3000 24v tekniikan siirto 2.6 litraseen tomaatti koppaan
-
OMENA 3OOO
- 'Agila'
3000 24v tekniikan siirto 2.6 litraseen tomaatti koppaan
Elikkäs tuli hommattua pari kpl 91vm a omegoita toinen 3000 24v ja toinen 2.6 dualram automaatti laatikolla. Ajatuksena olisi istuttaa 3000 24v manuaali laatikolla oleva tekniikka tuohon 2.6 koppaan.. Koska tuo 3000 kori on sen verran mätä ja hirveän näköinen niin en jaksa sitä ruveta työstämään vaan päätin ryhtyä tekniikan vaihtoon, Toki tuossa toisessakin hitsaus hommaa riittää mutta kun siitä selviän lähi viikkojen aikana niin aloitan tuon tekniikan vaihdon. Onko jollain kokemusta kyseisestä projektista? Mitä tarvitsee 2.6 koriin vaihtaa että menee katsastuksen läpi ja on toimiva peli?niin ja 2.6 on ilmastointi niin onko 3000 paikkaa kompuralle? kiitos etukäteen auttavista vastauksista!
Re: 3000 24v tekniikan siirto 2.6 litraseen tomaatti koppaan
LyhyestiOMENA 3OOO kirjoitti:Elikkäs tuli hommattua pari kpl 91vm a omegoita toinen 3000 24v ja toinen 2.6 dualram automaatti laatikolla. Ajatuksena olisi istuttaa 3000 24v manuaali laatikolla oleva tekniikka tuohon 2.6 koppaan.. Koska tuo 3000 kori on sen verran mätä ja hirveän näköinen niin en jaksa sitä ruveta työstämään vaan päätin ryhtyä tekniikan vaihtoon, Toki tuossa toisessakin hitsaus hommaa riittää mutta kun siitä selviän lähi viikkojen aikana niin aloitan tuon tekniikan vaihdon. Onko jollain kokemusta kyseisestä projektista? Mitä tarvitsee 2.6 koriin vaihtaa että menee katsastuksen läpi ja on toimiva peli?niin ja 2.6 on ilmastointi niin onko 3000 paikkaa kompuralle? kiitos etukäteen auttavista vastauksista!
._.
Ja kaikissa 24v tais olla ABS? Et mikäli 2,6 ei ollut niin taitaa joutua laittamaan sellaiset, korjatkaa jos nyt ihan väärässä olen.
ilmastoinnin kompuralle löytyy multa korvake, jossei 2,6:sen käy. Muutakin ilmastoinnin osaa on jos tarvetta.
ilmastoinnin kompuralle löytyy multa korvake, jossei 2,6:sen käy. Muutakin ilmastoinnin osaa on jos tarvetta.
Noiden lisäksi joutuu ohittamaan sen käynnistyssysteemin koska automaatilla oleva ei starttaa kuin vapaalla ja parkkilukko asennossa. Sitä en tiedä onko tuo systeemi sitten vaihdekepissä vai laatikon päässä a Omegoissa, mutta sen osaa varmaan joku muu kertoa mitkä piuhat pitää yhdistää ellei ne piuhat sitten kuulu moottorin johtosarjaan tai siitä lähteviin johtonippuihin. Jos kuuluu niin sittenhän tuo ohittuu ilman ylimääräisiä toimenpiteitä mutta itse epäilisin että startin herätevirta kiertää vaihdekepin kautta ja silloin ne piuhat kuuluu todennäköisesti korin muiden sähköjen johtosarjaan.GreadR kirjoitti:LyhyestiKone johosarjan ja laatikon kanssa pois, toiset tilalle, kardaani tarttee kanssa vaihtaa. Jarrut ja taka akselisto on samat. Saman ilmastoinninkompuran saat sopiin jos ostat tohon uuteen koneeseen sen korvakkeen, saattaa olla että tuo 2.6 korvakekkin käy.. polkimet, pakkivalo ja nestekytkimelle hilut, siinä.
