PIeni epäilys että kaikki alipaineletkut eivät ole ihan iskussa. Löytyiskö jostakin kuvaa jossa näkyis alipaineletkujen reitit.
Tommosta ohkasta pilliä näyttää olevan. Millä korvataan jos noita aletaan vaihtelemaan?
Toimiiko sisäilman kierrätys ja ilmastoinnin päälle/pois kytkeminen alipaineella vai sähköisesti?
Jos on varaa niin merkkiliikkeestä 4 MM alipaineputkea ostamaan,10e - metri.Tai teippi ensiapuun.
Noista alipainepilleistä ei hevin kaavoja löydy joten ei kannata sekoittaa.Voit kuitenkin mitata alipainetta mittarilla ja päätellä,pyörreläpille tulee alipaine joka kierroksilla jyrkästi putoaa,egrän ei juurikaan putoa.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Juho M-P kirjoitti:Muovipilliksi kannattaa hakea hydrauliikkaliikkesta 4mm pneumatiikkaletkua. Maksaa max 1€ metri.
Kävin hakemassa...
Ekassa liikkeessä ei ollu 4mm pilliä. Kävin viereisessä. Kotona huomasin että oli halvattu myyjä lyöny mulle 5mm letkua mukaan Hieno meininki....
Pitäisköhän noi vaahtokumimaiset liitinpalatkin vaihtaa? = hapertuvatko?
Itsellä ainakin oli haprastunut niin että letku ei pysynyt kiinni. Laitoin jotain silikoni letkua tilalle. Pitää itsekkin hakea tuota mehupilliä ja vaihdella kaikki mitkä on helposti löydettävissä.
Mulla on muistaaksen eberin polttoaineletkua, kun ei marmoritiskilläkään ollut tuota alipaineletkua eikä vastaavaa. Aivan inasen on paksumpiseinäistä kuin alkup. letkut, mutta ei ole aiheuttanut ongelmia vaikka sisähalkaisija hieman pienempi onkin kuin alkuperäisissä.
Vectrassa suosittelen ensiksi nostamaan akun pois, ja katsomaan siellä telineen takana kulkevat ap-letkut ensimmäiseksi. Mulla oli sieltä nirhautunut molemmat, ilmeisesti sen verran pääsee liikkumaan sitten että 300 000 kilsan jälkeen oli jo särkyneet... Ensiavuksi paikkasin teipillä ja silläkin meni vuosi, viime kesänä sitten vaihdoin uudet letkut tilalle.
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Rauman akusta löyty hyvään hintaan 4mm pilliä. Silikonituubia ei ollu sopivaa mutta käytin tota 3,2mm polttoaineletkua mitä oli jäänyt paluulinjojen vaihdosta yli. Osuin sit heti oikeeseen kohtaan ku vaihoin ahtimelle menevän pillin ja ahtimen puoleisen liitoskumin ni jo lakkas tyhjäkäynnillä vilkuttelu. Lämpö kai tossa kohtaa tekee tehtävänsä.