neuvoa ja mielipidettä farmari omegan ostoon

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
opel99
'Kapitän'
'Kapitän'

neuvoa ja mielipidettä farmari omegan ostoon

Viesti Kirjoittaja opel99 »

Terve, olen ajatellut hankkia perheeseen farmari omegan vm94-96. kone saisi olla väliltä 2.0-3.0mv6. ja automaatti, mitä kaikkea kannattaa katsoa ja ottaa huomioon, omegassahan on pyörän kaaret herkkiä ruostumaan. onko tuo automaatti ja 2.0 16v kone hyvä yhdistelmä. Asiallisia kommentteja kiitos.
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Re: neuvoa ja mielipidettä farmari omegan ostoon

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Tuo 2.0 + tomaatti kuulostaa aika laiskalta, kun uudempi 2.2 + tomaatti on lusmu.
Ne perusasiat, mitkä aina pitäs ennen ostamista tehdä. Koeajo ja kuulostelu/tunnustelu miltä auto tuntuu.
Halpa hintahan on tunnetusti verrannollinen auton kuntoon. Tonnilla saa tonnin auton. :)
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
opel99
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja opel99 »

Tässä nyt olen jonkin tovin köneella aikaa viettänyt ja ettinyt omegaa, löysin yhen, joka sopii minun pudjettiini. Auto on vm 95 2.0 16v, manuaali toosalla, ainoa pieni miinus että on ajettu jo 330tkm. Paljonkos tuollainen pannu syö kilometrejä, ennekuin isompaa remppaa pitää tehä. Mulla olis kotoa matkaa kohteeseen 527 km, tässä pääni mietin puhki, että mennäkkö katsoo, varsinkin noiden km määrien takia, kuvissa auto näyttää siistiltä. tuolla koneella ja lootalla, ei kulutus pitäis olla mikää hirveä. Teksteissä ei ilmoiteta että olis vakkaria autossa, onnistuuko asennus pelkällä viiksen vaihdolla, vai pitääkö tehä jotain isompiakin asioita, että saisi sellaisen asennettua. Asiallaisia kommentteja kiitos.
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

Eiköhän se 500tkm kestä melko helposti. Noilla kilometreillä pitäisi olla jo "pakollinen" kansiremonttikin tehty. Kulutuksesta on tullut sen verran luettua, ettei tuollainen Omega kyllä alle 10l/100km mene kuin maantiellä, oli kone sitten oikeastaan mikä vaan bensaversio. Vakionopeudensäätimeen vaatii servon ja vaijerin konehuoneeseen, ei ole sähkökaasua tuossa koneessa. Henkilökohtaisesti en lähtisi tuollaista autoa katsomaan kovin pitkälle, korkeintaan samaan maakuntaan.
kapiteeli
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kapiteeli »

opel99 kirjoitti:Terve, olen ajatellut hankkia perheeseen farmari omegan vm94-96. kone saisi olla väliltä 2.0-3.0mv6. ja automaatti, mitä kaikkea kannattaa katsoa ja ottaa huomioon, omegassahan on pyörän kaaret herkkiä ruostumaan. onko tuo automaatti ja 2.0 16v kone hyvä yhdistelmä. Asiallisia kommentteja kiitos.

Omia kokemuksia 100 000 km ajomäärältä Opel Omega 2.5v6 -97 caravanilla
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &sk=t&sd=a
J_J2
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja J_J2 »

opel99 kirjoitti:Tässä nyt olen jonkin tovin köneella aikaa viettänyt ja ettinyt omegaa, löysin yhen, joka sopii minun pudjettiini. Auto on vm 95 2.0 16v, manuaali toosalla, ainoa pieni miinus että on ajettu jo 330tkm. Paljonkos tuollainen pannu syö kilometrejä, ennekuin isompaa remppaa pitää tehä. Mulla olis kotoa matkaa kohteeseen 527 km, tässä pääni mietin puhki, että mennäkkö katsoo, varsinkin noiden km määrien takia, kuvissa auto näyttää siistiltä. tuolla koneella ja lootalla, ei kulutus pitäis olla mikää hirveä. Teksteissä ei ilmoiteta että olis vakkaria autossa, onnistuuko asennus pelkällä viiksen vaihdolla, vai pitääkö tehä jotain isompiakin asioita, että saisi sellaisen asennettua. Asiallaisia kommentteja kiitos.
Ja jos kyseinen auto on Ylivieskassa niin meikäläinen on menossa huomena hakee tuon itelle ja se on varattu jo mulle :D
Opel Insignia -20 Grand Sport Executive OPC Line D15XFL
Vikakoodin lukua Keski-Suomen Alueella.
kapiteeli
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kapiteeli »

J_J2 kirjoitti: Ja jos kyseinen auto on Ylivieskassa niin meikäläinen on menossa huomena hakee tuon itelle ja se on varattu jo mulle :D
Siis tämäkö http://www.nettiauto.com/opel/omega/3846790
J_J2
OCF Member
OCF Member

kapiteeli kirjoitti:
J_J2 kirjoitti: Ja jos kyseinen auto on Ylivieskassa niin meikäläinen on menossa huomena hakee tuon itelle ja se on varattu jo mulle :D
Siis tämäkö http://www.nettiauto.com/opel/omega/3846790
Kyllä.
J_J2
OCF Member
OCF Member

^Jäipä ostamatta ku oli ihan täys pommi koko auto :no:
J_J2
OCF Member
OCF Member

Rookeri kirjoitti:
J_J2 kirjoitti:^Jäipä ostamatta ku oli ihan täys pommi koko auto :no:
No mikä oli? :-?
Ruostetta siellä täällä ympäri autoa ja vaihdettu taakse todella huonosti kuskinpuolelle koko takaposki. Kaari olis pitäny vaihtaa. Perä pietti ääntä reilusti. Niin ja oli siinä muitaki vikoja. timok saa kertoa lisää jos haluaa :D
J_J2
OCF Member
OCF Member

Rookeri kirjoitti:Jännä ettei ole poskenvaihdosta mitää puhetta tuolla.
Näin on ja ei ollu paljosta muustakaan kerrottu.
Vastaa Viestiin