CorsaB-95 pesuri ei toimi takaluukussa?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
villeker
'Kadett'
'Kadett'

CorsaB-95 pesuri ei toimi takaluukussa?

Viesti Kirjoittaja villeker »

Hei!

Otsikon mukainen pikkuauto omistuksessa noin puoli vuotta. Koko aikana ei ole takaluukun pesuri toiminut, pyyhin kylläkin. Moottoritilassahan on kaksi vesisäiliötä ja vaikka käyttöohjekirja on epäselvä niin arvaan kumpi on takalasia varten. Mistä alkaisi tutkia vikaa, vettä on osattu täyttää säiliöön. MIssä lienee se sähkömoottori joka vettä suihkuttaa. Olen suutintikulla (Biltemasta ostettu) suunnannut ko suuttimen joka on siis katolla ihan takareunassa. Ja itse suutin näyttää olevan puhdas. Mutta jos moottori ei toimi tai sitten vaikka vesisäiliö on tukossa (tai irti suuttimesta).

Ei tekisi mieli ruveta setvimään sitä yhteyttä (en edes tiedä missä se menee tuonne auton taakse) jos jollain on tietoa siitä missä se "normaali" vika oikein on.

Please, jotain vinkkiä, mistä kannattaa ekaksi etsiä!!
ascona_c
OCF Member 2020

Re: CorsaB-95 pesuri ei toimi takaluukussa?

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Ja jos en ihan väärin muista, niin se lähempänä konepellin saranaa oleva pumppu oli takalasin pesurille.
Verronen
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Verronen »

Jahas näitäkö on kahdella pumpullakin. Mulla on ainakin sellainen pumppu tuossa tuulilasin alla olevassa säiliössä joka suuntaa (napaisuutta) vaihtamalla ruutaa joko tuulilasille tai takalasille.
Astra 1.8 -98, ex. Corsa B 1.4i -95, Omega B MV6 -95, Vectra B 2.5V6 -96, Kadett 1.3 -89 x2
Matzi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Matzi »

Tarkistapas ihan ekana se läpivientiletku sieltä takaluukun ja korin välistä ettei ole pissapojan letku (ja sählöjohtoja) poikki. Juuri viikko takaperin erääseen vähänajettuun -98 malliin tuon korjasin. Letku nitkuu poikki sieltä ja tuuppaa vedet korin sisään.
villeker
'Kadett'
'Kadett'

Kiitos rooker!
Oh shoot! täytyy mennä heti katsomaan.... sepä olisi tyhmää että vesi vaan valuu pois.
Pitäs se kuitenkin saada kuntoon. Palaan kunhan olen katsonut. Samalla pitäs katsoa miten se ajovalojen pesu oikein toimii, olen täyttänyt kumpiakin säiliöitä ja kyllä ne tyhjenee. Ainakin tuulilasiin tulee ihan hyvin vettä. Suuntasin ne silloiin auton hankittuani. Hassua että tuulilasin pesussa on pieni viive, mutta epäilen että ensin se suihkuttaa ajovalot ja sitten vasta tuulilasin. Toisella kertaa jo tulee nopeammin.
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Mulla on mielestäni dieselissä takalasin pesurin säiliö kontissa oikeassa reunassa. Ei tosin ole tullut vettä takalasille koko 5-vuotisen yhteisen elon aikana laisinkaan.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
villeker
'Kadett'
'Kadett'

Katsoin tuota omaa koslaa ja siellähän on se musta, juomutettu suojakumi jonka sisällä varmaan nää vermeet kulkee.... mutta mutta. En keksinyt miten kumin saa irti? Onko se vaan vedettävä irti vai nitkutettava varovasti jostain kulmasta? Kovaa vetämällä ei kehtaa kun voi olla että silloin se vasta se vika syntyy.

Mulla on kyllä kaksi vesisäiliötä moottoritilan puolella. Toinen on tosiaa siellä etukulman puolella (lähellä vasenta etuvaloa, lokasuojan kohdalla) ja toinen on palopellin edessä lähellä tuulilasinpuuhkimen kohtaa. Ei taida tässä corsassa olla takana säiliötä. Siellä on kyllä kaksi luukkua mutta niistä taidetaa vaan vaihtaa takavalon lamppuja.

Matzi kirjoitti:Tarkistapas ihan ekana se läpivientiletku sieltä takaluukun ja korin välistä ettei ole pissapojan letku (ja sählöjohtoja) poikki. Juuri viikko takaperin erääseen vähänajettuun -98 malliin tuon korjasin. Letku nitkuu poikki sieltä ja tuuppaa vedet korin sisään.
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

Painat sitä läpivientikumia läpimenon kohdalta keskelle ja samalla vedät ulospäin.
L.ossi
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja L.ossi »

se toinen säiliö voi olla lampun pesureita varten.
Vastaa Viestiin