Automaattilodjun öljynvaihto
-
Pontiac Gp
- 'Kadett'

Automaattilodjun öljynvaihto
Morjens!!Kyselisin vanhoilt konkareilt vinkkejä automaattivaihdelaatikon öljyjen vaihtoon.Auto on B-Veccu 1.8-97...Ajettu 192tkm ja itellä ollut 6 vuotta.Lodjun öljyjä en ole koskaan vaihtanut...ja nyt talvella kyllä huomass...pakkasilla löi aina huolto-modeen.Joten tarviinko siin imuria vai miten saan jämät veke sielt ja mites se lisäys/tarkistus...Joskus jenkkiin laittanut...piti vaihteet käydä läpi yms...Heittääkää jelppiä jos sopii...Kiitokset!! 
- munakukkaro
- 'Senator'

Re: Automaattilodjun öljynvaihto
Öljyn tyyppi dexron II
Täyttömäärä 3,0-3,5 Litraa
Oletan että päällä on täyttöaukko, sivussa tulppa minkä poisottaessa näkee täytettäessä määrän koska riittää (eli kun siitä rupee tulee tavaraa pihalle).
tyhjennysreikä kyljessä alhaalla tai pohjassa.
Näin siis oletan, mutta mulla ei oo koskaan automaattia ollut. Joku korjatkoon jos meni ihan pieleen.
Täyttömäärä 3,0-3,5 Litraa
Oletan että päällä on täyttöaukko, sivussa tulppa minkä poisottaessa näkee täytettäessä määrän koska riittää (eli kun siitä rupee tulee tavaraa pihalle).
tyhjennysreikä kyljessä alhaalla tai pohjassa.
Näin siis oletan, mutta mulla ei oo koskaan automaattia ollut. Joku korjatkoon jos meni ihan pieleen.
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava

- Jäsennumero: 3208
^Ei mene ihan noin heittämällä..
Minäkin olen moiselta operaatiolta henk. koht.välttynyt, mutta sen verran olen lukenut, että syylärille menevä/tuleva putki irti, auto käynnissä uutta sisään täyttöropusta samalla kun laskee vanhoja ulos, eli kierrättämällä. Ainoa tapa saada kaikki vanha ulos. Tuo määräkuulostaa hiukka pieneltä, mutta toiaalta etuvedon tomaatit uppo-outoja mulle. Haulla tietty löytää lisäinfoa jollei joku kokeneempi tomaattikonkari kerkeä antamaan kunnollista, oikea-oppista ohjeistusta...
Minäkin olen moiselta operaatiolta henk. koht.välttynyt, mutta sen verran olen lukenut, että syylärille menevä/tuleva putki irti, auto käynnissä uutta sisään täyttöropusta samalla kun laskee vanhoja ulos, eli kierrättämällä. Ainoa tapa saada kaikki vanha ulos. Tuo määräkuulostaa hiukka pieneltä, mutta toiaalta etuvedon tomaatit uppo-outoja mulle. Haulla tietty löytää lisäinfoa jollei joku kokeneempi tomaattikonkari kerkeä antamaan kunnollista, oikea-oppista ohjeistusta...
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Tuo johtuu todennäköisemmin likaisesta asennontunnistimesta. Uusi maksaa muistaakseni nelisensataa, mutta näppärä kaveri huoltaa sen vanhan itse.Pontiac Gp kirjoitti:pakkasilla löi aina huolto-modeen
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
- munakukkaro
- 'Senator'