Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Elikkäs kaverilla on 1.3s asconassa sellanen juttu että ko. huohotin putki jäätyy ja öljyt tulee ulos. Tämä huohotin putki täytyy sellasesta vaaleasta tahnasta. Huohotin putki tulee siihen ilman putsarin koteloon. (mulla ei oo hajuukaan mistä se lähtee)mutta ilmeisesti jostain moottorilta. Oliskos mitään vinkkejä millä sen sais sellaseks ettei se jäätyis? Nyt ei ilmeisesti muu auta kuin sulattaa putki ja putsata sekä vaihtaa koneeseen uudet öljyt?
Minulla oli samanlaisia ongelmia 1.3i asconassa. Ongelma poistui hakemalla putkiliikkeestä sopivan kokoista putkieristettä. Se on sellaista kyljestä auki olevaa eristettä (vaahtomuovin tapaista). Sen kun asetteli putken suojaksi, ei enää huohotinputki jäätynyt.
minä jätin siintä putkesta moottorin puoleisen klemmarin asentamatta. jos se putki jäätyy niin se pullahtaa pois paikoiltaan eikä öljyjä pääse väärästä välistä pihalle.
se töhnän muodostus johtuu kai lyhyistä ajomatkoista moottori ei ehdi lämmetä niin paljoa että pakkasella moottorin sisään tiivistynyt vesi pääsisi kokonaan haihtumaan.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.