Mitä kokoa ne sun akilleet oli?samsa87 kirjoitti:Niin tietysti.
Eipä oo pariin vuoteen noita kottikärrynpyöriä ollut alla
Hiekkalaatikkokeskustelu
Re: Hiekkalaatikko keskustelu
225/35/19 eteen 10" vanteelle ja taakse 245/35/19 11" vanteelle.Zafira kirjoitti:Mitä kokoa ne sun akilleet oli?samsa87 kirjoitti:Niin tietysti.
Eipä oo pariin vuoteen noita kottikärrynpyöriä ollut alla

-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
Jaa säkin oot näitä kuminvenyttelijöitä 
Muistathan vielä säätää camberin niin, että kumin sisäreunat on kankailla 10 kilometrin jälkeen
Muistathan vielä säätää camberin niin, että kumin sisäreunat on kankailla 10 kilometrin jälkeen
Just syksyllä ennen talliin ajoa kävin kulmat säädättämässä ja camberia laitettiin niin paljon ku orkkis säädöillä saiZafira kirjoitti:Jaa säkin oot näitä kuminvenyttelijöitä
Sitökin välilläRookeri kirjoitti:Eikun pippelin.

-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
Kestääkin ne kumit pidempään kun joutuu seisottamaan autoa sen renkaisiin kuluneen tankillisen ajan pihassaZafira kirjoitti:Minun mielestäni on melko tyhmää valita paska rengas sen takia, että se on bensatankillisen hinnan verran halvempi.
Astra G 1.6
Astra H 1.7
Astra H 1.7
Pyytelet oikein tieteellistä todistusaineistoa todistamaan että se halvin olisi huono kun ei kelpaa.TJT kirjoitti:Vai oikein järkyttynytTuomas kirjoitti:Vähän joka välissä olet järkyttynyt jos ei halvin kelpaa.
Kaivahan nyt sitten vielä lainaus tuon väittämän tueksi.
Puhe oli Michelin Energystä, tässä tapauksessa vanhemmasta mallista joka limbosi vertailun jo uutena ja oli ostohetkellä jo poistuva malli.Eikä myöskään parin vuoden takainen testimenestyjä, joka on "peruspenan arkikäyttöön tarkoitettu"(jonka tyyppisiä taitaa yli 90% liikenteessä olevista renkaista olla)Tuomas kirjoitti:Tämän topikin perusteella mulle ei kelpaa ne halvimmat eikä Hankook..
Jos renkaista suurin osa on niitä keskinkertaisiksi suunniteltuja, niin parempaa sitten ei ilmeisesti kannata edes haluta...
Joka ikisessä kolarissa ja ulosajossa jossa kuski ehtii jarruttaa ennen osumaa tai suistumista renkaan pidolla on välitön vaikutus onnettomuuden seurauksiin. Ei ehjä rengas aiheuta onnettomuutta, mutta renkaan laatu on vaikuttava tekijä.No shit sherlockTuomas kirjoitti:Varsin merkittävä osa liikenneonnettomuuksista sattuu ihan normaaleilla nopeuksilla.![]()
Sitten vielä kerrot kuinka suuressa osassa onnettomuuksia halpa rengas oli avaintekijä kuskin hölmöilyn sijasta?
Olet varmaan ainoa ihminen joka kuvittelee että renkailla ei ole merkitystä turvallisuuden kannalta.
Siitä että ei osta halvinta on aika pitkä matka siihen että ainoa kriteeri on riittävän korkea hinta. Hankookeja en halua kun on tarpeeksi saanut niistä kärsiä, nykytuotteiden laatu ei liity siihen mitenkään. Muuten mun rengaskriteerit on niin tavallisen tylsät ettei niistä ole paljoa jutunjuurta. Toivomus on että kumit olisi hyvät ajaa, turvalliset ja edulliset. Vaatimuksiksi en niitä tässä lähde nimittämään.Nähtävästi sun spekseillä rengas valitaan niin, että hintalapussa on riittävästi numeroita, eikä kumin kyljessä lue Hankook
Onhan ne kriteerit nuokin tietty sen mustan ja pyöreän lisäksi...
Vaan kerros nyt viimein ne sun omat rengaskriteetrit. Hinnanhan jo kerroitkin, muuten on ollut hiljaista. Pidostahan sanoit että pärjäät vähemmälläkin, eli se ei ole kriteeri. Olet myös toistuvasti vähätellyt renkaiden merkitystä, joten ilmeisesti ajo-ominaisuudetkaan eivät ole siinä listalla kovin korkealla? Hinnan lisäksi jää siis lähinnä kestoikä ja mukavuus.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Toisaalta ainakin madalletujen a ja b omegoiden omistajia ymmärtää että renkaisiin ei kannata sijoittaa kun takarenkaat saa uusia kerran kesässä 
Mitähän sieniä sä oot syönytTuomas kirjoitti:Pyytelet oikein tieteellistä todistusaineistoa todistamaan että se halvin olisi huono kun ei kelpaa.
