Onko lohkolämmitys vaikee asentaa itse?
- Bull_Doser
- 'Admiral'

-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
- Bull_Doser
- 'Admiral'

Helppo on itse asentaa, paketissa tulee mukana 0-rengas tai muu tiiviste joka laitetaan paikalleen pienen öljytipan avustuksella ja rengas myös voidellaan kun vastus työnnetään pakkaspropun paikalle.
Proppu lähtee hyvin irti kun lyö vaikka tuurnaa apuna käyttäen proppua sisäänpäin, ei ihan keskeltä vaan lähes reunasta jolloin proppu kääntyy hieman vinoon ja se on helppo vetää esim. pihdeillä pois.
Kun rupeat lyömään sitä ja et tunne voimiasi niin aloita varovasti ja lyö pikkuisen kovemmin aina siihen asti kunnes se kääntyy vinoon.
Calixin sekä Defan sivuilla on kyllä nuo samat ohjeet kuin tässäkin mutta siellä oli myös kuvia toimenpiteistä.
Eli ei tarvi kyllä viedä asennettavaksi mihinkään jos vaan vähänkään työkalut pysyy kädessä ja on paikka vaikkapa nostaa auto ylös jos asennus sitä vaatii.
Niin ja itse olen nuo tarvikkeet löytänyt halvimmalta Motonetin sivuilta.
Proppu lähtee hyvin irti kun lyö vaikka tuurnaa apuna käyttäen proppua sisäänpäin, ei ihan keskeltä vaan lähes reunasta jolloin proppu kääntyy hieman vinoon ja se on helppo vetää esim. pihdeillä pois.
Kun rupeat lyömään sitä ja et tunne voimiasi niin aloita varovasti ja lyö pikkuisen kovemmin aina siihen asti kunnes se kääntyy vinoon.
Calixin sekä Defan sivuilla on kyllä nuo samat ohjeet kuin tässäkin mutta siellä oli myös kuvia toimenpiteistä.
Eli ei tarvi kyllä viedä asennettavaksi mihinkään jos vaan vähänkään työkalut pysyy kädessä ja on paikka vaikkapa nostaa auto ylös jos asennus sitä vaatii.
Niin ja itse olen nuo tarvikkeet löytänyt halvimmalta Motonetin sivuilta.
Se poistettava läpyskä voi olla tiukassa. Itsellä oli aikoinaan C Asconassa vastus koneen takapuolella ja sitten se mokoma meni rikki ja jouduin ostamaan uuden vastuksen. Tein onneksi könttihintasopimuksen yhden korjaamon kanssa (onneksi)asennustyöstä. Vanha vastus oli tuhannen tiukassa ja se jätettiin suosiolla paikalleen ja asentaja ryhtyi irroittamaan koneen etupuolelta ko. läpyskää. Meni ensimmäinen tunti ja läpyskä oli paikallaan, toki jo hieman muotoaan muuttaneena. Tuli toinen asentaja ja sama tulos. Sitten keula auki eli nokkasäleikkö ja syyläri pois, että pääseevät kunnon työkaluilla kiinni. Niillä työkaluilla olisi kyllä vaihtanut vaikka jäänmurtajan ropelliakselista laakerit, mutta lopultakin antoi pellinpala periksi ja irtosi (eikä ollu tippaakaan sen muotoinen, kuin se alun perin oli). Sitten ei muuta kuin uusi vastus tiivisteineen paikalleen ja keulaa kasaamaan. Aikaa paloi yli kolme tuntia ja asentajia oli parhaillaan kolme hommissa, mutta kuluja ei tullut kuin mummon rahassa 100mk...;o)
Eli siis lyhyesti, että se asennus voi onnistua heittämällä tai sitten ei huonostikkaan. Koska lämmön, ruosteen ja muun möögelin vaikutuksesta ne läpyskät on tiukassa vanhemmissa koneissa.
Koita tehdä könttisopimus jonkin korjaamon kanssa...;o)
Eli siis lyhyesti, että se asennus voi onnistua heittämällä tai sitten ei huonostikkaan. Koska lämmön, ruosteen ja muun möögelin vaikutuksesta ne läpyskät on tiukassa vanhemmissa koneissa.
Koita tehdä könttisopimus jonkin korjaamon kanssa...;o)