Terve,
Päätin rekisteröityä tänne kun ajattelin että täältä saisi asiallisia ja asiantuntevia vastauksia.
Ostin juuri kolmannen Opelini. Uuden Astra sport tourerin 1.4T (103kW) automaattilaatikolla. Olen ollut hankintaani tosi tyytyväinen. Yksi asia mietityttää:
Nyt olen ajellut sillä vajaa 800km. Mielestäni tämän Astran laatikko toimii huonommin kuin edellisen Astra J 1.6 automaatti.
Olen ollut huomaavinani seuraavia 'oireita':
- Kun vaihdan R-asennosta D-asentoon, niin ihan kuin jokin massa jäisi pyörimään siten että auto nytkähtää taaksepäin ennen kuin lähtee eteenpäin.
- Vaihtaessa vedon häviämisen huomaa selvästi. Eli niskat on kovilla. (Samoin välillä vaihdon yhteydessä kierrokset nousevat ihan kuin manuaalilla huonosti vaihtaessa)
- Kun tulen esim liikennevaloihin ja valutan autoa pienellä jarruttamisella, niin huomaan kun laatikko vaihtaa alaspäin (moottorijarrutus). Eikö jarrua painettaessa pitäisi vedon olla kokonaan pois päältä?
- Kickdownin yhteydessä loota miettii kauan (noin 2s) ennenkuin vaihtaa alemmaksi.
Onko jollakin samantapaisia havaintoja? Voiko noi 'oireet' johtua moottorin ominaisuuksista eli ovat normaaleja?
Olisiko kytkimen säädöissä jotain vikaa? Voiko noi 'oireet' hävitä kun tulee lisää kilometrejä?
T: Jukka
Astra sport tourer 1.4T AT automaattilaatikko
Re: Astra sport tourer 1.4T AT automaattilaatikko
Eiköhän tuossa tavoitella taloudellisuutta eli ihan normaali toiminto uskoisin.Lahtju kirjoitti:- Kun tulen esim liikennevaloihin ja valutan autoa pienellä jarruttamisella, niin huomaan kun laatikko vaihtaa alaspäin (moottorijarrutus). Eikö jarrua painettaessa pitäisi vedon olla kokonaan pois päältä?
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B