Hiekkalaatikkokeskustelu

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Hiekkalaatikko keskustelu

Viesti Kirjoittaja harza »

Vielä rengastesteistä, tuulilasissa michelin oli 3, tm:ssa sama nakki oli suuri pettymys ja sijoitus 13. Nokia hakka green voitti tuulilasissa, ja tm:ssa 6.
Tuulilasissa kiinalainen hävis nokialaiselle reilu 2 pistettä saaden arvosanan 7+

Sanoisin että kunhan renkaat on kunnossa ja kohtuu tuoreet niin ei hätää
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Noissa testeissä ei paljon kannata tuijottaa sitä loppujärjestystä, se on vain yksi näkemys aiheesta. Hyödyllisempi tieto niissä on ne mittaustulokset ja muut luonnehdinnat.

Perkele kun pitäs ostaa molempiin autoihin keäksi uusi kierros mustia ja pyöreitä, ihanan halpaa :roll: Talvirenkaatkin on täysinpalvelleet...
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
ChiEf
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja ChiEf »

harza kirjoitti:Vielä rengastesteistä, tuulilasissa michelin oli 3, tm:ssa sama nakki oli suuri pettymys ja sijoitus 13. Nokia hakka green voitti tuulilasissa, ja tm:ssa 6.
Tuulilasissa kiinalainen hävis nokialaiselle reilu 2 pistettä saaden arvosanan 7+

Etippä Tuulilasin testi jota Nokia ei ole voittanut. :wink:

Äsken selastin saman lehden läpi ja vilkaisin tuon rengastestinkin, jännä juttu että testivoittaja ei ole millään osa-alueella hyvä vaan aina keskikastia.

Ja sohaistaan vielä sen verran muurahaispesää että juuri kävin hakemassa rengasliikkeesä asennuksesta kierroksen Hankook K715 (koossa 185/64/14) ja Nankang NS-2 (koossa 205/50/16). Noilla pitäisi ensi kesä luistella, saas nähdä kuin käy.
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

ChiEf kirjoitti:Ja sohaistaan vielä sen verran muurahaispesää että juuri kävin hakemassa rengasliikkeesä asennuksesta kierroksen Hankook K715 (koossa 185/64/14) ja Nankang NS-2 (koossa 205/50/16). Noilla pitäisi ensi kesä luistella, saas nähdä kuin käy.
Sohitaan sitten vähän lisää: Ostin Briteistä tohon OPC Vectraan uudet kumit orkkis 18" vanteille, mun luottorengasta eli Nangangia ei ollu hyllyssä niin joutu jotkut Falkenin musta ja pyöreet kumit ottamaan tilalle. Maksoivatkin perhana 30e/sarja enemmän kuin Nangangit.

No kai noilla Falkeneilla ainakin ton toukokuun Saksanreissun heittää...
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Tuomas kirjoitti:Noissa testeissä ei paljon kannata tuijottaa sitä loppujärjestystä, se on vain yksi näkemys aiheesta. Hyödyllisempi tieto niissä on ne mittaustulokset ja muut luonnehdinnat.
Tuon minä tiedän paremmin kuin hyvin. Olen tuota tässäkin ketjussa monesti toitottanut. Kännykällä nyt vain nopean analyysin testeista kirjoitin.

Tuosta kommentistasi taas hienosti näkyy tuo käsittämätön pätemisen tarve... :lol:
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

ChiEf kirjoitti:
harza kirjoitti:Vielä rengastesteistä, tuulilasissa michelin oli 3, tm:ssa sama nakki oli suuri pettymys ja sijoitus 13. Nokia hakka green voitti tuulilasissa, ja tm:ssa 6.

