö vain ;)
Astra H Ultimateissa näkyy olevan Continentalia kesällä ja liikkeestä riippuen Bridgestonea tai Nokiaa talvella.
one
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja one »

Woody kirjoitti:Jokainenhan ajaa millä renkaalla ajaa, kunhan tiedostaa sen puutteet. Edelleenkään se halpa rengas ei varmasti toimi saman arvoisesti kuin joku ns kalliimpi merkkirengas niissä ääritilanteissa mitä vastaan tulee tai vesisateessa märällä asfaltilla. Kesäkuumalla pilluringillä riittää että rengas on musta ja pyöreä.
Olisihan se hyvä että jokaisella olisi alla edes uudet kingkongit, mutta pääsaantöisesti edelleenkin kun katselee kesällä noitä ns läski renkata kylillä niin melko silleitä ne tahtoo olla. Vanteet on edelleen pirun hienot mutta renkaat on sileät.
Kuten aikasemmin sanoin itselläni ei merkkirenkaat ole, eikä halvimmat vaan siitä väliltä. Enka minä missään nimessä isompia laittaisikaan, tuo 205/65/16" on loistava koko suomen teille, ei vetele urissa.

Ihmiset lyö vaikka 3000€ vanteisiin ja sit ostaa 300€ nikakanat päälle.
Joo, aika paljon samoilla linjoilla. Kyllä määkin pidän aina huolen, et renkaat on kunnossa ja pintaa löytyy. Hyvät renkaat on kuitenkin aika halpa henkivakuutus. Sen voin kuitenkin sanoa, et kesärenkaista en ala maksamaan mitään tonnia. Ihan hyvin olen pärjänny halvemmillakin renkailla. Pitää vaan ajaa aina tilanteen mukaan renkaista riippumatta. En ainakaan alkais tuudittautumaan testivoittaja renkaiden tuomaan turvallisuuden illuusioon. Kyllä niidenkin pidossa se raja tulee vastaan ennemmin tai myöhemmin.
Opel Astra Sport 1.6 Turbo AT6 -11
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

^ Näin juuri :peukku: Minun osalta rengaskeskustelu on close. Keksikää joku toinen aiha vääntää :D
iso.kunkku
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

Tästä voiski heittää kysymyksen ihmisen ajotavoista. Jos lähellekkään ajaa Suomen rajotusten mukaan niin noita äkkitilanteita ei pääse ikinä käymään (sen verran pienet nopeudet kyseessä), poislukien hirvet ym elukat ja toisten autoilijoiden töppäykset.
Saa olla melkonen seppä, että ite saa aiheutettua vahingosa tollasen ääritilanteen jossa tietty rengas ois parempi ku toinen... Itellä kesärenkaina pari vuotta vanhat hankookit, käytännösä eivät oo kuluneet yhtään ku tulee niin vähä ajoa omalla autolla ja muuten ollu tyytyväinen paitsi aika kova melu niistä lähtee.
Itelle jääny semmonen kuva, että "huonoista" renkaista johtuneita onnettomuuksia on värittäny myös kova ylinopeus (ehkä jtn muutaki). Enkä nyt tarkota mitään paljasta paskaa mistä ei oo kuvioita erottanu suurennuslasillakaan enää vuosikymmeniin vaan näitä ns. halppismerkkejä. Vai onko jollain heittää jotain faktaa "onnettomuudet, jotka johtuneet hyväkuntoisista, mutta halvoista renkaista" tyyppiseen tilastoon liittyen? Kesärenkaisa teen kyllä kompromissin hinnan ja laadun välillä, hyvistä talvirenkaista sen sijaan voi pulittaa vähä enemmän...

Ootellaan, että joku lyttää mun mutuilut vaihteeks :D
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
seeklima
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja seeklima »

Se taitaa olla 80-90% onnettomuuksista ylinopeudesta tai/ja alkoholista johtuvia, millä tahansa uusilla/hyväkuntoisilla renkailla pärjää hienosti kun ajaa kelin ja ajotaidon mukaan.
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

ja noista kun pannaan viellä 10-15% iäkkäiden autoilijoiden piikkiin ja pari prossaa tahallisiin onnettomuuksiin niin ei jää paljoa auton tekniikan pettämiselle prosentteja onnettomuus tilastoihin.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Teemu J
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Teemu J »

Tosta rengaskeskustelusta. Aika monesti saanu ite kuulla, et onpas sillä profiilia renkaassa. Mutta jotenkin tuntuu, et ois kumminkin turvallisen oloset noi 195/65/15 contin kakkoset vectrassa, kun jotkut huavein kinuskin 17 40 sarjan renkaat :lol: ja ohan toi mukavampi kai ajella :roll: Kun ite aikoinaan olin tohon ostamassa vanteita ja renkaita, niin mietin et isommat ja kiinalaiset, vai kunnon renkaat ja pienemmät vanteet. Jälkimmäisiin päädyttiin, vaikka nokialaiset ei kahta kesää enemmän kestäneet... Mut voin ainakin tästä eteen päin sanoo conteista, et ennemmin maksan merkistä, kun tuumakoosta... :yes:
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

|777| kirjoitti:Saa olla melkonen seppä, että ite saa aiheutettua vahingosa tollasen ääritilanteen jossa tietty rengas ois parempi ku toinen.
Yllättävää, minä olen niin hyvä kuski etten minä tarvitse hyviä kumeja kun minä osaan ajaa oikein enkä minä aiheuta vaaratilanteita.