Todennäköisesti väärässä.
-
OMENA 3OOO
- 'Agila'
kyllä tossa 2.6 on abs jarrut niinku tosta 3000 löytyy... niin tosiaan toi automaatti ei käynnisty kuin ainoastaan p asennossa... Auttaako jos vaihdan 3000 virtalukon? Lisää kokemuksia vain tänne rustaamaan niin saa
aurinko keleille kasaan 
Ei. Se systeemi on varmaankin joko vaihdekepissä tai sitten laatikon asentotunnistimessa(jos tuon ikäisessä sellainen laatikossa on). Vanhemmissa Opeleissa joissa laatikkona on th180??? se on toteutettu vaihdekepillä. Vaihdekepissä olevat pinnat yhdistävät startin herätevirtapiuhan kepin ollessa vapaalla tai parkkilukolla. Noissa ei sitä asennon tunnistusta ole siis lainkaan laatikon päässä.OMENA 3OOO kirjoitti: Auttaako jos vaihdan 3000 virtalukon?
Jos vaihdat kaikki johtosarjat siitä kolmetonnisesta niin sitten tuota kytkentää ei luonnollisestikaan tarvi miettiä. Siitä en tiedä onko siitä sitten mitään muuta hyötyä(kenties olis joitakin valmiuksia joillekin varusteille joille puuttuu valmiudet 2,6:n johtosarjassa) tai onko se edes järkevää koska tuo kytkentä ei ole kovin ihmeellinen suorittaa.
Mutta kuten sanoin, en tiedä kuinka tuo safestartti on a Omegassa toteutettu kun mulla ei ole tähän hätään kytkentäkaaviotakaan käsillä. Kertokoon joku tuon kytkennän suorittanut mistä se safestart toiminto noissa löytyy ja onko se esim. erillisenä johtonippuna jota ei manuaalimallista löydy.
Itse joskus vaihdoin th180 tilalle manuaalin, tais olla auton sisäjohtosarjassa (konehuoneen puolella silti) mustapunainen johtoja sisällä kuskin jalkatilassa oli samanmoinen, nämä kun yhdisti niin käyntiin lähti.. Ei varmaan kannata sitä auton sisäjohtosarjaa alkaa vaihtamaan kun sitten ei enää oo välttämättä ilmastointiin valmiutta. ja muutenkin 2.6 johtosarja käy yhteen 3.0 24v kanssa suoraan. Multa löytyy sitten sulle ehjä lauhdutin ilmastointiin ym osia, jos vuotaa
ehjä kompura löytyy myös
E: en muista onko samat piuhat mitkä tarttee yhdistää AR35->R28 muutoksissa kun semmonenkin jos joskus tehty..
E: en muista onko samat piuhat mitkä tarttee yhdistää AR35->R28 muutoksissa kun semmonenkin jos joskus tehty..
._.
Se on uudemmissa se th-180 vm 91 ylöspäin. Siinä on ne asentotunnistimet ja kikkari sähköllä ym.omega16T kirjoitti:Ei. Se systeemi on varmaankin joko vaihdekepissä tai sitten laatikon asentotunnistimessa(jos tuon ikäisessä sellainen laatikossa on). Vanhemmissa Opeleissa joissa laatikkona on th180??? se on toteutettu vaihdekepillä. Vaihdekepissä olevat pinnat yhdistävät startin herätevirtapiuhan kepin ollessa vapaalla tai parkkilukolla. Noissa ei sitä asennon tunnistusta ole siis lainkaan laatikon päässä.OMENA 3OOO kirjoitti: Auttaako jos vaihdan 3000 virtalukon?
Jos vaihdat kaikki johtosarjat siitä kolmetonnisesta niin sitten tuota kytkentää ei luonnollisestikaan tarvi miettiä. Siitä en tiedä onko siitä sitten mitään muuta hyötyä(kenties olis joitakin valmiuksia joillekin varusteille joille puuttuu valmiudet 2,6:n johtosarjassa) tai onko se edes järkevää koska tuo kytkentä ei ole kovin ihmeellinen suorittaa.
