Halpisalusta
Re: Halpisalusta
Piruvie menee järki tän ratin täristyksen kans, voisko olla että vaikka pyöränsuuntauksessa madalluksen jälkeen kulmat olikin rajojen sisällä niin silti olis liikaa miinuscamberia joka pistää vetoakselit vinoon ja aiheuttais tärinää? Kun silmälläkin katsoo niin renkaat on aika paljon "levällään". Käyny mielessä jos koittas laittaa hivenen ohkasemmat pultit iskareiden ylempään alakiinnitysreikään että sais pyöriä vähän pystympään päin. Kumma tosin että yks aamu täristys oli aika järkyttävää ja esiinty jo laajemmalla 60-100km/h alueella kun normaalisti ollu siinä 80km/h kieppeillä mutta iltapäivällä täristi taas normisti. Ei voi meikäläisellä mikään mennä putkeen näitten autojuttujen kans 
Itellä sama homma. Korkeussäädettävä alusta olisi mielekkäämpi kuin jäykkä, mutta löytyyköhän jostain F astra -92:seen ko. alustoja? ja mihin hintaan.rala kirjoitti:Kaippa tää omakin ongelma sopii tän otsikon alle.
Elikkä astra tarviis uudet iskarit ja jouset. Alla tällä hetkellä on väsyneet vakio iskarit ja jonkun laittamat madallusjouset, joten tän hetken madalluksesta ei mitään hajua. Hatcback gsi astra kyseessä, joten uutenakin siinä on ilmeisesti ollut pieni madallus?
Mutta itse kysymykseen eli viitsisikö joku jolla on alla madallussarja mitata navan keskeltä kaaren reunaan mittaa?
Haluaisin saada tuon korkeuden pysymään suunnilleen nykyisellään, kun vielä ei ihan älyttömästi tarvitse varoa, paitsi hiekkateillä saa pitää silmät auki...
Miettinyt lähinnä ta-technix:n 40/40 ja 60/40 alustoja, nuo on ilmeisesti ihan ok sarjoja? Ainakin lukemani perusteella.
Eli varsinkin jos joltakulta löytyy kyseinen sarja astrasta ja voisi kertoa käyttökokemuksia + mitata tuon korkeuden, niin olisin kiitollinen ja voin kahvit tarjota jos Lahdessa liikkuu...![]()
Ta-technix:llä ei ilmeisesti f-astraan korkeussäädettävää alustaa ole, mutta onkohan jollain muulla merkillä? Hintaluokkaa 400€ tietämillä.
-Allu
Mitä korkeussäädettäviä alustoja kattellu niin hinnat ollu siinä tonnin paikkeilla. Ei kuitenkaan tee mieli laittaa puolta auton hinnasta alustasarjaan...
Eli jotain vähän halvempaa täytyis löytää, tai sitte tyytyä kiinteään.
Mut jos jotakuta kiinnostaa niin ainaki KW ja H&R tekee coilover sarjoja f astraan ja mitä kysellyt niin noiden sarjojen hinnat on vajaan 1000€
Mut jos jotakuta kiinnostaa niin ainaki KW ja H&R tekee coilover sarjoja f astraan ja mitä kysellyt niin noiden sarjojen hinnat on vajaan 1000€
Insignia A OPC, Vectra C 3.0, Vectra C GTS V6 ja Astra F gsi
Ei oikein "järkevään" hintaan tahdo saada esim. Astra F:n tehdasvalmisteista korkeussäädettävää alustasarjaa.
Poikkeava hinta esim Astra G:n alustaan johtuu hyvin pitkälti erilaisesta rakenteesta..
Poikkeava hinta esim Astra G:n alustaan johtuu hyvin pitkälti erilaisesta rakenteesta..
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Eikö kellään opelinmadaltajalla ole tullut ongelmia vetoakseli(e)n täristyksien kanssa?
Kun ei muuta oikeen enää keksi tässä asiaa tutkittua kun että oikee sisempi vetari pitäs vähintään vaihtaa. 220tkm jos vetari pyöriny samassa asennossa ja ykskaks muuttuu madaltaessa niin kai se sitten alkaa tärräämään. Ennakkotapaus? 
