Astra OPC
- iso.kunkku
- OCF Member

Re: Astra OPC
Heheh, on se kumma miten ei pajalla osaa/vihti tuon verran tehä. Ei oo varmaan sitte asiakkaista/rahasta puutetta. 
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Kyllähän sen tavallaan ymmärtää ettei kiinnosta ottaa pikkuhommaa mikä vaatii tekemistä ja sovittelua, jos saman rahan saa helpommallakin. Mutta hankalaksi menee asiakkaalla jos edes putkikorjauksen spesiaalipaja ei halua tommosta tehdä eikä ite pysty. Sillon menee kötöstelyksi, öhöm.|777| kirjoitti:Heheh, on se kumma miten ei pajalla osaa/vihti tuon verran tehä. Ei oo varmaan sitte asiakkaista/rahasta puutetta.
GLS tracking näyttäis että OZit olis suomenmaalla, eli kohta pääsee pällimään sitten onko vanteet suorat vai nahkahousun ripulilla pakkeloitua kuraa. TA-technixin pakettikin tuli haettua. En oikein tiedä mitä ton satsin laadusta pitäs olla mieltä.

Jäi muuten vähän epäselväksi, onko toi edes GTC astraan sopiva eikä myyjäkään tätä oikein tuntunut tietävän. Kaikki markkinoilla olevat satsit ovat "ohne GTC", ja tarkkaa OPC:n tyyyppinumeroa ei TUVista löydy mutta hyvin lähelle kuitenkin. Tyyppimerkintä A-H/C löytyy. OPC:n akselipainot on 1015/840, satsi on max 1060/ 960. Voipi jäädä takaa aika korkealle.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Pakoputkicenter..siis homma olisi kyllä tullut tehtyä, jos olisin ollut valmis maksamaan siitä "hyvin" eli useamman tunnin palkan. Mutta, tällä kertaa tsi-kötöstely maksoi vaivan, leima nyt hallussa. Ei ole kyllä vakioänärillä juurikaan yhtään hiljempi ääni, mutta onpahan leimat. Itse asiassa kun antaa vähän ahtoa niin alkaa rääkymään aika mielipuolisesti, ellei sitten vaan liitokset fuskaa!Johnny kirjoitti:Missä pajalla kävit kyselee?
BMW F30 330e M-Sport
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Ok, Tiittasella Kannelmäessä kannattaa käydä kyselee vastaisuudessa, tekee vaikka mutkan kaulan ympärille ja ei ole hinnalla pilattu.Alpha kirjoitti:Pakoputkicenter..siis homma olisi kyllä tullut tehtyä, jos olisin ollut valmis maksamaan siitä "hyvin" eli useamman tunnin palkan. Mutta, tällä kertaa tsi-kötöstely maksoi vaivan, leima nyt hallussa. Ei ole kyllä vakioänärillä juurikaan yhtään hiljempi ääni, mutta onpahan leimat. Itse asiassa kun antaa vähän ahtoa niin alkaa rääkymään aika mielipuolisesti, ellei sitten vaan liitokset fuskaa!Johnny kirjoitti:Missä pajalla kävit kyselee?
80€ takanpöntön vaihto sisältäen pöntön ja työn. Aikaa meni puoltuntia jos ihan sitäkään.
Johnny, la gente esta muy loca.
argonet oy vantaan petikossa hitsaili/teki mulle ton tuplaputiston tohon gts veccuun osat olin ite hommannut moposportista petikosta, reilu neljä tuntia äijä hitsaili ja sovitteli kun olin niin vaativa että on suorassa toisiinsa nähden ulostulot hintaa vaivaset 150€ suosittelen
nyt 2vuotta ollut eikä vuoda mistään.
Täytyy pitää noita mielessä jos nyt tulee vielä tarvetta. Ihmeen hyvin toi joustoputkikin pitää paikallaan.
Tossa nopeasti kuvattu video kombinaatiosta 3" downpipe, catti ja suora keskiputki + vakio 2.25" änäri. Tosta ei ihan välity miten "terävät" äänet on nyt verrattuna scorpionin pörinäpönttöön. Jonkun verran tuo änäri ummettaa, sen kyllä tuntee ihan persdynollakin. Huom! Tilannenopeus ei missään vaiheessa nouse yli sallitun rajan.

Ja vertailuna syksyltä video Scorpionilla.

Tossa nopeasti kuvattu video kombinaatiosta 3" downpipe, catti ja suora keskiputki + vakio 2.25" änäri. Tosta ei ihan välity miten "terävät" äänet on nyt verrattuna scorpionin pörinäpönttöön. Jonkun verran tuo änäri ummettaa, sen kyllä tuntee ihan persdynollakin. Huom! Tilannenopeus ei missään vaiheessa nouse yli sallitun rajan.

Ja vertailuna syksyltä video Scorpionilla.

BMW F30 330e M-Sport
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Maltilla ajan kanssa "rakennettu" CDTi-direct ilmaboksi tuli tänään valmiiksi. Hankin itse laatikon jo viime syksynä JukeN:ltä ylijääneenä Astrasta ja nyt tässä keväällä otin asiakseni laittaa sen kuntoon. Mulla oli jo aikasemmin jäänyt varastoon 3" imutorvi ja tilasin ebaystä K&N:n filsun tähän uuteen lootaan.

Ensimmäisenä leikkasin orig. 70mm lähdön poikki ja porasin 3" reikäsahalla sen ympäriltä sopivan reiän imutorvelle. Reiän seinämät ja tuon virtauskohdat silottelin dremelillä siistiksi.