Mutta kuten sanoin, en tiedä kuinka tuo safestartti on a Omegassa toteutettu kun mulla ei ole tähän hätään kytkentäkaaviotakaan käsillä. Kertokoon joku tuon kytkennän suorittanut mistä se safestart toiminto noissa löytyy ja onko se esim. erillisenä johtonippuna jota ei manuaalimallista löydy.
Vanhemmissa on volvoistaki tuttu automaagiloota (mallia en muista) Joka on enemmänki sellanen perinteinen loota.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Tietääkseni a Omegoista ei enää löydy noita th180 lootia vaan niitä löytyy vanhemmista Opeleista.Killroy kirjoitti:Se on uudemmissa se th-180 vm 91 ylöspäin.
Oliskohan noissa a Omegoissa ollut c30se:n ja tuon 2,6:n perässäkin jo ar25/35 laatikot ja vanhemmissa nelosmoottorisissa ehkä AW laatikot.
Mulla ainakin oli automaatti 3000 omegassa tuo ar35.
Tuolta näkee missä mitäkin on ollut: AW > http://www.opel-infos.de/getriebe/gaw03.html ja AR > http://www.opel-infos.de/getriebe/ar25_35.html
Ja TH180 askia ei ole ollut enään Omegassa.
Ja TH180 askia ei ole ollut enään Omegassa.
-
OMENA 3OOO
- 'Agila'
Eli onko sillä joku suuri ero mikä laatikko siellä on tällä hetkellä kun siitä näyttää olevan niin suurta keskustelua.. vai? voinhan mä sen tarkistaa jos sitä vaikka viikonlopuks tulis terveeks. ja 3000 mun tietääkseni on iso g jos sillä on mitään merkitystä mutta tarkistan vklp. Ja voisko joku tehdä tarkan esityksen mitä piuhoja,boxeja sekä muuta roinaa puran siitä 3000 eli suomeks mitkä on tarpeelliset osat tossa tekniikan vaihdossa! kiitos 
No jotn kytkentäkaavioita ym ettiessä sen starttaus homman takia vois olla ihan jees se lootan malli tietää.
Siis mulla oli omassa 91- A mallin ompussa tuo AR-25, eli 4L30E, ja nettiä aikoinani selatessa sama aski löytyy esim Uuvemmista Camaroista merkinnällä th-180c. Eli ylivaihteellinen loota. Ku minä siihen suunnittelin korjaus sarjaa ostavani. Eli anteeksi mainintani th-180.stä. Joka on kolmivaihteinen aski (?) Oikea malli siis th-180c
Mut viisaammat jatkakoot. Ja sori OT.
Siis mulla oli omassa 91- A mallin ompussa tuo AR-25, eli 4L30E, ja nettiä aikoinani selatessa sama aski löytyy esim Uuvemmista Camaroista merkinnällä th-180c. Eli ylivaihteellinen loota. Ku minä siihen suunnittelin korjaus sarjaa ostavani. Eli anteeksi mainintani th-180.stä. Joka on kolmivaihteinen aski (?) Oikea malli siis th-180c
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
Täällähän ollaan jo ihan sekasinKillroy kirjoitti:No jotn kytkentäkaavioita ym ettiessä sen starttaus homman takia vois olla ihan jees se lootan malli tietää.
E: ja Isoo Getrag laatikkoo sulla ei ole jos sitä ei oo jälkeenpäin sinne laitettu, vakiona on R28.
._.
-
OMENA 3OOO
- 'Agila'
juu eli kyllä toi 3000 on manuaali lootalla..joo pitää sit ihmetellä enempi ku saan ton koneen ja laatikon paikoilleen..Mikä saattaa toteutua jo nyt vklp jos kuume hellittää