Etippä Tuulilasin testi jota Nokia ei ole voittanut. :wink:

Äsken selastin saman lehden läpi ja vilkaisin tuon rengastestinkin, jännä juttu että testivoittaja ei ole millään osa-alueella hyvä vaan aina keskikastia.

no näimpä... Erikoista vaan minusta edelleen tuo michelin, 2009 tm:n mukaan erinomainen, vuonna 2011 ihan paska saman lehden mukaan. Ja vuonna 2011 tuulilasissa edelleen hyvä rengas...vain + verran huonompi kuin tm:n ylivoimainen voittaja continental.
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

harza kirjoitti:Olen tuota tässäkin ketjussa monesti toitottanut.
harza kirjoitti:Tuosta kommentistasi taas hienosti näkyy tuo käsittämätön pätemisen tarve
Näinhän se menee, sun sanomana se on informaatiota, mun sanomana pätemistä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Tuomas kirjoitti:
harza kirjoitti:Olen tuota tässäkin ketjussa monesti toitottanut.
harza kirjoitti:Tuosta kommentistasi taas hienosti näkyy tuo käsittämätön pätemisen tarve
Näinhän se menee, sun sanomana se on informaatiota, mun sanomana pätemistä.
:roll:

Niin, vaikka olin ko. asiasta aikaisemmin jo maininnut, ja tuossa äsken jätin tuon asian erikseen sanomatta. Sinun piti kuitenkin siitä minua ikäänkuin huomauttaa, niin eikö se ole viisastelua/pätemistä? hä?
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

harza kirjoitti:Sinun piti kuitenkin siitä minua ikäänkuin huomauttaa
Mulla ei ole etäistäkään käsitystä siitä mitä olet aiheesta puhunut aiemmin, eikä mulla ole mitään tarvetta "huomauttaa" mitään, totesin vain asian. Sulle siitä tuli pätemistä ilmeisesti sen takia että se oli mun sanomaa, kun itsekin myönnät samaa sanoneesi, erona siis vain kuka sen sanoi.
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Tuomas kirjoitti: Sulle siitä tuli pätemistä ilmeisesti sen takia että se oli mun sanomaa, kun itsekin myönnät samaa sanoneesi, erona siis vain kuka sen sanoi.
:lol:
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja HraBeigeV6 »

harza kirjoitti:
Tuomas kirjoitti: Sulle siitä tuli pätemistä ilmeisesti sen takia että se oli mun sanomaa, kun itsekin myönnät samaa sanoneesi, erona siis vain kuka sen sanoi.
:lol:
Pystytäänkö kääntämään tämä shaiba takaisin vaikkapa gummeihin. Noksu jyräsi Tuulilasin tekemässä rengastestissä.
Jukka T
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Joo, nyt Nokiakin myöntää, että niiden rengas on p***a:

http://aateli.a-lehdet.fi/t/r/l/jrclyd/jtiyhhihd/k/
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja HraBeigeV6 »

Jukka T kirjoitti:Joo, nyt Nokiakin myöntää, että niiden rengas on p***a:

Missäs tuolla niin lukee?
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

HraBeigeV6 kirjoitti:

No johan se paistaa kilometrin päähän, jos renkaan mukana pitää tulla tiepalvelukin :lollis:
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
PygmiPiru
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja PygmiPiru »

TJT kirjoitti:
HraBeigeV6 kirjoitti:

No johan se paistaa kilometrin päähän, jos renkaan mukana pitää tulla tiepalvelukin :lollis:
Onhan Nokialaisissa tullu jo vuosia vakuutuskin. Ja mun isapuoli jopa paas kayttamaan sita, kun oli ruuvi renkaassa. Sai uuden tilalle. Ja ma alunperin myin sille ne renkaat. :D Ihan hyva lisaetu tuo tiepalvelu, ei tartte itte nilkuttaa rengasliikeeseen.
Pontiac GTO LS2 6.0 M6 2006 MYYTY, Buick Regal 2.0 Turbo Premium 2 2012 MYYTY, Chevrolet SS 6.2 2014 MYYTY
Chevrolet Silverado 1500 ECSB 5.3 2000, Chevrolet Camaro SS 6.2 2017
Chevrolet Corvette Convertible 6.2 2009, Pontiac Firebird Formula 5.0 1989
Vastaa Viestiin