Astra
Siis 3 ovinen tulee myöhemmin. Mutta coupesta ei ole vielä kai mitään tietoa. Samoin avomallistaOn 2003-10-26 14:05, Ceeray wrote:
Eikös se 3-ovinen tule vasta 2005, siis se coupe... ?
Olikos siinä se sisäänvedettävä kovakatto?
Jos on niin taitaapi Bertonen parin vuoden päästä vaihtua 2.0 Turbokoneelliseen ...![]()
www.opel-tuning.org www.wcoastdesign.com
Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
toi ulkoapäin otettu kuva tosta on varmaa huonoin kuva mitä oon h astrasta nähny. tässä linkki kuvaan jostain sporttimallista http://www1.opel.de/iaa/images/images/g ... 1_1024.jpg . todella toimivan ja jämäkän näköinen. eikä toi 5 ja 3-ovisen korimuotoilu nyt mikään uusijuttu ole...olihan astra f:ssäkin tuollainen pystyperä. se negatiivinen seikkä kyseissä perätyylissä on että siihen ei kyllä järkevästi mitään evo tyyppistä siipee istuteta
. eipähän h astran kohdalla varmaankaan kuule valitusta siitä että 3-ovinen ja coupe näyttää ihan samalta...
kojelauta o kyl hienoimpia mitä opeleissa o koskaan nähty...b omegan kojetaulu koristeluilla ja automaatti-ilmastoinnilla on ehkä viel hienompi joskis edustaa tyylisuunnaallaan aikalailla eri koulukuntaa. on tosissaan onni ettei opel oo lähtenyt sen suhteen japsien ja ranskisten epämuodostuneenpyöreillesälätilpehööri-linjalle.
huvittavaa toi hysteerisyys uusia malleja kohtaan. ja toi höpötys että nykyää kaikki näyttää samalta...kyl se melkein niin menee että mitä enemmän mennään historiassa taaksepäin, niin sitä samannäköisempiä autot ovat olleet...ainakin minun silmään. corollaks tota uutta astraa ei voi kyl luulla oikein millään mittarilla (pisteet siitä!). jos ton korimuotoilun takia toi näyttää jonkun mielestä tohotalle, niin minkäs merkkisiä kaikkia farkut on? tohotassa on todella pyöreät linjat kun taas astrassa erittäin särmikkäät. toi särmikkyys kyllä yhdistää mazda3:n astraan, mutta mazdan muodot ovat kuitenkin aika paljon terävemmät, eikä esim. etuvaloissa ole muuta yhteistä kuin terävät kulmat muotoilussa.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Veeksi on 2003-10-27 01:43 ]</font>
kojelauta o kyl hienoimpia mitä opeleissa o koskaan nähty...b omegan kojetaulu koristeluilla ja automaatti-ilmastoinnilla on ehkä viel hienompi joskis edustaa tyylisuunnaallaan aikalailla eri koulukuntaa. on tosissaan onni ettei opel oo lähtenyt sen suhteen japsien ja ranskisten epämuodostuneenpyöreillesälätilpehööri-linjalle.
huvittavaa toi hysteerisyys uusia malleja kohtaan. ja toi höpötys että nykyää kaikki näyttää samalta...kyl se melkein niin menee että mitä enemmän mennään historiassa taaksepäin, niin sitä samannäköisempiä autot ovat olleet...ainakin minun silmään. corollaks tota uutta astraa ei voi kyl luulla oikein millään mittarilla (pisteet siitä!). jos ton korimuotoilun takia toi näyttää jonkun mielestä tohotalle, niin minkäs merkkisiä kaikkia farkut on? tohotassa on todella pyöreät linjat kun taas astrassa erittäin särmikkäät. toi särmikkyys kyllä yhdistää mazda3:n astraan, mutta mazdan muodot ovat kuitenkin aika paljon terävemmät, eikä esim. etuvaloissa ole muuta yhteistä kuin terävät kulmat muotoilussa.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Veeksi on 2003-10-27 01:43 ]</font>
Niille joita kaikkien autojen samankaltaisuus häiritsee on olemassa Bemari,Audi ja Mersu..muutaman muun lisäksi..niistä kukaan ei erehdy ja jokainen varmasti tunnistaa merkin,oli kyseessä sitten tuleva malli,pakasta vedetty tai 15v vanha..tietyt piirteet ja muodot toistuu vuodesta toiseen..merkin tunnistaa vuosimallista riippumatta..SIITÄ on muotoilussa kyse..On 2003-10-27 01:40, Veeksi wrote:
huvittavaa toi hysteerisyys uusia malleja kohtaan. ja toi höpötys että nykyää kaikki näyttää samalta...kyl se melkein niin menee että mitä enemmän mennään historiassa taaksepäin, niin sitä samannäköisempiä autot ovat olleet...ainakin minun silmään.
[quote]
On 2003-10-27 01:40, Veeksi wrote:
?Hysteerisyys??Minkäs me ihmiset omille mieltymyksille voimme,pitäisikö katsoa peiliin vai ...
MUTTA onneksi me kaikki ollaan erinlaisia,koska muuten kaikki kertoisivat joo joo,niin onkin,kyllä samaa mieltä,aivan niin
Toiseksi auto on sen näköinen kuin kuvaaja siitä kuvan on ottanut.Ei siitä paremmaksi muutu muulla kuin vasaralla
<font size=-1>[ This Message was edited by: Vectr@ B on 2003-10-27 19:59 ]</font>
On 2003-10-27 01:40, Veeksi wrote:
?Hysteerisyys??Minkäs me ihmiset omille mieltymyksille voimme,pitäisikö katsoa peiliin vai ...
