Hiekkalaatikkokeskustelu

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Teemu J
OCF Member 2017

Re: Hiekkalaatikko keskustelu

Viesti Kirjoittaja Teemu J »

Tuomas kirjoitti:
G.T.S kirjoitti:No kun kerran taas tuli tänne eksyttyä niin kertoisikos herra omat rengastuksensa ja perustelut miksi juuri ne ovat parhaat ja ainoat oikeat renkaat millä ajaa ja miksi juuri niihin päädyit.
Onko jossain puhuttu parhaista tai ainoista oikeista renkaista? Ainakin minä olen kehoittanut välttämään niitä paskimpia.

+1.. Ite valtsin renkaat niin sanottujen rengas testien perusteella. Noi omat contit joka testissä 3parhaan joukossa.... EI sillä etteikö halppis renkaillakin pärjää. Mut eipähän tarvii olla renkaitten pitoa omalla kohdalla syyttämässä.
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja G.T.S »

Tuomas kirjoitti:
G.T.S kirjoitti:No kun kerran taas tuli tänne eksyttyä niin kertoisikos herra omat rengastuksensa ja perustelut miksi juuri ne ovat parhaat ja ainoat oikeat renkaat millä ajaa ja miksi juuri niihin päädyit.
Onko jossain puhuttu parhaista tai ainoista oikeista renkaista? Ainakin minä olen kehoittanut välttämään niitä paskimpia.

Sorsaan ei ole kesäkumeja ollenkaan, eiköhän siihen jotkut keskikastin merkkikumit tule, Alfassa on Falkenit ja nekin kohta vaihtokunnossa. Tyydyttikö uteliaisuutesi?
Ei vielä täysin tyydyttänyt, mikä Falkenin malli? Ei ole puhuttu kuin että kaikki halpis kumit ovat aivan paskoja ja täysin käyttö kelvottomia. Itsellä pyöri viime kesänä alla juurikin Falkenin 452 renkaat ja kesän ajon jälkeen todennut että hintalaatusuhde kohdillaan ollessaan vain 330€ sarjalta. Mutta erittäin paljon vikaa niissä vieläkin on verrattaen toisiin renkaisin joilla olen ajanut. Halusin vain tietää millä pohjalla kirotaan ns. Halpis renkaita. Itse pidän Falkenia halpisrenkaana joka kuitenkin on erittäin hyvä rengas. En ehkä kuitenkaan toista sarjaa osta kun sen aika tulee.
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Ei ole mitään muistikuvaa malleista, sattuu vielä olemaan edessä ja takana eri mallit.

Falken on varsin edullinen kumi, mutta en laskisi sitä halparenkaaksi siinä missä noita kiinaihmeitä. Tuhat kertaa paremmat ne on kuin Hankook Ventus :D
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'

Tuomas kirjoitti:Ei ole mitään muistikuvaa malleista, sattuu vielä olemaan edessä ja takana eri mallit.

Falken on varsin edullinen kumi, mutta en laskisi sitä halparenkaaksi siinä missä noita kiinaihmeitä. Tuhat kertaa paremmat ne on kuin Hankook Ventus :D
No kuitenkin hyvä olisi tietää millä toinen ajaa kun alkaa arvostelemaan toisen valintoja. Itse en vertailuja tuostakaan renkaasta lukenut vaan hyvän tuttavan ohjeistuksella tuollaiset hankittiin ensiksi veljellä ja kun itselle tuli tarve niin sitten tuli minulle.

Mutta se onko se halpis rengas on kuitenkin jo tässäkin topicissa hyvin määritelty, eli hinta onhan Falken lähes puolet halvempi kuin ns. Premium renkaat. Syy miksi on halvempi on minulle arvoitus, mutta kokemukset renkaasta eivät ole. Esim verrattaen vanhan auton Bf goodricheihin on esim märkä pito huonompi vaikka vectrassa koko olikin 2" enemmän oli pito huomattavasti parempi. Kuitenkin lähtisinkö sijoittamaan tuon 330€ sijasta lähes tuplaten suurempaa summaa on EI koska tiedostan tuon asian ja siihen olen sopeutunut.
Teemu J
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Teemu J »

Ite en taas pidä falkenia mitenkään halppis renkaana, vaikka halvempi onkin kun contit,misukat, goodyearit yms.. Falkenit kelpuuttasin myös ite..... Ite jos puhun halppis renkaasta,niin se on, goodride, wanli, roadstone. yms, pilipali renkaat.. Kerran oli itellä myös semperit, halvat ja todella hyvät.. Ei aina ne halvat kakkaa ole, mut yleensä on.. Falkenit on ihan jees :thumbsup:
Jukka T
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Falken on saksan Nokian
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

G.T.S kirjoitti:vaikka vectrassa koko olikin 2" enemmän oli pito huomattavasti parempi.
Miks halkaisija pitoon vaikuttaisikaan? Tai ainakaan niin päin että pienempi vanteen halkaisija olisi pidon kannalta parempi.
Jukka T kirjoitti:Falken on saksan Nokian
Saksan? Sehän on japanilainen rengas.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

Tuomas kirjoitti:Ei ole mitään muistikuvaa malleista, sattuu vielä olemaan edessä ja takana eri mallit.

