Vectra B FK takaiskunvaimentimien kiinnitys

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Tech
'Agila'

Vectra B FK takaiskunvaimentimien kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Tech »

Autooni on edellisen omistajan toimesta asennettu FK alustasarja ja katsastuksessa tuli korjauskehotus liittyen takaiskunvaimentajien alapään kiinnitykseen. Oheisesta kuvasta näkyy että iskunvaimentimen alapään holkki on liian kapea tuohon kiinnityspulttiin. FK nettisivujen mukaan kyseiset iskarit ovat sopivat vectraan, mutta selkeästi holkki on kuitenkin liian kapea. Voi tietysti olla että asennuksessa on jäänyt jotain osia laittamatta. :o Ihme kyllä edellisenä vuonna katsastusmies ei sanonut mitään koko asiasta.

Kuva

Takaiskarit: FKXOP023HA
Madallusjouset -35mm: FK OP 055

Onko hyviä neuvoja asian korjaamiseksi vai pitääkö metsästää jostakin uudet ja sopivat takaiskarit?
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Vectra B FK takaiskunvaimentimien kiinnitys

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

Tuskin vika on iskarissa, mutta pultti on joko liian pitkä tai kiinni vain hyvällä onnella. Jengan putsaus ja uusi pultti.
timok
OCF Luisukunkku 2012
OCF Luisukunkku 2012
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timok »

mulla olis sellanen muistikuva että KW:n takaiskarit jäi B-omegassa samalla lailla "löysälle" muttei niistä ikinä mitään katsastuksessa sanottu :roll:
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
Kingis_
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kingis_ »

Mulla itsellä jäi b vectrassa myös iskarit takaa noin ja kyllä ne hyvin leimalla kelpasi.
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Piti käydä pihalla tekemässä pari etunojapunnerrusta :D Aloituskuvassa olevat iskarit on saman kokoiset alasilmältään kuin luonnossa näkemäni. Ensimmäiseen Vectraan olen ruuvannut Konit ja olen saanut pultit aika tarkkaan kiinni :o Toisessa on jonkun muun ruuvaamat Sachsit (oem varaosat siis) ja siellä on väljää, mutta pikemmin sen verran kuin tuossa kuvassa tukivarren puolella (en ole hoksannut kokeilla tiukkuutta). Luultavasti tuota alasilmän puslaa ei ole tarkoitus puristaa rauta rautaa vasten, mutta mikä prk leikkaa jengat, että jäävät noin paljon auki?
ojala77
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja ojala77 »

pitihän sitä vilkasta itsekin vekkulin alle kun alkoi vaivaan tuo välys ei omasta kyllä löydy. tuota rakoa onkait sitten lyhenpi pultti tai jotain.
Agiperi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Agiperi »

Juuri heitin TA-Technixit alle ja huomasin kans että takana jäi pieni rako tuohon mutta iskarin puslan holkki kyllä on kiinni siinä pultin prikkalevyssä, eli sitä ei sen kummemmaksi saa (esteettisesti).
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Tuossa otsikkokuvassa tuskin on noin pitkä sisäholkki, joten minusta ainakin aiheellinen hylsy :bye:
Vastaa Viestiin