Laturin merkkivalo hehkuu hieman. mitä enemmän laittaa himmeleitä päälle, sen kirkkaanpana. ihan sama, onko kone kylmä vai lämmin. Päivänvalossa sitä ei huomaa, mutta yöllä pimeessä näkee selvästi.
Akku on kunnossa ja laturi on kunnossa.
Laturinvalo hehkuu hieman
laturista hiilet loppu.
ei se varmaan lataa niinku pitää jos kerta himmusti palaa...
otappa yleismittari ja mittaa ne jännitteet auto käynnissä niin ei varmaan oo lähelläkään 14 volttia...
ja jos ei oo vika siellä ni sit on maadotus vikaa laturilla... sekin löytyy sillä yleismittarilla...
<font size=-1>[ This Message was edited by: veksu on 2003-10-23 18:37 ]</font>
ei se varmaan lataa niinku pitää jos kerta himmusti palaa...
otappa yleismittari ja mittaa ne jännitteet auto käynnissä niin ei varmaan oo lähelläkään 14 volttia...
ja jos ei oo vika siellä ni sit on maadotus vikaa laturilla... sekin löytyy sillä yleismittarilla...
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...<font size=-1>[ This Message was edited by: veksu on 2003-10-23 18:37 ]</font>
-
juzatheman
- 'Senator'

itse väittäisin että on yksi viallinen diodi joka "vuotaa" nimim.kokemusta on
omassa sama vika hiilet + laakerit uusittu ei vaikutusta asiaan
käytin vielä laturin autosähkö liikkessä testattavana sanoivat että on ok. mutta vika ei kylläkään poistunut!! itse mittailin diodeita ja yks ei mielestäni joka mittauksella pelittänyt. sen aattelin seuraavaks vaihtaa.
lataa kyllä hyvin jännitteet ja amppeerit kohillaan.
laturi merkkiä "melko romu"
omassa sama vika hiilet + laakerit uusittu ei vaikutusta asiaan
käytin vielä laturin autosähkö liikkessä testattavana sanoivat että on ok. mutta vika ei kylläkään poistunut!! itse mittailin diodeita ja yks ei mielestäni joka mittauksella pelittänyt. sen aattelin seuraavaks vaihtaa.
lataa kyllä hyvin jännitteet ja amppeerit kohillaan.
laturi merkkiä "melko romu"
Ite vaihdoin vähän aikaa sitten uuden laturin ja mulla ilmeni sama latausvalon hehkuminen..Vaikka vaihdoin siis uuden laturin niin ei se valo poistunut, lataus on hyvä jne..
Ja tuskin on maadoitus vikakaan kun laturin vaihdon yhteydes parantelin maadotuksiakin, nousi siinä sivussa akulle jännite 0.6V ja nyt laturilta mitattuna 14.9V ja akulla 14.5V...Virta riittävä...
Ja tuskin on maadoitus vikakaan kun laturin vaihdon yhteydes parantelin maadotuksiakin, nousi siinä sivussa akulle jännite 0.6V ja nyt laturilta mitattuna 14.9V ja akulla 14.5V...Virta riittävä...
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
akulle menevä virta kaapeli??
oisko hapettunut...
joskus itelle sattunu moinen ensin ei pala mut yhtäkkiä saatto syttyä valo...
ihan villi veikkaus..
tai sitten mittaristossa jotaki pikku vikaa..
edit: nii jos se kaapeli on huono niin tinaa se pää sit....
tavii kyllä ehkäpä isomman kolvin että onnistuu...
<font size=-1>[ This Message was edited by: veksu on 2003-10-27 10:47 ]</font>
oisko hapettunut...
joskus itelle sattunu moinen ensin ei pala mut yhtäkkiä saatto syttyä valo...
ihan villi veikkaus..
tai sitten mittaristossa jotaki pikku vikaa..
edit: nii jos se kaapeli on huono niin tinaa se pää sit....
tavii kyllä ehkäpä isomman kolvin että onnistuu...
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...<font size=-1>[ This Message was edited by: veksu on 2003-10-27 10:47 ]</font>
Mulla oli kans startilta laturille menevä kaapeli joskus huonolla kontaktilla,niin hehkui toi merkkivalo pimeässä.
Jos taas diodi on mennyt pitäis merkkivalo palaa kirkkaasti kierrosten mukaan,noin ainakin mulla joskus volvon kanssa.Silloin loisti merkkivalo tosiaan kirkkaasti päivänvalossakin.
Hiilet jos on lopussa,sen huomaa sillä,kun koputtelee laturia,merkkivalo saattaa sammua vähäksi aikaa.Eli hiilet uusiksi.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Megaman on 2003-10-27 09:55 ]</font>
Jos taas diodi on mennyt pitäis merkkivalo palaa kirkkaasti kierrosten mukaan,noin ainakin mulla joskus volvon kanssa.Silloin loisti merkkivalo tosiaan kirkkaasti päivänvalossakin.
Hiilet jos on lopussa,sen huomaa sillä,kun koputtelee laturia,merkkivalo saattaa sammua vähäksi aikaa.Eli hiilet uusiksi.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Megaman on 2003-10-27 09:55 ]</font>