Taidat kuulua siihen 90 % autoilijoista jotka kuvittelee olevansa keskivertoa parempia autoilijoita? Ja tiedän että et sanonut noin joten ei tarvitse siitä hermostua, mutta tuo se ajattelu taitaa valitettavasti olla.

Jos vaaratilanteenkaan aiheuttaminen on liki mahdotonta, niin miten onnettomuuksia ylipäätään pääsee syntymään?

Ei renkaat aiheuta onnettomuuksia jos ne on ehjät, mutta hyvillä renkailla voi välttää osan onnettomuuksista joita huonoilla ei. Tämä on ilmeisen vaikea asia ymmärtää.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

|777| kirjoitti:Jos lähellekkään ajaa Suomen rajotusten mukaan niin noita äkkitilanteita ei pääse ikinä käymään (sen verran pienet nopeudet kyseessä), poislukien hirvet ym elukat ja toisten autoilijoiden töppäykset.
Jaa itse et koskaan virheitä tee, kaikki vaaratilanteet on elukoitten tai toisten autoilijoiden syytä? :) No vaikka olisitkin herra täydellinen kuski niin ei minusta ole huono ajatus varustautua toisten töppäilyitä vastaan hyvin pitävillä renkailla. Ei se oma syyttömyys paljon lohduta kun kiinankumeilla ajat kolmion takaa eteen tulleen kylkeen koska jarrutusmatka niillä oli 28m. Vaihtoehtona olisi ollut että parempien renkaiden 22m jarrutusmatkalla olisitkin ehtinyt pysähtyä ennen töpänneen auton kylkeä.
Lisäks nopeusrajoitukset ei todellakaan ole joka paikassa niin alakanttiin asetettuja etteikö liian suurta tilannenopeutta saisi aikaan vaikka ylinopeutta ei ajaisikaan. Onnistuu hyvilläkin renkailla.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
iso.kunkku
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

seeklima kirjoitti:millä tahansa uusilla/hyväkuntoisilla renkailla pärjää hienosti kun ajaa kelin ja ajotaidon mukaan.
aamen.

Niin tosiaan en väitä olevani parempi kuski ku joku muu täällä... Onhan sitä itekki joskus tullu töppäiltyä liikenteesä, mutta siinä ei renkailla ollu mitään osuutta asiaan. Pointti oli vaan se, että oli renkaat huonot tai hyvät, enemmän ratkasee ajotapa/kyky reagoida äkkinäisiin tilanteisiin.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Teemu J
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Teemu J »

Ite en kuvittele mitään ainakaan itsestäni, vaan ajan joskus tuurilla, mutta yleensä taitojeni mukaan. Aina olen selvinnyt ehjin nahoin liikenteessä. Mutta se on fakta, että renkaissa on eroja. Ja jos vertaa halppis ja kalliin renkaan, niin on niissä eri tilanne käyttäytymiset.. Huomasin sen saman tien, kun itellä oli nokian nre:t ja vesikeli, niin oli liukasta. Kun taas conteilla pystyy ajamaan paljon kovempaa mutkiin vesisateella.... Sori tää ot. Mut ite en halppis renkaita osta, se muutama satanen on kumminkin aika hyvä sijotus, kun kysytään ihmis hengistä.. Mut makua asioita, tästä voi väitellä vaikka loppuelämän jos haluaa
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Omat Continentalini maksoivat itsensä takaisin viime kesänä, kun Volvo S60 päätti kääntyä suoraan eteeni ja sitten vielä pysähtyä keskelle kaistaani.
Pysähdyin parin metrin päähän Volvon kyljestä. Joillain Linglongeilla ois voinu pian rysähtää.

e: tai vaikka niillä Wanleilla, jotka niin tyhmästi heitin menemään.
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

kannattaa melkeen laittaa astra vaihtoon kun se ei oo saanut kuin vaan 4 tähteä ncap testissä.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
samsa87
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja samsa87 »

E. :bonk:
E2.. ketä kiinnostaa..
E3.
Woody kirjoitti: Ihmiset lyö vaikka 3000€ vanteisiin ja sit ostaa 300€ nikakanat päälle.
Ongelmahan tässä on se että kun niitä ko. vanteita ei saa alle 3ke..
Oisko sit hyvä jos vanteet ois vianorilta pakettihintaan 399€, saisko sit ostaa kolmensadan kumitkin?
Kuva
-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Jartsa kirjoitti:kannattaa melkeen laittaa astra vaihtoon kun se ei oo saanut kuin vaan 4 tähteä ncap testissä.
Ei se kato haittaa ku mä oon keskivertoa parempi kuski ja mulla on hyvät renkaat, joten on mahdotonta joutua onnettomuuteen :thumbsup: :bonk:
Vastaa Viestiin