Leikkelin imutorvesta reunaa sen verran että se sopii boksin muotoihin ja sitten paikelleen sikaliimalla ja puristimella. Jälkeenpäin olen sen verran viisaampi, että sikaliima ei pidä tuota 100% paikallaan vaan olisi pitänyt käyttää epoksia. Vinkkinä muille jos joku moista rakentaa.

Paketin muut osat, silikonit mulla oli jo entuudestaan ja t-clamppejakin oli varastossa liuta. Niiden kaveriksi pistin metrin tommosta jellydildon näköstä huohotinletkua
Tuon kanssa on vielä lisäsuunnitelmiakin..

Kaveri pisti auttaen kolvaamalla MAFfin piuhaan jatkot paikalleen. Huomatkaa väripaletti (tosin nämä menivät piiloon tommosen convotuben sisään).

Valmiina paikallaan näyttää sitten tältä. Ennenkun joku kysyy miksi mulla on ahtamattomalla puolella t-klemmareita niin minun mielestä ne on käytännöllisempiä ja näyttää paremmalta. Pinkkiä convotubea olisi tarkoitus laittaa lisääkin tonne mausteeksi..
Tosta tarkkasilmäinen huomaakin että turbon lämpökilpi on poissa, kiillotetaan tai maalataan..

Maffin kohdalla näkyvää klemmarin tappia piti sahata että meni pelti kiinni

Konetila on likanen, piti putsailla nämä ennen asennusta mutta eihän tässä mitään ehtinyt... Mielestäni asennuksesta tuli tosi nätti - joskin "provosoiva" ton värin takia. Teho tuskin lisääntyi, mutta esim. vxronlinen porukoiden puheet "responsivenessistä" pitävät kyllä kutinsa. Eli lähtee kelaamaan snadisti ripeämmin kyllä.

Ensimmäisenä leikkasin orig. 70mm lähdön poikki ja porasin 3" reikäsahalla sen ympäriltä sopivan reiän imutorvelle. Reiän seinämät ja tuon virtauskohdat silottelin dremelillä siistiksi.

Leikkelin imutorvesta reunaa sen verran että se sopii boksin muotoihin ja sitten paikelleen sikaliimalla ja puristimella. Jälkeenpäin olen sen verran viisaampi, että sikaliima ei pidä tuota 100% paikallaan vaan olisi pitänyt käyttää epoksia. Vinkkinä muille jos joku moista rakentaa.

Paketin muut osat, silikonit mulla oli jo entuudestaan ja t-clamppejakin oli varastossa liuta. Niiden kaveriksi pistin metrin tommosta jellydildon näköstä huohotinletkua

Kaveri pisti auttaen kolvaamalla MAFfin piuhaan jatkot paikalleen. Huomatkaa väripaletti (tosin nämä menivät piiloon tommosen convotuben sisään).

Valmiina paikallaan näyttää sitten tältä. Ennenkun joku kysyy miksi mulla on ahtamattomalla puolella t-klemmareita niin minun mielestä ne on käytännöllisempiä ja näyttää paremmalta. Pinkkiä convotubea olisi tarkoitus laittaa lisääkin tonne mausteeksi..

Tosta tarkkasilmäinen huomaakin että turbon lämpökilpi on poissa, kiillotetaan tai maalataan..

Maffin kohdalla näkyvää klemmarin tappia piti sahata että meni pelti kiinni

Konetila on likanen, piti putsailla nämä ennen asennusta mutta eihän tässä mitään ehtinyt... Mielestäni asennuksesta tuli tosi nätti - joskin "provosoiva" ton värin takia. Teho tuskin lisääntyi, mutta esim. vxronlinen porukoiden puheet "responsivenessistä" pitävät kyllä kutinsa. Eli lähtee kelaamaan snadisti ripeämmin kyllä.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Re: Astra OPC (CDTi asennettu)
Pinkkiä?
WTF?
Mutta hienoa kaikilta muilta osin
WTF?
Mutta hienoa kaikilta muilta osin
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Eiks noita klemmarien pultteja saa käännettyä piiloon? Tai edes alaspäin.. Aika ahdasta taitaa kyllä olla 

-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
joo kääntää alaspäin ja sit katkasta ylimääräset pois.samsa87 kirjoitti:Eiks noita klemmarien pultteja saa käännettyä piiloon? Tai edes alaspäin.. Aika ahdasta taitaa kyllä olla
vittu samsa tota sun "alempaa" allekirjotuksen osaa,meleki kaatu kahvit sohvalle
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
pulttiosan vois toki tuoda tohon päälle, mutta ei siitä tilan suhteen ole mitään hyötyä. onkse häiritsevä tolleen kun noi sojottaa vai?Jartsa kirjoitti:joo kääntää alaspäin ja sit katkasta ylimääräset pois.samsa87 kirjoitti:Eiks noita klemmarien pultteja saa käännettyä piiloon? Tai edes alaspäin.. Aika ahdasta taitaa kyllä olla
BMW F30 330e M-Sport
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
omasta mielestä olis paremman näköinen kun klemmari olis samassa asennossa mutta toisin päin.eli pinnapultti sojottaa alaspäin.Alpha kirjoitti:pulttiosan vois toki tuoda tohon päälle, mutta ei siitä tilan suhteen ole mitään hyötyä. onkse häiritsevä tolleen kun noi sojottaa vai?Jartsa kirjoitti:joo kääntää alaspäin ja sit katkasta ylimääräset pois.samsa87 kirjoitti:Eiks noita klemmarien pultteja saa käännettyä piiloon? Tai edes alaspäin.. Aika ahdasta taitaa kyllä olla
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
Kivasti paukkaa kyllä putkessa