MUTTA onneksi me kaikki ollaan erinlaisia,koska muuten kaikki kertoisivat joo joo,niin onkin,kyllä samaa mieltä,aivan niin
Toiseksi auto on sen näköinen kuin kuvaaja siitä kuvan on ottanut.Ei siitä paremmaksi muutu muulla kuin vasaralla
<font size=-1>[ This Message was edited by: Vectr@ B on 2003-10-27 19:59 ]</font>
jaa-a. onko sinusta todellakin helpompi erottaa nykyajan audi vastaavista volkkareista tai skodista kuin h astra uudesta mazda3:sta tai corollasta? eikä toi mersun muotoilukaan mitenkään uniikkia ole kun miettii useita enemmän ja vähemmän arvostettuja itäautoja (lexus ja sit ne vähemmän arvostetut). mersun omistajien (ja ehkä muidenkin) onneksi moisia näkee täällä vielä kovin harvoin. bemarit nyt o äkkiseltään aika oman näköisiä...tosin aivan uusimmat mallit nyt ei niin orjallisesti enää bemarin muotoilukaavaa noudata. volvo näin äkkiseltää tuntuu sellaselta merkiltä, millä ei hirveesti oo semmosia malleja joita vois joku likinäköinen sekottaa muihin merkkeihin. tosin nyt kun tulee se uus s40, niin voi kyllä sanoo ihan perustellusti että kaikki volvon mallit näyttävät samalta (no ei ehkä xc90).On 2003-10-27 19:40, mä wrote:
Niille joita kaikkien autojen samankaltaisuus häiritsee on olemassa Bemari,Audi ja Mersu..muutaman muun lisäksi..niistä kukaan ei erehdy ja jokainen varmasti tunnistaa merkin,oli kyseessä sitten tuleva malli,pakasta vedetty tai 15v vanha..tietyt piirteet ja muodot toistuu vuodesta toiseen..merkin tunnistaa vuosimallista riippumatta..SIITÄ on muotoilussa kyse..![]()
No toi on jo paksuu! Menee jo vähän et kantaani en muuta vaik todistettais mitä.On 2003-10-28 19:05, mä wrote:Tuohon on todella helppo vastata..ONOn 2003-10-28 18:17, Veeksi wrote:
jaa-a. onko sinusta todellakin helpompi erottaa nykyajan audi vastaavista volkkareista tai skodista kuin h astra uudesta mazda3:sta tai corollasta?![]()
![]()
Kyllähän ne useet wag autot toisiaan muistuttaa ja paljon!
En kyl nää masa 3:ses ja uudes astras mitää muuta samaa. ku etulyhtyjen pinnat on mustat.!
Vai näätsä "mä"?

No..nää nyt on sitten aina mielipidekysymyksiä..
Mutta kyllä noissa mun mielestä huolestuttavan paljon on yhteväisiä piirteitä! Toki tuossa on helppo etsiä eroja kun on kuvat rinnakkain..mutta huomattavasti vaikeampi onkin sitten hahmottaa noita eroja kun auto tulee vastaan liikenteessä..ja useimmiten vielä niin että vertailukohde ei tule siinä rinnalla,eikä edes heti perässä.
Pointti on siis se että vaikka autoissa kiistatta on eroja yksityiskohdissa niin ilman vertailukohdetta liikenteessä nähtynä on asiaa tuntemattoman vaikea erottaa mikä merkki on kyseessä.
Ja kyllä..edelleen väitän että Bemari, Audi tai Mersu on asiaa sen enempää tuntemattomankin ihmisen edelleen helppo tunnistaa kun se vastaan tulee.
Tosin Audin uutta A3:nen kun tiellä vastaan tulee niin ikävän paljon sekin pikavilkaisulla muistuttaa vaikkapa tuota Astra H:ta tai Mazda 3:sta..
Mutta kyllä noissa mun mielestä huolestuttavan paljon on yhteväisiä piirteitä! Toki tuossa on helppo etsiä eroja kun on kuvat rinnakkain..mutta huomattavasti vaikeampi onkin sitten hahmottaa noita eroja kun auto tulee vastaan liikenteessä..ja useimmiten vielä niin että vertailukohde ei tule siinä rinnalla,eikä edes heti perässä.
Pointti on siis se että vaikka autoissa kiistatta on eroja yksityiskohdissa niin ilman vertailukohdetta liikenteessä nähtynä on asiaa tuntemattoman vaikea erottaa mikä merkki on kyseessä.
Ja kyllä..edelleen väitän että Bemari, Audi tai Mersu on asiaa sen enempää tuntemattomankin ihmisen edelleen helppo tunnistaa kun se vastaan tulee.
Tosin Audin uutta A3:nen kun tiellä vastaan tulee niin ikävän paljon sekin pikavilkaisulla muistuttaa vaikkapa tuota Astra H:ta tai Mazda 3:sta..
Eikös tuon Mazdan keulan muotoilu muistuta aika lailla Astra G:n keulan muotoilua(Ainakin minun silmissä, mutta nehän nyt näkeekin mitä sattuu...No toi on jo paksuu! Menee jo vähän et kantaani en muuta vaik todistettais mitä.
Kyllähän ne useet wag autot toisiaan muistuttaa ja paljon!
En kyl nää masa 3:ses ja uudes astras mitää muuta samaa. ku etulyhtyjen pinnat on mustat.!
Vai näätsä "mä"?
![]()
<font size=-1>[ This Message was edited by: Astra CDX on 2003-10-29 12:03 ]</font>