Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Elikkä 92 turbocalibran turbosta akseli pakopuolelta poikki.
Kyselin proturbolta hiukan mitä kannattaisi tehdä, meinasivat että vois mennä keskiosan vaihtamisella, hintaa eivät osanneet sanoa kun mötikästä ei löytyny kunnollista sarjanumeroa.
Uusi k16 maksaa kuulemma 3000e......
Uutena turboharrastajana kysytääs nyt tietäjiltä että mitäs käytännössä kannattas tehä? käytettyä ei vissiin mielellään kannata ostaa, ainakaan kunnostamatta.
k16 vois itelle riittää, ymmärsin että se kuitenkin herää aika alhasilla kierroksilla, mut en nyt pois sulje hiukan isompaa tarviketurboo.
Ehdotuksia mielipiteitä
Paria tonnia ei ihan oo varaa laittaa, vaikka toi setti varmasti olis toimiva.
Tunexin isommalla imusiivellä modaama k16 kuulostas ihan mielenkiintoselta, mut jos oon oikein ymmärtäny ni kyseinen firma on vissiin lopettanu toimintansa?
MKr kirjoitti:Paria tonnia ei ihan oo varaa laittaa, vaikka toi setti varmasti olis toimiva.
Tunexin isommalla imusiivellä modaama k16 kuulostas ihan mielenkiintoselta, mut jos oon oikein ymmärtäny ni kyseinen firma on vissiin lopettanu toimintansa?
Mulla on se Tunexin modaama turbo omassa ja pari tonnia sekin maksoi silloin (vuosia sitten). Ennemmin kyllä vaikka tuon Harisen setin laittaisin tänä päivänä. Tunex on kyllä olemassa, muttei samalla tavalla aktiivinen kuin Heikkilän sitä pyörittäessä. Kyllä tuollainen pari-kolme tonnia tuossa menee varmaan joka tapauksessa.
ainut järkevä ratkaisu on että ostat esim täältä laipan http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &sk=t&sd=a ja sitten tilautat/teet itse pakosarjan ja siihen joku ahdin vaikka proturbolta/nettivaraosasta/hariselta.
Superdiileri. Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Minkäs kokosta turboo sinne sitte kannattas laittaa jos tekee itte pakosarjan, 3" downpipen ja 2,5" putkiston. mites mahtaa toimia tavallisella moottorin ohjauksella/suuttimilla, menee varmaan nekin uusiks. oisko joku garretin gt25 jos tehot pysyy alle 300? sopii varmaan vielä jäähyn ja koneen väliin..?