Kyllä meilläki on juhannuksena toiminu pystymallin kaappi arkkuna vaikka oli kennokin maata vasten
Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).
- Paska Omena
- OCF Member

Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).
Vannomaan en mee, mutta mun käsityksen mukaan siellä vaan mömmöt valuu väärään paikkaan että sitä pitäs sit jotain vuorokauden pitää oikein päi ennen ku laittaa johtoa kii. Mutta ei kai se rikki mee?
Kyllä meilläki on juhannuksena toiminu pystymallin kaappi arkkuna vaikka oli kennokin maata vasten
mut ei se kovin hyvin enää toiminu...
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Mutta jos pyörää käännetään asteen verran ja se on navassa kiinni niin se alkuperäinen 4.2mm oli oikein. Nyt oli kysymyksenä muutokset vanteen asennossa, eikä sitten paljonko sitä alatukivartta pitää liikuttaa.a.tikkanen kirjoitti:samsa87 kirjoitti:Jos camber kulmaa pienentää yhden asteen, paljonko 19" vanteen yläreuna tulee ulommas?
minähän en näistä kamppereistä ymmmärrä, mutta jos sulla on 19" pitkä viiva pystyssä, joka on keskeltä kiinni ja piirrät toisen 19" pitkän viivan joka on samalla akselilla keskeltä kiinni ja 1 asteen kallellaan viivaan 1 verrattuna nii viivojen päiden etäisyys toisistaan on 0.42 mm.
ja vitut 4.2 mm se on... alapallo nivelhän ei ole keskellä rengasta vaan noin 1/3 renkaan korkeudesta eli...
25.4*19"=482,6mm
482,6*2/3=321,7mm
(solid works....)
=5,6mm
Edit: Ja jos oikein tarkkoja ollaan, niin vanteen uloin reuna on enemmän kuin 19" koska renkaan asennuspinnan halkaisija on 19", eli vanteen uloimman pokkauksen kohdalta mitattuna muutosta tulee aavistuksen enemmän.
Autot eivät omia aikojaan lähde luistelemaan, vaan sivuluisu liikenteessä on aina ajovirheen seuraus. -Liikenneturva.fi
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Freoneja ei ole käytetty sitten muinaiskauden, kylmäaineiden kannattaa antaa tasaantua vuorokausi ennenkuin laittaa koneen päälle.Killroy kirjoitti:Kärsiikö tuollasta pientä arkkupakastinta laittaa kylelleen kuljetuksen ajaksi?
Ku joku joskus sano että siitä karkaa freonit, jos sen kylelleen laittaa!
- a.tikkanen
- 'Senator'

