Asta F vedet pesussa ohjaamoon

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Smack
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Smack »

Ajoin astrani ekaa kertaa pikapesukoneeseen ja vettä tuli sisään ilmeisesti lämppärin kanavia pitkin koska molemmat etumatot kastu ja kengät. No sitten kun pistin puhaltimen täysille lensi vettä tuulilasille.

Onko yleinen vika vai onko vaan joku vesikanava tukossa? Haynesin kirjasta en löytänyt ainakaan kuvaa missä noi vesikanavat voisi sijaita?
jammu
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jammu »

Saattaapi olla se muovisuoja raitisilmasuodattimen päältä huonosti kiinni. Mulla ainakin autto, kun kiinnitti sen kunnolla....
nooppeli98
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja nooppeli98 »

On 2003-10-21 11:40, jammu wrote:
Saattaapi olla se muovisuoja raitisilmasuodattimen päältä huonosti kiinni. Mulla ainakin autto, kun kiinnitti sen kunnolla....
Todennäköisesti tämä juuri on syynä ja voi olla roskaa siellä reunossa niin paljon että ei kerkeä vetämään kaikkea vettä.
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Juurikin tuo on syynä! Itselläni oli sama ongelma. Voit myös rakennella siihen raitisilmasuodattimen päälle extrana jonkinlaisen suojan, että vesi ei pääse tippumaan suoraan sen päälle. Itse rakentelin tämänmoisen ja hyvin toimii.
Voin laittaa joitakin kuvia nettuun illemmalla jos kerkiän.
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

http://koti.mbnet.fi/conani/kuveiautoista/vedetulkona/
Eli nuolen osoittamasta paikasta tiiviste vuotaa ja vesi pääsee tippumaan suoraan raitisilmasuodattimen päälle ja sen lävitse kulkeutuu ohjaamoon. Itselläni oli aktiivihiilisuodattimessa imeytyneenä useampi desi vettä!
Toisessa kuvassa on muovista ja teipistä rakentamani suojus ympyröitynä, tämän lisäksi laitoin uuden tiivisteen.
Nyt ei ole tullut vettä sisälle pariin kuukauteen :smile:
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Jazz78
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jazz78 »

On 2003-10-21 11:40, jammu wrote:
Juuri näin!! :blitz:
~~~~~~~~~~~~~~~ Chevrolet Cruze 1.6 LT 2012 & Chevrolet Aveo 1.2 LS 2011 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~ Grand Master Rekkaribongari 1-999 08/2005 - 02/2010 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
JS
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JS »

JA kuivaa paikat kunnolla ettei ikkunat ole aina läskissä kun puhallin pukkaa kosteaa ikkunoille.
Vastaa Viestiin