Eli minulla on käytössä opel corsa, vuosimallia -97. Loistava peli, ollut minulla nyt reilut viisi vuotta eikä mitään vaivaa ole ollut.
Nyt kuitenkin esiin tuli yksi ongelma. Lapsi kasvoi kaukaloiästä turvaistuinkokoiseksi. Yritin virittää Gracon istuinta etupenkille, tuloksetta. Penkkiä ei yksinkertaisesti niillä asennusohjeilla saa tukevasti kiinni. Kävin paikallisessa lastentarvikeliikkeessä sovittelemassa toisenlaisia istuimia, sama vika kaikissa. Turvaistuin myyjä kertoi, että välillä tulee eteen näitä ongelmia, kun autossa on liian pehmeä/joustava istuin, ettei siihen saa istuinta kiinni.
Löytyykö palstalta kikka kolmosta, jolla näitä istuimia olisi kiinnitelty corsan etupenkeille? Ei huvittais autoakaan vaihtaa tämän takia. Takapenkillä matkustaa usein 40-kiloinen koira (vöissä), joten sinnekään en mielelläni istuinta laittaisi.
Löytyykö apua turvaistuin ongelmaan?
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Re: Löytyykö apua turvaistuin ongelmaan?
Gracon selkäosasta lähtee lienee jalkatuki alas lattiaan. Normi vöillä kiinni ja jos siihen jakkaran alle laittaisi jotain kovahkoa. Ja tietty jakkaran alaosasta pitää vetää ne 2 kpl turvavöitä jonnekin..mutta minne. Epävakaa taitaa tulla, jos vetää etuistuimen etukiinnikkeisiin. Kinkkistä.
Pehmeälle penkille asennettaessa laitetaan ensin turvavyö kiinni niinku on tarkoitus ja sitten nojataan koko painolla jakkaraan esim. polvea käyttäen ja vedetään se turvavyö kireälle.
Tosin selkä menosuuntaan-tyylistä penkkiä tuskin järkevästi etupenkille muutenkaan, koska (ainakin ne mitä itse olen kokeillu) häiritsevät näkyvyyttä ihan huolella.
Tosin selkä menosuuntaan-tyylistä penkkiä tuskin järkevästi etupenkille muutenkaan, koska (ainakin ne mitä itse olen kokeillu) häiritsevät näkyvyyttä ihan huolella.
.
Tämä taitaa olla aika yleinen ongelma asennettaessa turvaistuinta etupenkille... suurin ongelma ei liene penkin pehmeys vaan sen asianmukainen tukeminen auton suunnassa etureunasta (kaikki kolarit kun eivät ole keulakolareita).
Itse ratkaisin ongelman laittamalla turvaistuimen mukana tulleet liinat etupenkin jalustan (kiskojen yläosan) ympäri lenkille kiristäen ja sen jälkeen turvavyön kiristys jakkaraa polvella samalla painaen. Ihan jämäkästi tuntuu pysyvän paikallaan.
Kai tuossa Gracon istuimessakin on tuollaiset liinat mukana?
Itse ratkaisin ongelman laittamalla turvaistuimen mukana tulleet liinat etupenkin jalustan (kiskojen yläosan) ympäri lenkille kiristäen ja sen jälkeen turvavyön kiristys jakkaraa polvella samalla painaen. Ihan jämäkästi tuntuu pysyvän paikallaan.
Kai tuossa Gracon istuimessakin on tuollaiset liinat mukana?
Juu, kyllä tuossa oli nuo lenkit mukana. En ole vielä ehtinyt testaamaan tuota penkin runnomista piukkaan, mutta kiitos vinkistä.