Mitä mieltä immeiset on ollu näistä ta-technix alustoista? tarkotus olis Fastraan laittaa tommonen 60/40 sarja.
http://kauppa.fabix.fi/technix-alustasa ... -1654.html
Sopiiko tuo Astra F GT 2.0i -92:seen? En noista akselimassoista yms ymmärrä mitään. ja muutenkin mielipiteitä sekä kannattaako jotain muuta alkaa vaihtamaan samalla kun vaihtaa iskarit/jouset? olen ymmärtäny että ainaki yläpään laakerit?
Sopiiko tuo Astra F GT 2.0i -92:seen? En noista akselimassoista yms ymmärrä mitään. ja muutenkin mielipiteitä sekä kannattaako jotain muuta alkaa vaihtamaan samalla kun vaihtaa iskarit/jouset? olen ymmärtäny että ainaki yläpään laakerit?
Mulla on ollut ta:n säädettävä alustasarja nyt noin kuukauden alla b-vectrassa. Aluks tuntu tosi kovalta verrattuna vakiorimpuloihin,mut nyttemmin olen tottunut jo. Jokainen töyssy kyllä ilmoittaa olemassaolostaan =)Rizla^^ kirjoitti:Mitä mieltä immeiset on ollu näistä ta-technix alustoista? tarkotus olis Fastraan laittaa tommonen 60/40 sarja.
Mielestäni hinta/laatusuhe on aivan paikallaan.
Mä vaihatin noi yläpään laakerit samalla kun asensivat sarjan alle.
Sopii tuohon sun autoon sillä edellytyksellä ettei auton akselimassat ylitä ilmoituksessa ilmoitettuja max.massoja.Rizla^^ kirjoitti:Mitä mieltä immeiset on ollu näistä ta-technix alustoista? tarkotus olis Fastraan laittaa tommonen 60/40 sarja.
Katso auton rekisteriotteesta akselimassat, siellä on massat molemmille akseleille. Akseli 1 = etupää, akseli 2 = takapää.
Yläpään laakerit kannattaa vaihtaa samalla, kustannus on suhteellisen pieni ja eipähän tarvi heti uudelleen olla purkamassa etupäätä. Erityisesti siinä tilanteessa kannattaa vaihtaa jos vaihtotyön teettää korjaamolla tms.
Alustasarjan vaihdon jälkeen muista käyttää auton ohjauskulmien säädätyksessä!
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Kyllä olis tarkotus itse yrittää vaihtaa ainakin ensin, jos ei onnistu niin joku enempi asiasta tunteva avuksi, mutta korjaamoita ei suosita tuon ikäisen auton tapauksessa
Mitähän nämä laakerit kustantaa? onko ne helppo vaihtaa samalla? ja mitähän pyöräsuuntaus maksaa? Tietty riippuu liikkeestä ym. mutta noin suurinpiirtein.
Mitähän nämä laakerit kustantaa? onko ne helppo vaihtaa samalla? ja mitähän pyöräsuuntaus maksaa? Tietty riippuu liikkeestä ym. mutta noin suurinpiirtein.
Etuisk ylälaakeri Astra-F 18-2311 Astra-F Joustintuen ylälaakeri [1991 - 1998] 8.00 € kplRizla^^ kirjoitti:Kyllä olis tarkotus itse yrittää vaihtaa ainakin ensin, jos ei onnistu niin joku enempi asiasta tunteva avuksi, mutta korjaamoita ei suosita tuon ikäisen auton tapauksessa![]()
Joku viisaampi kertokoon laakerin vaihdosta, kun en ole sitä joutunut ikinä tekemään, mut ei luulis olevan tekemätön paikka
Pyöränsuuntauksesta, soittelin tusinan verran liikkeitä läpi ja hintahaarukka oli 90-150€ pääkaupunkiseudulla. Muutoskatsastus sarjalle oli 50€.
