Viisaat auttakaa...Etupään iskari?
Viisaat auttakaa...Etupään iskari?
Kuuluuko etupään iskarin yläpään pyöriä rattia kääntäessä, vai kuuluuko sen olla paikallaan? Siis mutterin kohdalta.
Eli pyörähtääkö iskunvaimentimen "mäntä" sen rungon sisällä kun pyörät kääntyy?
Olen nähnyt molempia ajossa, kumpi on siis oikein?
-Arto-
Eli pyörähtääkö iskunvaimentimen "mäntä" sen rungon sisällä kun pyörät kääntyy?
Olen nähnyt molempia ajossa, kumpi on siis oikein?
-Arto-
Vectra A 2.0i
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Re: Etupään iskari?
Eikös siellä sen takia ole yläpään laakeri, että se pääsee pyörimään?
Re: Etupään iskari?
Laakerihan on siellä sitä varten, että tolpat kääntyy auton runkoon nähden. Ei kait liity muuten sen toimintaan...
Vectra A 2.0i
-
Fittiville
- 'Senator'

- Viesti:
Re: Viisaat auttakaa...
Mikä auto? Sehän riippuu tolpan rakenteesta liikkuuko se yläpää vai ei.
Opel Omega 2.2 elegance wagon -01
Opel Astra 1.6 -01
Opel Astra 1.6 -01
jälleen kerran fittiville ilmestynyt foorumille, ok ammatimies joten...uskokaa miestä.
opel vectra c 2,2 gts
Asiaan suoranaisesti liittymättä: Kannattais toi otsikko muuttaa aiheeseen liittyväksi niin neuvojakin voisi sadella enemmän...
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Mä sanoisin, että ei pidä pyöriä, se yläpää kiristetään kiinni, pientä joustovaraa jousien liikkumista varten ne laakerit on, siellä on luistolaakerit, muuten olis kuulalaakerit.
-
sahkojakke
- 'Admiral'

No se kyl oli, mut ei auttanut...jarksi kirjoitti:Asiaan suoranaisesti liittymättä: Kannattais toi otsikko muuttaa aiheeseen liittyväksi niin neuvojakin voisi sadella enemmän...
Vectra A 2.0i
Laakerit ainakin pyörii ihan selkeästi renkaita kääntäessä, itellä kävi laakerit kuivaksi niin melko ulina kuulu sieltä ku rattia pyöritti nopeesti reunasta toiseen.tursas kirjoitti:Mä sanoisin, että ei pidä pyöriä, se yläpää kiristetään kiinni, pientä joustovaraa jousien liikkumista varten ne laakerit on, siellä on luistolaakerit, muuten olis kuulalaakerit.
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
No kuulalaakereita ne onkintursas kirjoitti:Mä sanoisin, että ei pidä pyöriä, se yläpää kiristetään kiinni, pientä joustovaraa jousien liikkumista varten ne laakerit on, siellä on luistolaakerit, muuten olis kuulalaakerit.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B