APUA!!! auto ei käynnisty. vectra b -96

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
perttu66
'Kadett'
'Kadett'

APUA!!! auto ei käynnisty. vectra b -96

Viesti Kirjoittaja perttu66 »

osaisiko joku antaa pikku vinkkiä missä vika kun auto ei käynnisty eli vielä viime viikolla ja aikasemmin auto lähti käyntiin kun palmun alta vaikka pakkasta melkein -30, mutta tänään aamulla kun kauppaan piti lähteä niin eipäs lähtenyt käyntiin vaikka pakkasta ei ollut juuri ollenkaan auto on vecktra b -96 auto toiminut tähän asti moitteettomasti. sulakkeet ok. onko kellään kokemuksia? pitäs saada auto ajoon mut ei hajuakaan mistä etsiä vikaa. :banghead:
auto on 1.8 koneella.
auto starttaa ja varmaan syöttää polttoainetta koska kun pidempään yrittää käynnistää niin bensa haisee.
auto on ollut muutaman tunnin laturissa ja äsken kävin koittaa niin kerran yritti mut siihen se jäi olisiko akku hajalla?
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: APUA!!! auto ei käynnisty. vectra b -96

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Laitappa nyt edes millä koneella auto on. Pyörittääkö startti konetta, vai onko ihan hiljaista ??
Vaihtoehtoja tuossa on useita. Virtalukko, akku, startti, jakohihna, puolapaketti, bensapumppu, jne.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
app-design
'Agila'

Viesti Kirjoittaja app-design »

mulla oli semmonen onkelma et kone yritti ja yritti mut ei jaksanu käydä.. otappa pakoputki irti pakosarjasta ja koita sit, mun oli putki(kat) niin tukos et teki kovan vastapaineen ni ei lähteny sen takii...
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

app-design kirjoitti:mulla oli semmonen onkelma et kone yritti ja yritti mut ei jaksanu käydä.. otappa pakoputki irti pakosarjasta ja koita sit, mun oli putki(kat) niin tukos et teki kovan vastapaineen ni ei lähteny sen takii...
^
(trolli:(ko)??)

no ite en ehkä ensimmäisenä lähtis pakoputkea irroittamaan, ei oikein houkuttele avata ruosteisia pultteja jotka varmasti menee heti poikki.

kipinä on helppo tarkastaa, tulpanjohto vaan tulpasta irti ja extra tulpalla katsoo tuleeko kipunaa.
sitten polttoaineensaanti voi olla vähän haasteelisempi mutta jos on kyseessä x18xe niin siinä jakotukissa on se painemittarin paikka jossa venttiili niin painaa meisselillä venttiilistä ja katsoo ruiskuaako polttoainetta. varoa ettei ruikkaa silmään.

jakohihna yksi vaihtoehto... tuskin on pakoputki tukossa jos ajosta sammutettu ja sitten ei yhtäkkiä lähde käymään ellei joku ole pottua tunkenut putkenokkaan, siltikin pitäis hörähtää
ja sammua ellei peruna ennen sitä lennä talon seinään.
app-design
'Agila'

Viesti Kirjoittaja app-design »

jakohihna yksi vaihtoehto... tuskin on pakoputki tukossa jos ajosta sammutettu ja sitten ei yhtäkkiä lähde käymään ellei joku ole pottua tunkenut putkenokkaan, siltikin pitäis hörähtää
ja sammua ellei peruna ennen sitä lennä talon seinään.[/quote]

kyl tämäkin vecu oli ajosta jätetty ja aamul ei enää lähteny.. putki vaan pois ni johan hörähti. ja kyl ne pultit hyvin lähtee vaik ruosteisen näköset onki, ei ainakaan viel otullu onkelmia ja vuoden sisäl oon ainakin 5 putkistoo eri autoista irrotellu :lol: :D
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Kokemuksella veikkasisin että liimasi imuventtiilit ohjuriin.
Pyörittääkl starttimoottori kuin tulpatonta mopoa?
Jos pyörittä, niin stattaa toodella pitkä startti kaasu pohjassa niin lähtee.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

app-design kirjoitti:jakohihna yksi vaihtoehto... tuskin on pakoputki tukossa jos ajosta sammutettu ja sitten ei yhtäkkiä lähde käymään ellei joku ole pottua tunkenut putkenokkaan, siltikin pitäis hörähtää
ja sammua ellei peruna ennen sitä lennä talon seinään.
kyl tämäkin vecu oli ajosta jätetty ja aamul ei enää lähteny.. putki vaan pois ni johan hörähti. ja kyl ne pultit hyvin lähtee vaik ruosteisen näköset onki, ei ainakaan viel otullu onkelmia ja vuoden sisäl oon ainakin 5 putkistoo eri autoista irrotellu :lol: :D[/quote]

enpä nyt jaksa ruveta inttämään että mikä putki lähtee mitenki irti ja se että montako olet irroittanut, jotku lähtee ja jotku ei.

seuraavan viestin liimaventtiiliinkään en oikein usko kun niitä ei ole pahemmin ollu noissa x20xev tai x18xe moottorissa, on toki hyvin paljon mahdollista jos ei ole vaihdettu öljyjä säännöllisesti.

itse ehkä kokeilisin vaan kuivata tulpat, ja sen jälkeen startata,
yritti mut siihen se jäi
ja sit ku vielä bensa haisee...
noitten 2.2 litraisten kans on ollu sitä liimaventtiilihommaa niin muistelen että niitä sai melko pitkään sahata ennenkuin liimat irtosi mutta ei lähteny käymään kun oli tulpat märkänä.
uusilla tulpilla näytti avainta niin rämähti käymään, vois ehkä olla samaa oiretta=>liimannu hieman ja sitten kastellu tulpat, jonkin aikaa antaa olla ja käy kokeileen uudelleen niin saattaa lähtä käymään ellei akkua ole jo startattu tyhjäksi
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Mun vanha x20xev veccu teki mulle kolmesti liimaventtiilit ja nyt sama auto isälle sunnuntaina.

Starttauksessa hörähtää ja sitten pyörii kuin tunturi ilman tulppaa. Pitkä startti(ja bensa muuten haisee) ja kohta käy.
Yleensä teki niin että kun pihalla löy pakkasella käyntiin ja siirsi 10m ja sammutti, niin enää ei lähteny käyntiin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin