Ascona C:n omistajat huomio...
-
0500_Ascona
- 'Admiral'

Kertokaahan sedälle että kannattaako (kaikkihan on suhteellista, mutta...) hankkia seuraavaksi kehonsiirtimeksi tuollainen Ascona C....? Olen ajellut kolmella B Asconalla, mutta nyt olisi tarvetta sellaiselle käyttöautolle, halvat kulut, ei tehdä mitään ihmevirityksiä jne. Ja koska en ole nirso olen rajannut vaatimuksiin vuosimallin -88 ja 2.0i koneen...
Toinen vaihtoehto on tällä hetkellä BMW E30 vm.88-90 316i-320i.......
Se nyt vaan on siistiä olla minä!
No mulla on talviautona Ascona C '85 ja 1.8 i koneella, ei voi valittaa. Pirteä menemään ja osat on halpoja. Mun yksilöä ei rustekkaan vaivaa kun on ollu yhdellä omistajalla ennen mua ja massattu ym. ajettu 153 tkm. Jos jonkun tollasen "helmen" löydät jostain halvalla niin osta ihmeessä pois, hyvä käyttöauto!
VW Golf GTi 1.8T '02 & Manta B GT/E 2.0i '77
-
havericky
- 'Diplomat'

- Viesti:
Kyllähän tommonen iso koneinen ascona ihan fiksu ostos on. Tekniikat ovat aika luotettavia varsinkin noissa ruiskuvehkeissä ja uudemman mallisissa 86-88. Talvellakin tarkenee sisällä.
Jos valittavissa on niin kannattaa valita ascona jonka on varustetaso on mahdollisimman korkea. Esim. GLS taikka Exclusive. Tietty GT ja CD ovat vielä namummat mutta niitä saakin haeskella.
Ruostehhan näissä on ehkä se isoin huolen aihe. Kannattaa etsiä käsiinsä vehje joka on ollut joko elinkaarensa lapin maisemissa taikka sitten sellainen minkä ruostesuojaus aikataulusta on pidetty hyvin kiinni. Jos ainoastaan tehtaalla suojattu ja etelän suolateillä ajeltu niin peltisepän vikaa pitää auton ostajassa olla...
Varaosien saanti on myös vielä todella hyvä. Peltiosiakin löytyy varsin hyvin.
<font size=-1>[ This Message was edited by: havericky on 2003-10-27 13:20 ]</font>
Jos valittavissa on niin kannattaa valita ascona jonka on varustetaso on mahdollisimman korkea. Esim. GLS taikka Exclusive. Tietty GT ja CD ovat vielä namummat mutta niitä saakin haeskella.
Ruostehhan näissä on ehkä se isoin huolen aihe. Kannattaa etsiä käsiinsä vehje joka on ollut joko elinkaarensa lapin maisemissa taikka sitten sellainen minkä ruostesuojaus aikataulusta on pidetty hyvin kiinni. Jos ainoastaan tehtaalla suojattu ja etelän suolateillä ajeltu niin peltisepän vikaa pitää auton ostajassa olla...
Varaosien saanti on myös vielä todella hyvä. Peltiosiakin löytyy varsin hyvin.
<font size=-1>[ This Message was edited by: havericky on 2003-10-27 13:20 ]</font>
Kyllä E30:ssä ruostetta on jos niitä vakiopaikkoja ei ole laitettu. Takapyörän kotelot, varsinkin bensan täyttöaukon ympäristö, etujalkatilat varsinkin tunkin nostokohta siihen on ilmeisesti tehtaalla tehty joku vahvike ja sieltä välistä menee puhki ja syö melko nopeesti isolta alueelta. Sulakerasian alta löytyy myös paikka joka saattaa olla läpi etupyörän koteloon, takavalojen ympärystä jos tiivisteet ei kunnossa, vararengaskotelo, jne...näin muutamia mainitakseni...
Ascona on ihna näppärä auto, varsinkin 20XE-koneella
Ascona on ihna näppärä auto, varsinkin 20XE-koneella