eli nyt se on 95:lla onko mitää järkeä kääntää sitä 98 jos ajelee suurimmaksi osaksi 95 bensalla?
ja onko jolkin tietoa kuluttaisko tuo vähemmän gasoa 98? ja plugi käänetty sille ja käyttäis sitä
kone C16se
F-astra ja oktaani plug 95/98
F-astra ja oktaani plug 95/98
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Re: F-astra ja oktaani plug 95/98
Jos ajelet ysivitosella niin ei ole järkeä kääntää kun voi nakuttaa, mutta jos siirryt siihen korkeaoktaaniseen niin tottakai silloin kannattaa kääntää tai ei saa oktaaneista mitään iloa irti.
Ysikasilla saa teoriassa aavistuksen lisää tehoa ja hitusen pienemmän kulutuksen. Se taas, onko se hintaeron arvoista täytyy arvioida itse, ajella 98:lla ja seurata kulutusta ja katsoa huomaako käytöksessä mitään positiivista.
Ysikasilla saa teoriassa aavistuksen lisää tehoa ja hitusen pienemmän kulutuksen. Se taas, onko se hintaeron arvoista täytyy arvioida itse, ajella 98:lla ja seurata kulutusta ja katsoa huomaako käytöksessä mitään positiivista.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Ei kyllä oikeestaan oo järkeä 98 käyttää tuossa.Ellei se ole nakutusherkkä muuten.Ei se hinta ero mulla ainakaan paljoa vaikuta,kun säädettiin lastu 98,lle niin sitä käytän.eri asia jos tankkaa aina täyteen ja ajo on samanlaista kulutukseltaan.Ite kun on niin monensortin ajeluja että kulutus sen hinnan määrää mulla.ja pari kymppiä max mitä tankkaan kun loppuu.Tuomas kirjoitti:Jos ajelet ysivitosella niin ei ole järkeä kääntää kun voi nakuttaa, mutta jos siirryt siihen korkeaoktaaniseen niin tottakai silloin kannattaa kääntää tai ei saa oktaaneista mitään iloa irti.

Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Mitä toi oktaani plugi oikee tekee? itellä on tuolla tommone mis on pelkästään 91 ja toisella puolella on muistaakseni ollu joskus joku numero oisko ollu 98 tai 99? ja onks siit jotain hyötyä jos kääntelee sitä 
Opel Manta B -77
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Sinne ecuun on ohjelmoitu erilaisia arvoja eri polttoaineille, tuolla plugilla valitaan mitä karttoja käytetään.
Bensan täytyy olla vähintään yhtä korkeaoktaanista kuin se numero mikä sieltä plugista löytyy. Jos sulla on toisella puolella 91 niin toinen on 95. Suomessa ei matalaoktaanisempaa löydykään, mutta jos vaikka ulkomailla tulee tankanneeksi matalaoktaanista niin sitten tuosta nappulasta on iloa.
Joihinkin koneisiin voi sen 91/95-nappulan tilalle vaihtaa 95/98-nappulan, mistä on iloa jos käyttää sitä ysikasia.
Bensan täytyy olla vähintään yhtä korkeaoktaanista kuin se numero mikä sieltä plugista löytyy. Jos sulla on toisella puolella 91 niin toinen on 95. Suomessa ei matalaoktaanisempaa löydykään, mutta jos vaikka ulkomailla tulee tankanneeksi matalaoktaanista niin sitten tuosta nappulasta on iloa.
Joihinkin koneisiin voi sen 91/95-nappulan tilalle vaihtaa 95/98-nappulan, mistä on iloa jos käyttää sitä ysikasia.
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B