niinku sanottu minä en kamppereista tiijä hevon "#¤ua. jos kampperi on renkaan pystysuuntainen kallistus niin edelleen pidän kiinni tästä reilusta 5 millistä. koska napahan on kiinni alapallossa josta se minun mielestäni kääntyy koko napa.
mutta jos aurausta käännetään niin sitte tuo 4.2mm pitää paikkaansa.
retro kirjoitti:Mutta jos pyörää käännetään asteen verran ja se on navassa kiinni niin se alkuperäinen 4.2mm oli oikein. Nyt oli kysymyksenä muutokset vanteen asennossa, eikä sitten paljonko sitä alatukivartta pitää liikuttaa.a.tikkanen kirjoitti:samsa87 kirjoitti:Jos camber kulmaa pienentää yhden asteen, paljonko 19" vanteen yläreuna tulee ulommas?
minähän en näistä kamppereistä ymmmärrä, mutta jos sulla on 19" pitkä viiva pystyssä, joka on keskeltä kiinni ja piirrät toisen 19" pitkän viivan joka on samalla akselilla keskeltä kiinni ja 1 asteen kallellaan viivaan 1 verrattuna nii viivojen päiden etäisyys toisistaan on 0.42 mm.
ja vitut 4.2 mm se on... alapallo nivelhän ei ole keskellä rengasta vaan noin 1/3 renkaan korkeudesta eli...
25.4*19"=482,6mm
482,6*2/3=321,7mm
(solid works....)
=5,6mm
Edit: Ja jos oikein tarkkoja ollaan, niin vanteen uloin reuna on enemmän kuin 19" koska renkaan asennuspinnan halkaisija on 19", eli vanteen uloimman pokkauksen kohdalta mitattuna muutosta tulee aavistuksen enemmän.
Kaikki alta 244g/km on viherpiiperoita! (Trafin sivuilta loppui asteikko kesken, eli saan ajaa ilmaiseksi! kö?)
Toi alapallo paljasti. Mä ajattelin tota camberin muutostarvetta takana, mistä omegassa on yleensä ne ongelmat. Takatukivarren kiinnityspisteen korkeus ei taas merkittävästi eroa navan korkeudesta niinkuin edessä, missä tosiaan käännytään alapallonivelen toimiessa kääntyvän akselin päänä. Eipä tullu mieleen ku nyt, että puhuttiin auton eri päistä.a.tikkanen kirjoitti:niinku sanottu minä en kamppereista tiijä hevon "#¤ua. jos kampperi on renkaan pystysuuntainen kallistus niin edelleen pidän kiinni tästä reilusta 5 millistä. koska napahan on kiinni alapallossa josta se minun mielestäni kääntyy koko napa.
Autot eivät omia aikojaan lähde luistelemaan, vaan sivuluisu liikenteessä on aina ajovirheen seuraus. -Liikenneturva.fi
Onko se nyt mun nettiasetuksista kiinni(mitä en varmasti oo muuttanu, ku en osaa) Ku aina pitää tään auenneen clubisivun myötä aina kirjautua manuaalisesti sisään (ku ennen se kävi automaattisesti), vaikka oon raksittanu sen, et minut pitää muistaa etc. Ja sitte foorumi minut potkasee tasaisin väliajoin pihalle! Missä nyt vikä? Valistakaa tyhmää!
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
- a.tikkanen
- 'Senator'

mulla ihan sama joka helv. kerta kyselee nuita tunnuksia....
Kaikki alta 244g/km on viherpiiperoita! (Trafin sivuilta loppui asteikko kesken, eli saan ajaa ilmaiseksi! kö?)
Miks suunnilleen kaikkien omakuvat on otettu vessan kaakeleita vasten? 
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
Ei osata käyttää ajastinta?mimmix kirjoitti:Miks suunnilleen kaikkien omakuvat on otettu vessan kaakeleita vasten?
Astra G 1.6
Astra H 1.7
Astra H 1.7
Miten saan helpoiten noi veriset haavalaput irti polvesta? Tuntuu olevan aika kovassa kiinni 
- a.tikkanen
- 'Senator'

liottamalla keittosuolalla... tai niin ne ainakin mun sormen päästä saa noin siteet irti... tietysti tarviit helvetin ison määrän että saat lioteltua kunnolla...
- Paska Omena
- OCF Member

Kuinka kännissä pitää olla että saa laitettua polkupyörän renkaat väärinpäin? Kun niissäki on pyörimissuunta ja huomasin että oon molemmat saanu väärinpäin laitettua 
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
- Juutas
- OCF Member

- Jäsennumero: 2221
- Viesti:
Miten sais vaimon ylipuhuttua että sais ryypätä lauantaina?
Opel Astra J OPC-line Sports Tourer -15
Opel Corsa E -16
"Acta Non Verba"
Opel Corsa E -16
"Acta Non Verba"
- a.tikkanen
- 'Senator'

alotat salaa tissuttelun niin kyllä se siitä illasta kielenkannat aukee.... molemmilta, siihen mittää lupia tarvii...
- Juutas
- OCF Member

- Jäsennumero: 2221
- Viesti:
a.tikkanen kirjoitti:alotat salaa tissuttelun niin kyllä se siitä illasta kielenkannat aukee.... molemmilta, siihen mittää lupia tarvii...
Opel Astra J OPC-line Sports Tourer -15
Opel Corsa E -16
"Acta Non Verba"
Opel Corsa E -16
"Acta Non Verba"