Mistä uusi kenno

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
PSA
'Agila'

Mistä uusi kenno

Viesti Kirjoittaja PSA »

Kesä tuli ja sen myötä täräytin ilmastoinnin päälle, vaan eihän sieltä kylmää sielua tullut vaikka piti. Ajattelin, että aineet on vähissä ja karautin huoltoon. Tyly oli mekaanikon viesti, kenno on alareunasta revennyt. Vielä tylympi oli uuden kennon hinta, 500€. Mahtaako Astraan saada jonkinlaisia tarvikekennoja ja jos saa, niin mistä??
jarppav
'Senator'
'Senator'

Re: Mistä uusi kenno

Viesti Kirjoittaja jarppav »

mikähän astra.. motonetistä lauhduttimen kenno g astraan ~150€
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Paikallinen jäähdytinkorjaaja myy,,maksaa joku 200e!!

Motonetistä oon huomannut sen että ei siellä varastossa mitään ilmastointiosaa ole vaikka hinnastostra löytyy!
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Perkelettäkö niitä hyllyssä seisottaa. Ei niitä kellään varastossa ole, se on normaalia toimintaa joka alalla ja joka liikkeessä että vähänkään harvemmin menevä osa tilataan vasta tarvittaessa. Ei niitä merkkiliikkeessä eikä ilmastointikorjaamollakaan hyllyssä ole.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
jarppav
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jarppav »

sakasan maalta lähtis jo vähän huokeemmalla kennoja, sieltä itse tilaisin jos vaan malttaa sen viikon odotella
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Tuomas kirjoitti:Perkelettäkö niitä hyllyssä seisottaa. Ei niitä kellään varastossa ole, se on normaalia toimintaa joka alalla ja joka liikkeessä että vähänkään harvemmin menevä osa tilataan vasta tarvittaessa. Ei niitä merkkiliikkeessä eikä ilmastointikorjaamollakaan hyllyssä ole.
Tässä asiassa olen eri linjoilla,kuumimpaan kesäaikaan niitä pitää olla heti saatavissa kesäloma ei odottele :) ja Suomen kesä ei tunnetusti ole pitkä.Ainakin kompressoreissa varastosaldot näyttää nollaa ja toimitusaikojen mainitaan olevan pitkä :x
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

jjvirtan kirjoitti:
Tuomas kirjoitti:Perkelettäkö niitä hyllyssä seisottaa. Ei niitä kellään varastossa ole, se on normaalia toimintaa joka alalla ja joka liikkeessä että vähänkään harvemmin menevä osa tilataan vasta tarvittaessa. Ei niitä merkkiliikkeessä eikä ilmastointikorjaamollakaan hyllyssä ole.
Tässä asiassa olen eri linjoilla,kuumimpaan kesäaikaan niitä pitää olla heti saatavissa kesäloma ei odottele :) ja Suomen kesä ei tunnetusti ole pitkä.Ainakin kompressoreissa varastosaldot näyttää nollaa ja toimitusaikojen mainitaan olevan pitkä :x
Autonosia myyvissä liikkeissä varastojen arvot hipoo muutenkin pilviä ja arvonalennukset juoksee kokoajan joten ei siellä pidetä edes ilmastoinnin osia hyllyssä sitä varten, että joku tulisi ostamaan siihen 1000 euron 10 vuotta vanhaan opeliin 500 euron kompuraa.

Ebaysta noi muutenkin kannattaa ostaa, toimitusaika sama kuin suomesta ostettaessa.
PSA
'Agila'

Viesti Kirjoittaja PSA »

Jatketaas aiheesta. Missäs H-mallin bensakoneessa (Z16XEP) tuo kenno sijaitsee? Itse epäilisin, että meikäläisen tuurilla tuo auto on rakennettu tuon kennon ympärille, eikä sitä vaihda pirukaan purkamatta/kokoamatta puolta autoa.
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Eiköhän se löydy syylärin edestä. Kylmälaiteasennukset tosin on luvanvaraista hommaa eli itse sitä ei saisi vaihtaa. Jos kuitenkin haluat sen tehdä itse, niin korjaamolle tyhjäämään järjestelmä ja sitten irrottaessa paksut hanskat ja maski on pakolliset varusteet.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Vastaa Viestiin