Olisko raadilla heittää ehdolle g astra 2.0 dtl farkkuun iskareita kaveriksi h&r:n -30 jousille? Nykyiset veitecin iskarit alkaa olla finaalissa ja jouset on vajaan vuoden vanhat ja vielä käyttökelpoiset.
Joo eli katsoin nuo akselimassat tuosta otteesta ja ne onRizla^^ kirjoitti:Mitä mieltä immeiset on ollu näistä ta-technix alustoista? tarkotus olis Fastraan laittaa tommonen 60/40 sarja.
akseli 1 = 750
akseli 2 = 710
ja tämä alusta jota oo aatellu nii sanoo maks massoiks
Etuakseli max.: 860kg
Taka-akseli max.: 800kg
Eli tämä ilmeisesti nyt käy akselimassojen perusteella ja muutenkin Ko. merkkiin.
Minkäslainen homma näitä alustoja on ruveta vaihtaan? hallia/tallia ei oole, joten pihahommina menee. ei myöskään nosturia eli tunkilla mennään.. Isoveikka aikanaan passattiinsa vaihto -40mm jouset uudet ja oli semmonen homma puristaa iskarit kasaa ym. että ajattelin ettei koskaan ite tuu laitettua, mutta oppiminen kannattaa aina
Oiskohan tää nyt perus "TA-technix" alusta G Astralle? http://cgi.ebay.de/1A-Gewindefahrwerk-O ... 86b5f#shId
Tuossa kun lukee gw-technik mutta liekkö käytännössä samaa settiä.
Ei tunnu kovin moni myyjä toimittavan muualle kuin Saksaan (tai ainakaan Suomeen). Tuo näyttäis toimittavan suomeen 19,90e kuluilla joten alustalle tulis hintaa n. 193e.
Toki olen erittäin kiitollinen jos joku haluaa laittaa suoran linkin vastaavasta TA-technix / JOM säädettävästä alustasta, auton malli löytyy allekirjoituksesta.
edit: No tuosta löyty ainakin TA, toimituskuluineen 198e eli ihan ok: http://cgi.ebay.de/Tuningart-Gewindefah ... 2eb1fba008
Tuossa kun lukee gw-technik mutta liekkö käytännössä samaa settiä.
Ei tunnu kovin moni myyjä toimittavan muualle kuin Saksaan (tai ainakaan Suomeen). Tuo näyttäis toimittavan suomeen 19,90e kuluilla joten alustalle tulis hintaa n. 193e.
Toki olen erittäin kiitollinen jos joku haluaa laittaa suoran linkin vastaavasta TA-technix / JOM säädettävästä alustasta, auton malli löytyy allekirjoituksesta.
edit: No tuosta löyty ainakin TA, toimituskuluineen 198e eli ihan ok: http://cgi.ebay.de/Tuningart-Gewindefah ... 2eb1fba008
ex: Vectra C GTS 2.0t -04, Astra G 1.6 16V -99
-
Makulanser
- 'Kadett'

Anteeksi hätäinen vastaus mutta,Oiskohan tää nyt perus "TA-technix" alusta G Astralle?
http://cgi.ebay.de/RACELAND-COILOVER-SU ... 19c62f2f9f
Voi olla että linkkasin ehkä väärään autoon, en sen enempiä kattellut mihin tulee
Itse lykkäsin tuon alle vectraan ja ollut mukava ajella. Eikä säätövarakaan lopu heti kesken
Mikä olisi edullinen alustasarja G farkkuun? Kun takaiskarit ihan finaalissa ja samalla vois vaihtaa eteenkin niin kannattaako ostaa alustasarja vai vaihtaa vaan normaalit iskarit taakse?
Mitä muita operaatioita pitää tehdä kun alustasarjan vaihtaa? En oo koskaa ite vaihtanu joten olen tietämätön.
Mitä muita operaatioita pitää tehdä kun alustasarjan vaihtaa? En oo koskaa ite vaihtanu joten olen tietämätön.
Onhan noita vempaimia..