Yksinkertaisesti pyysin laittamaan lainauksen, jossa minä olen järkyttynyt siitä ettei halvimmat kelpaa. Jos meikäläisen kirjoitukset on sun mielestä tieteellistä todistusaineistoa, niin kiitos vaan kunniasta
Ja missähän vaiheessa olen moistakaan väittänyt, että renkailla ei ole merkitystä turvallisuuden kannalta?Joka ikisessä kolarissa ja ulosajossa jossa kuski ehtii jarruttaa ennen osumaa tai suistumista renkaan pidolla on välitön vaikutus onnettomuuden seurauksiin. Ei ehjä rengas aiheuta onnettomuutta, mutta renkaan laatu on vaikuttava tekijä.No shit sherlockTuomas kirjoitti:Varsin merkittävä osa liikenneonnettomuuksista sattuu ihan normaaleilla nopeuksilla.![]()
Sitten vielä kerrot kuinka suuressa osassa onnettomuuksia halpa rengas oli avaintekijä kuskin hölmöilyn sijasta?
Olet varmaan ainoa ihminen joka kuvittelee että renkailla ei ole merkitystä turvallisuuden kannalta.
Joka ikisessä kolarissa ja ulosajossa on silti kuljettaja ollut suuremmassa roolissa kuin renkaan laatu(Jätetään nyt kuitenkin ne nahoille ajetut sakkorenkaat tästä yhtälöstä pois, niissä ei renkaan hinnalla tai laadulla uutena ole juurikaan merkitystä).
Niin, tuolla mainitsemallasi "vähemmällä pidolla" tarkoitin sitä, että renkaalta en tarvitse arkikäytössä minkään ratasliksin kuivapitoa.Siitä että ei osta halvinta on aika pitkä matka siihen että ainoa kriteeri on riittävän korkea hinta. Hankookeja en halua kun on tarpeeksi saanut niistä kärsiä, nykytuotteiden laatu ei liity siihen mitenkään. Muuten mun rengaskriteerit on niin tavallisen tylsät ettei niistä ole paljoa jutunjuurta. Toivomus on että kumit olisi hyvät ajaa, turvalliset ja edulliset. Vaatimuksiksi en niitä tässä lähde nimittämään.Nähtävästi sun spekseillä rengas valitaan niin, että hintalapussa on riittävästi numeroita, eikä kumin kyljessä lue Hankook
Onhan ne kriteerit nuokin tietty sen mustan ja pyöreän lisäksi...
Vaan kerros nyt viimein ne sun omat rengaskriteetrit. Hinnanhan jo kerroitkin, muuten on ollut hiljaista. Pidostahan sanoit että pärjäät vähemmälläkin, eli se ei ole kriteeri. Olet myös toistuvasti vähätellyt renkaiden merkitystä, joten ilmeisesti ajo-ominaisuudetkaan eivät ole siinä listalla kovin korkealla? Hinnan lisäksi jää siis lähinnä kestoikä ja mukavuus.
Tuskin sinäkään, meinaan muuten voisi fillareihin upota melkoinen summa vuodessa rahaa
Kyllä se pito on kriteeri, vaikka sitä ei tarvitse välttämättä aivan huippurenkaitten verran ollakaan.
Pitoa yllättäen löytyy myös niistä vähemmän kalliista renkaista, vaikka jotkut täällä ei tunnu sitä millään uskovan.
En kyllä nyt kirveelläkään muista vähätelleeni renkaitten merkitystä, enkä varsinkaan toistuvasti.
Lähinnä olen kritisoinut sitä mentaliteettiä, että halvemmilla renkailla ei kutakuinkin tee mitään.
Kyllä se hinta vaan aika suuri tekijä rengasvalinnassa on, mutta ei se tarkoita sitä, että automaattisesti ostaisin ne halvimmat vanteenpääliset, mitä markkinoilta löytyy.
Niinkuin oikeastaan kaikissa muissakin hankinnoissa painotan paljon hinta/laatusuhdetta ja sen takia myös melko kattavasti vertailen hintoja eri liikkeiden välillä.
No se siitä hintapuolesta.
Sitten ajo-ominaisuuksista senverran, että varsinkin vähänkin leveämmissä kumeissa kumin olisi hyvä olla pyöreäolkainen, jotta mahdollisen urissa vetelyn saisi minimoitua.
Ajomelu ei välttämättä ole siellä kärkipäässä kriteereistä rengasta valittaessa, kun suurin osa omasta ajosta tapahtuu kuitenkin kaupunkialueella. Tietty mitään sepelimyllyjä alle kuitenkaan halua.
