Opel astra bertone turbo
Opel astra bertone turbo
Onko kellään kokemusta et kuinka paljo öljyä menee 1000km kohden koska itse ajoin noin 7tkm ja kaikki öljyt oli hävinny koneesta ilman että auton alle olisi jääny lammikkoa tai konehuoneessa olisi mitään vuotoon liittyvää? voisiko turbo olla esimerkiksi rikki?
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Re: Opel astra bertone turbo
Auton tiedot? Kyllähän tuommoisen kulutuksen nyt pitäisi näkyä ajossa savuna jos ei ulospäin vuoda.
Tuskin sieltä kaikki öljyt hävisi tai kone olisi hajonnut. Tikku kuivuu kun sieltä häviää pari litraa öljyä ja se määrä 7 tkm matkalla ei ole vielä kovin valtavaa eikä paljon savuta tai aiheuta muita ongelmia. Hiukan useammin ehkä kannattaa niitä öljyjä tutkia... Turbo on yksi paikka mistä sitä öljyä voi kulua. Paljonko autolla on ajettu?Karsa kirjoitti:kaikki öljyt oli hävinny koneesta ilman että auton alle olisi jääny lammikkoa tai konehuoneessa olisi mitään vuotoon liittyvää?
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Z20let:ssä turbolle menee täydet öljynpaineet ja usein falskaa turbon tiivisteistä. Pienempi banjopultti rajoittamaan öljynpainetta, löytyy vaikka britti-ebaystä.
Joo siis kone tosiaan toi z20let ja öljyjä olen kyllä tutkaillut aina välillä mutta nyt oli tosiaan niin "vähissä"että tikku ei kastunut. 147tkm ajettu ja autoon on vaihdettu noin puoli vuotta sitte OPC astran isompi turbo mutta ahdot on ihan vakiot.
Sama ongelma z20leh:n ahtimen kanssa. Itse kokeilisin ainakin rajoittaa turbon öljynpainetta. Ei ole kallis operaatio, ja jos kerran ei näy selkeää vuotokohtaa niin todennäköisesti myös auttaa.