No ne on varmaan sitten ihan helvetin hyvät,itsellä oli Astrassa alla viimekesänä Hankook Ventukset ja niillä käytiin jopa radalla Alastarossa eikä niissä ilmennyt mitään yllättävää eikä erikoista.
Ajokaan ei ollut mitään mummon kirkko kyytiä.
Ventuksessakin kun on useampi pintamalli...
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

En ole Ventuksen mallien asiantuntija, tuolla vaan on varastossa yksi kierros Ventuksia jotka on lähinnä hengenvaaralliset märällä. Veljellä oli joskus jotkut toiset Hankookit ja niissä sama juttu, ei mitään pitoa märällä.

Edit: kävin varastossa tarkistamassa ja Hankookien malli oli Ventus Sport k104. Etupään Falkenitkin sillä oli ja malli oli ze512, takakumit on muualla joten niistä en tiedä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Jukka T
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Simo kirjoitti:
Jukka T kirjoitti:Falken on saksan Nokian
Saksan? Sehän on japanilainen rengas.
Jaa.
Yhdet Falkenit on ollut, mutta ei niitä niin tarkkaan tullut luettua.
Vertaus perustui siihen, että yhteen aikaan Falkenien testimenestys Saksassa oli verrattavissa Nokian testimenestykseen Suomessa.
No, siitä on aikaa kymmenkunta vuotta ja merkittävin oma havainto noista silloisista Falkeneista oli, että alle millin kulutuspinnalla niissä oli parempi märkäpito kuin samanikäisissä Nokian kesärenkaissa kolmen millin urilla. Testi tehty Ascona B:n eturenkailla.
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

Tuomas kirjoitti:
Edit: kävin varastossa tarkistamassa ja Hankookien malli oli Ventus Sport k104. Etupään Falkenitkin sillä oli ja malli oli ze512, takakumit on muualla joten niistä en tiedä.

Ajoin 4 kesää juurikin tuolla k104 mallilla, enkä huomannut koskaan mitään ongelmaa ko. renkaissa. Kilsoja tuli tuohon aikaan n50 000 vuodessa. Joten minusta tuo väittämä "hengenvaaralliset" on lähinnä lapsellinen. :roll:

Tuota mallia ei enään ole hankookin mallistossa ollenkaan. Eli vanha mikä vanha.

Kun niin kovasti puolustat sitä ajatusta että renkaat täytyy olla hyvät, miksi kuitenkin ajat noin vanhoilla autoilla joilla kolariin joutuminen on erittäin vaarallista? Eikös autonkin pitäisi noudattaa tuota samaa ajatusta? Jotenkin tässä menee rajusti ristiin nuo sinun sanomisesi. Ja tulee mieleen että haluat vain vängätä vänkäämisen ilosta...
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

harza kirjoitti:]Ajoin 4 kesää juurikin tuolla k104 mallilla, enkä huomannut koskaan mitään ongelmaa ko. renkaissa. Kilsoja tuli tuohon aikaan n50 000 vuodessa. Joten minusta tuo väittämä "hengenvaaralliset" on lähinnä lapsellinen. :roll:
En ole ajanut millään kesärenkailla joiden märkäpito olisi lähellekään yhtä huono kuin Hankookeissa. Tuo ei ole provo eikä liioittelua, näin se vaan on. Niillä ihan rehellisesti pelotti ajaa sateella. Millään muulla kesärenkailla mulla ei ole auto lähtenyt normaaleissa ajotilanteissa spontaanisti luisuun.
vanha mikä vanha.
Tottakai se on vanha, autokin missä ne mulla oli on myyty pois puolitoista vuotta sitten.
Kun niin kovasti puolustat sitä ajatusta että renkaat täytyy olla hyvät, miksi kuitenkin ajat noin vanhoilla autoilla joilla kolariin joutuminen on erittäin vaarallista?
Luepas tuo kysymyksesi itse uudelleen ja mieti hetki.

Kun auton passiivinen turvallisuus ei ole sitä parasta tasoa, niin totta helvetissä haluan kaikin keinoin välttää siihen kolariin joutumista. Vanhoilla autoilla ajan siksi kun pidän niistä.
Ja tulee mieleen että haluat vain vängätä vänkäämisen ilosta...
Tästä ketjusta löytyy monta pelkästä vänkäämisen ilosta provoilevaa kirjoittajaa. Väittely on ihan hauskaa, mutta kyllä mun mielipiteet on ihan oikeita mielipiteitä eikä provoamismielessä kehitettyjä.
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

Minulla on noissa Hankookeissa tämä pintamalli ja ei ollut mitään ongelmia vesikelilläkään.Kuva

Tämä on tuon Tuomaksen mainitseman Hankook Ventuksen pintamalli. Kuva
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'

telwin kirjoitti:Minulla on noissa Hankookeissa tämä pintamalli ja ei ollut mitään ongelmia vesikelilläkään.Kuva

Tämä on tuon Tuomaksen mainitseman Hankook Ventuksen pintamalli. Kuva
Alempi malli juuri sellainen joka on ostettu asenteella "onpas kiva kuviointi" :lol:
enne
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja enne »

Mä ostin kanssa ihan tuon ulkonäön takia kesärenkaat :D
Saattaa kuitenkin pitää paremmin, kuin viimeiset kaksivuotta alla olleet wanlit (joilla muuten ajettu myös varsin kovaa välillä alastarossa)
Kuva
Kuva
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Vastaa Viestiin