Käyttöikä on sinäänsä kohtuu tärkeä, että itseä ei ainakaan huvita joka kesä alkaa työntämään kättä taskuun uuden rengassarjan verran.
Siinä vaiheessa varsinkin alkaa se hinta nousemaan kriteerinä aika korkealle
Tän hetkiset kesägummit(marangoni zeta linea 215/40/17) ovat olleet hintansa väärtit, eivätkä ole ihan halvimmat, eivätkä todellakaan kalliimmasta päästä.
Nyt alkavat vaan olemaan sisäreunoista jo senverran kuluneet, että parempi pistää koko kierros vaihtoon jo jakolaatikon kestävyydenkin takia, vaikka pääurissa pintaa vielä olisikin reippaasti yli lain salliman minimin.
Vanhemmiten noissakaan ei märkäpito parhaasta päästä ole, mutta ei kyllä huonoimmastakaan.
Rahamiesten on tietty helppo huudella, että ostetaan ne kalleimmat ja parhaat, maksoi mitä maksoi, mutta ei meikäläisen tuloilla ja (oman auton)ajokilometreillä ole mitenkään edes järkevää.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
tän keskustelun vois muuttaa "jos et osta niitä renkaita mitä zafira,woody ja tuomas ehdottaa olet vaarallinen itsellesi ja muille" 
Tokko minä mitään ole ehdottanut, jokainen edelleen ajakoon millä paskoilla haluavat.
En edes yritä käsitellä noin pitkää tekstiä kännykällä kun ei ole tietokonetta käsillä...TJT kirjoitti:Pitkä teksti.
Jos puhutaan halvimpien ja testijumborenkaiden pidosta ja siitä olisiko aiheellista panostaa niihin mustiin ja pyöreisiin vähän enemmän, ja sun kommentti on että pärjäät vähemmälläkin pidolla niin ei se pito voi kovin merkittävä kriteeri sulle olla. Horinat slikseistä nyt menee jo täydeksi trollaamiseksi, vaikka sitähän tuo muutenkin on
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
Ei se luetun ymmärtäminenkään näköjään sillä kännykällä sujuTuomas kirjoitti:En edes yritä käsitellä noin pitkää tekstiä kännykällä kun ei ole tietokonetta käsillä...TJT kirjoitti:Pitkä teksti.
Jos puhutaan halvimpien ja testijumborenkaiden pidosta ja siitä olisiko aiheellista panostaa niihin mustiin ja pyöreisiin vähän enemmän, ja sun kommentti on että pärjäät vähemmälläkin pidolla niin ei se pito voi kovin merkittävä kriteeri sulle olla. Horinat slikseistä nyt menee jo täydeksi trollaamiseksi, vaikka sitähän tuo muutenkin on
Tässä topicissa kun on puhuttu ihan laidasta laitaan eri hinta/laatuluokan renkaista.
Tässä vielä muistutukseksi mitä tuosta pidosta kirjoitin:
Eli missä kohtaa tuossa nyt sanoin, että pärjään testijumboja vähemmällä pidolla?TJT kirjoitti:On se kyllä ihme, että olen yleensäkään enää hengissä, kun olen ajanut halvoilla(ja myös vähän kalliimmillakin) renkailla ja on niitä ääritilanteitakin mukaan mahtunut.
Jostain kumman syystä ei vaan sellaista tilannetta ole vielä päässyt syntymään, että renkaalta olisi tarvittu yhtään enempää ominaisuuksia kuin niissä on ollut.
Toisaalta itse en kaahaile kännissä motarilla 200, niin ehkä pärjään vähemmän extremepidollakin
Ja ettei nyt vaan jää epäselväksi, niin väännetään nyt vielä oikein rautalangasta(ja kirjoitan tämän oikein hitaasti, jotta varmasti ehdit lukea):
tarkoitin tuolla ylläolevalla lainauksella, että minä olen ihan hyvin pärjännyt vähemmälläkin pidolla kuin mitä joku helvetin kallis "huippurengas" mahdollisesti antaa(siitä tuo hieman yliampuva vertaus rataslikseihin).
Joten lopetahan tuo jeesustelu pikkuhiljaa, tai käy itse ostamassa ne "markkinoitten parhaat" gummit.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Paraskin puhumaan luetun ymmärtämisestä kun tulee tällaisia kommenttejaTJT kirjoitti:käy itse ostamassa ne "markkinoitten parhaat" gummit.
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Kumpi ja kampi tappelee..Tuomas kirjoitti:Paraskin puhumaan luetun ymmärtämisestä kun tulee tällaisia kommenttejaTJT kirjoitti:käy itse ostamassa ne "markkinoitten parhaat" gummit.
Kumpi voittaa?
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B