Apua tarjolla naputtavaan X20xe:hen!
-
Cruise
- 'Admiral'

Apua tarjolla naputtavaan X20xe:hen!
Elikkä itelläni on Omega B 2.0 Caravan ekotekki vm -98. Mulla oli samoja ongelmia kun monilla muilla täällä
että naputti satunnaisesti riippumatta siitä oliko kone lämmin vai kylmä. ja hirvee pistää kylmänä käymään.
Seuraavat "proseduurit" olen suorittanut 3 eri x20xe:hen ja tehonnut kaikkiin.
Fortet koneeseen ainakin 30 min, sen jälkeen skeidat pihalle ja jos kone näyttää likaselta vielä niin huuhtele kone vielä kerran.
Älä missään nimessä käytä jotain 10w 30 öljyä jos huuhtelet uudestaan. Ja käytä 5w 50 mobilia vaikka ekotekki tykkää sitä syödä.
Ohjekirjakin sanoo että syö 7.5 dl/1000km. Nyt pitäis naputus loppua, jos ei lopu niin vaihda öljypumppu ja vasta sen jälkeen
täytyy tutkia nokkaa ja nostureita.
Tää naputus näissä mun korjaamissa on alkanut eri kilometri määrillä, oma alko 250tkm, muut oli 160tkm ja 210tkm.
Kaikkiin oli vaan laitettu liian paskat öljyt.
Toivottavasti tästä on jollekkin apua
että naputti satunnaisesti riippumatta siitä oliko kone lämmin vai kylmä. ja hirvee pistää kylmänä käymään.
Seuraavat "proseduurit" olen suorittanut 3 eri x20xe:hen ja tehonnut kaikkiin.
Fortet koneeseen ainakin 30 min, sen jälkeen skeidat pihalle ja jos kone näyttää likaselta vielä niin huuhtele kone vielä kerran.
Älä missään nimessä käytä jotain 10w 30 öljyä jos huuhtelet uudestaan. Ja käytä 5w 50 mobilia vaikka ekotekki tykkää sitä syödä.
Ohjekirjakin sanoo että syö 7.5 dl/1000km. Nyt pitäis naputus loppua, jos ei lopu niin vaihda öljypumppu ja vasta sen jälkeen
täytyy tutkia nokkaa ja nostureita.
Tää naputus näissä mun korjaamissa on alkanut eri kilometri määrillä, oma alko 250tkm, muut oli 160tkm ja 210tkm.
Kaikkiin oli vaan laitettu liian paskat öljyt.
Toivottavasti tästä on jollekkin apua
Re: Apua tarjolla nakuttavaan X20xe:hen!
kiitos neuvoista,
Mulla on -99 Vectra jossa x20xev ja 190tkm ajettu ja ikkuna auki ajaessa huomasin että moottorista kuuluu nykyjään melkoinen "säksätys" varsinkin pienemmillä kierroksilla.
Tein jouluna 2009 tuon fortepesun ja sisällä on aina (siis viimeiset neljä vuotta kun auto on mulla ollut) ollut 7-10 tkm/vuoden välein vaihdetut (kalliit) Mobilin 0W40 öljyt. Muistaakseni tosta pesusta oli käyntiääneen hiukan apua silloin, mutta tuli vaan mieleen että voikos se noin äkkiä tulla takasin se oire vai onko koneesta mennyt/menossa jotain hajalle? Jakohihna ja rullat on vaihdettu vuosi sitten.
Auto kylläkin on itselläni aikamoisessa nurkka-ajossa, eli lyhyitä matkoja ja kylmäkäynnistyksiä riittää.
Mulla on -99 Vectra jossa x20xev ja 190tkm ajettu ja ikkuna auki ajaessa huomasin että moottorista kuuluu nykyjään melkoinen "säksätys" varsinkin pienemmillä kierroksilla.
Tein jouluna 2009 tuon fortepesun ja sisällä on aina (siis viimeiset neljä vuotta kun auto on mulla ollut) ollut 7-10 tkm/vuoden välein vaihdetut (kalliit) Mobilin 0W40 öljyt. Muistaakseni tosta pesusta oli käyntiääneen hiukan apua silloin, mutta tuli vaan mieleen että voikos se noin äkkiä tulla takasin se oire vai onko koneesta mennyt/menossa jotain hajalle? Jakohihna ja rullat on vaihdettu vuosi sitten.
Auto kylläkin on itselläni aikamoisessa nurkka-ajossa, eli lyhyitä matkoja ja kylmäkäynnistyksiä riittää.
kato että pakosarjan pultit on kiinni kaikki, voi säksättää sieltäkin.
opel vectra c 2,2 gts
Joo, täytyypä vilkasta.. vaikka kyllä se aika mekaaniselta ääneltä kuulostaakin. Tartti muuten lisätä tohon että toiminnassa ei mitään vikaa, tehot tallella, kulutus maltillinen ja päästöt hyvät!
Joo kyl toi säksätys selvästi tulee pakokaasun mukaan.. kun ryyppy lopettaa kylmänä, niin säksätys vähenee oleellisesti. Tulipa muuten mieleen, että kun toi momenttiavain on olemassa, niin mikäköhän on ton x20xevin pakosarjan pulttien oikea kireys?
22Nmjk83 kirjoitti:mikäköhän on ton x20xevin pakosarjan pulttien oikea kireys?
"En ole puolesta, enkä vastaan.. pikemminkin päinvastoin."
kiitti, se kävi äkkiä..
sieltä se säksätys tuli, taitaa vaan tiiviste vuotaa
sieltä se säksätys tuli, taitaa vaan tiiviste vuotaa
ei tuo kyllä momenttia tarvi. järjen käyttö sallittua, eihän siinä ole kun 13mm mutterit, ei niitä vedetä metrin jatkovarrella kiinni, käytä enempi järkee kun voimaa.
opel vectra c 2,2 gts
Yleensä vanhan pakosarjanpultin jos saa liikkumaan , se vaihdetaan tai vaihdetaan vasta sitten kun se on katkennut kiristäessä 
Re: Apua tarjolla naputtavaan X20xe:hen!
Joo, mut en oo niin asiantuntija enää näissä ni varmistan ton momenttihomman kuitenkin, ei se säksätys siitä lähtenyt niin kärräsin ooppelille tiivisteen vaihtoon ja johan käy kuin ompelukone! Kiitoksia avusta, eipä oo juur ollu kysymystä mihin täältä ei vastausta olisi saanut..