Vihreät venttiilinvarren kumit mistä?
Vihreät venttiilinvarren kumit mistä?
Mikä on merkki ja mistä näitä saa?
Re: Vihreät venttiilinvarren kumit mistä?
Automuovilta ainakin.
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Kannataa tosiaan käyttää niitä vihreitä venttiilivarren kumeja, minulle kerrottu että ovat silikoonikumia ja sen mukaan kestävät huomattavasti paremmin kuin esimerkiksi Victor Reinzin sarjassa olevat. Motonetistä vosi ehkä saada näistä vihreitä tiivisteitä, pyydä Payen merkkiä näytille ja tsekkaa mitä tuovat. Omaan Ecotec moottoriin vaihdatin 250tkm kohdalla ja nyt kohta 450tkm eikä vieläkään kuluta öljyä. Ohjureissa ei ole mitään kierteitä eikä mitään liimakikkailuja vaan kumit asennettuna kuiviin täysin puhtaisiin ohjureihin. Kuulemma tämä menettely yhdessä laadukkaiden osien kansssa takaa sen että kestää. Pakko sitä on uskoa itseään huomattavasti viisaampien neuvoihin.
-
sedan c18xe
- 'Senator'

itelle löyty ihan normi tarvikeliikkeestä kyseiset kumet.
ei niillä mustilla tosiaan tee oikein mitää, kovettuvat aika äkkiä
ja alkavat vuotamaan.
ei niillä mustilla tosiaan tee oikein mitää, kovettuvat aika äkkiä
ja alkavat vuotamaan.
Eli siis PAYEN! Millä sait kaiken öljyn+muun paskan pois varsista? Vai vaihdoitko samantien venttiilit?
mikä payeneissä vikana, ja kierteet kannattaan ilmanmuuta vetää pysyy ainakin paikallaan, niillä mustilla ei tee juurikaan mitään, on senverran kova työ vaihtaa että laatukumit paikalleen, ja saa niitä marmoritiskiltäkin, ei tainnut olla ihan hirveen kalliit ja tuossa ei kantsi säästää. motonetin kumit ja kolmisen vuotta eikä vuoda mitään vielä. tuossa ei taida ratkaista km määrä kun ikä. kumi kovettuu vanhetessaan.
opel vectra c 2,2 gts
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Irroitin kannen ja vein plaanattavaksi koneistamoon, siellä tietty käyttivät koko kannen osineen pesukoneen kautta. Mukana Victor Reinzin venttiilnvarren tiivistekumit. Hylkäsivät nämä edellämainitulla selityksellä ja näyttivät juuri näitä vihreitä kumeja, olivat selvästi pehmeämpää materialia kuin mitä "muovisen" oloiset Reinz kumit. Ja ei ole tarvinnut katua vallintaa, hyvin on toiminut noin 200tkm / 6-7 vuotta. Mitään osia en vaihdattanut, paitsi uudet ohjurit. Muut ovat sitten alkuperäsitavaraa, venttiilestä sanoivat että eivät mainittvasti kuluneita eikä tarvetta vaihtaa. Ohjurit pyysin kuitenkin vaihdettavaksi kun työnä ja varaosina eivät olleet kovin kalliita.
Öljyn postamiseen olen käyttänyt ihan puhdasta Lasolia tai vastaavaa. Viimeksi tuli vaihdettua venttiilinkopan tiivistettä ja puhdistusta juuri Lasolilla. Tarkasti kun jaksaa puhdistaa niin pysyy tiiviinä ilman mitään tiivisteliimoja jotan pätee varmasti myös ohjureiden päihin.
Öljyn postamiseen olen käyttänyt ihan puhdasta Lasolia tai vastaavaa. Viimeksi tuli vaihdettua venttiilinkopan tiivistettä ja puhdistusta juuri Lasolilla. Tarkasti kun jaksaa puhdistaa niin pysyy tiiviinä ilman mitään tiivisteliimoja jotan pätee varmasti myös ohjureiden päihin.
Omaan kanteen oon nyt kahteen kertaan laittanut noita vihreitä venttiilivarren kumeja ja väittäisin kyllä molemmilla kerroilla olleen Victor Reinzin tiivistesarjat kyseessä. Liimalla laitoin molemmilla kerroilla, ihan vaan varmuuden vuoksi. Vaiva on kuitenkin paljon pienempi kuin tehdä hommaa kahteen kertaan. Niin ja noita kumeja ei olisi tarvinut välttämättä vaihtaa tätä jälkimmäistä kertaa, mutta kun tuli alakerta vaihdettua niin meni noikin siinä sitten samalla.
Olen tutkinut eri valmistajien venttiilinvarsikumeja, ja useimmissa (Goetze, Elring ja Corteco) on mainittu valmistusmateriaalina fluori-kumi. Onko siis automuovin kumit silikonia, vaiko samaa fluori-kumia, joita nämä mainitut merkit ovat? En ole löytänyt erityisemmin mainintoja foorumilta, mitkä merkit ovat toimineet ecoteceissä.
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Victor reinz täydellinen tiiviste sarja mun corsasaa c18xel ovat sinivihreät kumet. 1500km ajettu ja öljyt kauniin ruskehtavat
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC