C-Kadetin jäähdytin?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
JeZr
'Agila'

C-Kadetin jäähdytin?

Viesti Kirjoittaja JeZr »

Elikkäs mistähän vehkeestä löytäs käypäsen syylärin -77 1.2 ohv koneella olevaan c-kadetiin? :o
Nykysellä syylärillä ei tahdo vedet lähtiä kiertelee koneessa. Juuri kansipahvi ym vaiheltiin :arque:

Jos jollain olis nurkissa vaikka tuota vakioo tai tuohon käypäsää niin spostilla voi heitellä jesse.roivas@gmail.com
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Re: C-Kadetin jäähdytin?

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Vesipumppu sökö? Mulla olis uusia kunnon valupyörällisiä vesipumppuja...
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Onhan pojilla termostaatti oikeinpäin? Jostain syystä monet laittaa sen väärin???
Entä olettako kokeillu ilman termostaattia?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
JeZr
'Agila'

Juho M-P kirjoitti:Onhan pojilla termostaatti oikeinpäin? Jostain syystä monet laittaa sen väärin???
Entä olettako kokeillu ilman termostaattia?
On oikeinpäin. Ja ilman ei ole kokeiltu. Luulen että vika tossa syylärissä kun on jostain audista varmaankin. Yläputken mutka termostaatille on korkeemmalla kun syylärin korkein kohta. Että jäiskö tuohon kohtaan sen verran paljon ilmaa että ei lähde kiertämään vedet sitten.
JeZr
'Agila'

Nyt vikaa selvitelty lisää. Edellinen lämpöanturi vissiinkin pimahti kun tuli söhrättyä se kaasariin menevä piuha niin tuohon lämpöanturiin ja kun tuossa äskön mitattiin niin puolet vähemmän meni virtaa tuohon lämpöanturiin. Uusi anturi ja nyt sitten kaikki putket kyllä lämpee ihan kunnolla mutta lämmöt menee vieläki punasille. Termostaatti on uusi. Mistä seuraavaks ettimään vikaa? Tukoksia putkissa? :what:
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

tuo onkin ollut c-kadetin vika ja omalla jäähdyttimellä myös, on mielenkiintoista seurailla missä vika piiloilee, itse en sitä aikoinaan selvittänyt, myin auton pois, elikkä termari oli kokonaan pois ja lämmöt punaisella ja vesi kiersi kunnolla, eikä kansipahvivikaa ollut ?????.
opel vectra c 2,2 gts
JeZr
'Agila'

lmb-58 kirjoitti:tuo onkin ollut c-kadetin vika ja omalla jäähdyttimellä myös, on mielenkiintoista seurailla missä vika piiloilee, itse en sitä aikoinaan selvittänyt, myin auton pois, elikkä termari oli kokonaan pois ja lämmöt punaisella ja vesi kiersi kunnolla, eikä kansipahvivikaa ollut ?????.
No luulis nyt saakeli noitten vesien kiertävän. Mitehälie muissa c-kadeteissa. Kait noita nyt vielä noilla vakio 1.2 koneilla on jokunen jossain.
Ajaessa lämmöt aika liki punaisilla. Ajoviima sen verran viilentää. Mutta missä saatanassa voi olla vikaa???? Pumput ym. kunnossa. Joku viisas auttakoon tyhmää? :cry:
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Vai onko mittariston jännitteensäädin sökö ja mittari näyttää liikaa.
JeZr
'Agila'

Juho M-P kirjoitti:Vai onko mittariston jännitteensäädin sökö ja mittari näyttää liikaa.
Oisko voinu samassa rytäkässä hajota se kun pistin tuon kaasariin menevän johdon niin tuohon lämpöanturiin kiinni? Mittari meni muistaakseni kyllä aika nätisti tappiin. Lämpöanturi sano ainakin sopimuksen irti ja se on vaihdettu.
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Juho M-P kirjoitti:Vai onko mittariston jännitteensäädin sökö ja mittari näyttää liikaa.
Tuo vika oli mulla yhdessä Kadetissa, asensin erillisen lämpömittarin ja lämmöt oli ajossa ihan normaalit. Mulla tossa viriykskakkoses ei oo termaria, ja lämmöt kesäkuumallakin ihan normaalissa, ei nouse punaiselle vaikka kuinka rääkkää...
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
JeZr
'Agila'

Jaku kirjoitti:
Tuo vika oli mulla yhdessä Kadetissa, asensin erillisen lämpömittarin ja lämmöt oli ajossa ihan normaalit. Mulla tossa viriykskakkoses ei oo termaria, ja lämmöt kesäkuumallakin ihan normaalissa, ei nouse punaiselle vaikka kuinka rääkkää...
Kait se on jollain perkeleen patentilla iskettävä letkujen väliin tuo motonetin lämpömittari ni näkee ne lämmöt. Tuossa kävin ajelemassa rinkiä niin lämmöt kyllä pysyi shut tasaisena mutta ne oli kyllä aika liki punaista niin ei kehdannu sitten kantta paskoa. Just tuossa viikonloppuna vaihettiin kansipahvikin.
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Tarvikemittarin anturi passaa ihan siihen alkuperäisen anturin tilalle. Tai ainakin se passas minkä itse kerran laitoin.
JeZr
'Agila'

Juho M-P kirjoitti:Tarvikemittarin anturi passaa ihan siihen alkuperäisen anturin tilalle. Tai ainakin se passas minkä itse kerran laitoin.
Tuon mittarin anturi on kait joku 12mm kierteellä. Tuossa vähän nyt testailin ja pistin tuonne syyläriin tuon anturin ja otin lukemia. Mittari punasen rajoilla ja irtomittari anto lämmöiks liki 200fahrenheittiä (93 c) ja jokunen kupla alko tulla syyleristä niin piti lopettaa leikki siihen sitten! :evil:
Voiko olla että toi syyläri on tosiaan liian iso tuolle vehkeelle?
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Liian iso? Ei, vaan jos se on/olis liian pieni, niin se aiheuttaisi ko. ongelmaa.

Liian iso syyläri puolestaan laskisi lämpötilaa.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
JeZr
'Agila'

Loppuhan se lämpöjen nousu. 1,5litran limu pullosta saa kyllä käypäsen paisuntasäiliön. :thumbsup:
Vastaa Viestiin