Eli tälläiset umpiot ei mene katsastuksessa läpi?
ama kirjoitti:ama kirjoitti:
Kolmena vuonna katsastanu auton enkeleillä, ilman huomautuksia. Parkkeina on ollut rinkulat ja ne pienet ledit, joten kyllä se taitaa olla pitkälti kiinni inssistä.
Kyllä suomessa on jännää tää katsastaminen

Tänä vuonna tulikin korjauskehotus noista ledeistä, on kuulemma liikaa parkkeja. Ei auttanu minkäänlaiset selitykset kun inssi totes että he ovat alkaneet tulkita lakia niin että jos molemmisssa valoissa palaa molemmat rinkulat niin silloin ei saa nuo ledit palaa, eli umpiossa kaksi rinkulaa lasketaan yhdeksi parkiksi.
Näissä mun valoissa on siis periaatteessa yhdessä umpiossa 3 parkkivaloa, rinkulat, ledit ja vielä olis paikka perinteiselle lasikanta parkille. E hyväksynnästä ei kuulemma selviä että mille näistä parkeista se hyväksyntä on, itse tulkitsisin sen niin että se hyväksyntä on koko umpiolle koska siellä on eritelty lyhyet, pitkät ja parkit ja jos kytkee kaikki johdot kiinni niin silloin siellä palaa kolme parkkia per umpio

"hercules" laittoi AKEn linkin jossa seuraavaa, vaikken sitä (AKEn tekstiä) täysin ymmärtänytkään:
6.5 Pysäköintivalaisimet
Pysäköintivalaisin on valaisin, jolla etu- ja takavalaisinten asemesta ilmaistaan paikallaan oleva ajoneuvo taajama-alueella.
Pysäköintivalaisimia tulee olla kaksi tai neljä sijoitettuna siten, kuin etu- ja takavalaisin-ten sijoituksesta on määrätty ja niiden tulee olla kytkettynä pareittain siten, että toisen puolen valot palavat samanaikaisesti. Pysäköintivalaisimet
voidaan yhdistää etu- ja takavalaisimiin.
Jos näin niin harmi, olisivat sopineet hyvin mun autoon.
Onnistuuko jos ne normi lasikantaparkkipolttimot jättää käytöstä pois, jos ei niin miksi? Ja onko niitä näissä umpioissa edes onkaan? Eli ovatko katsastuskelpoiset?
Jos joku osaa asiaa valaista niin vastaukset on tervetulleita!