Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
elikkäs tuohon c30se moottoriin kaipaisin kiperästi kiristys tiukkuudet ja kiristys vaiheet tietoon kun olis kasaaminen käynnissä ja tilasin kyllä korjaus oppaan jo yli kuukaus sit ja piti tullakin jo viikko sitten mulle mutta eipä sitä näy edelleenkään. Kiitän kovasti teitä muita jotka minua nyt voisi auttaa näiden kanssa kun haluttais tuo kone saada kasaan enkä viitti tyylillä "kyllä nyt ainakin pysyy kiinni" niitä kiristää
ps. joko tänne vain tai yv:tä tai ihan mailiinkin saa laittaa jos edes jotain teitää noista janne.tuomenharju@gmail.com
Kiitos paljon, pääsinkin heti huomenissa kiristelemään pultit ja kasaamaan konetta pieni asia mut tärkeä minulle tällä hetkellä jo joku mukava auttavainen ihminen minua nyt auttoikin
ei noita muitakin tietoja löytyis, niinkuin noi nokka-akselin pultit sun muut mitä tossa nyt ei tietenkään näy, kumma juttu. niitäkin tosin tarvii että voin kasata motin täysin
Oli koneella saksankielinen opus C30SE koneesta, niin nappasin siitä lisää momentteja.
Osan suomensin sanakirjan avulla ja saksaa taitavat voi lukea sujuvasti loput tai kääntää jotenkin ja sanoa jos virheitä.
nuistakin varmasti on hyötyä koneen kasaamisessa, kiitos siis tiedosta. vielä minulta puuttuu ainakin tieto siittä miten nokka-akseleihin kiinnitettävät rattaa? tai siis niiden rattaiden pulti että pitääkö uusia vai käykö vanhat pultit ja mitkä on tiukkuudet?
....tulis nyt h....tti se kirja jo postista niin helpottais kummasti kaikessa kun auto on ihan osia niin ois kiva laittaa kaikki niinku pitää
Mulla on nyt siis kokokirja missä on omega ja senatorin tiukkuudet ja muut tiedossa jos joku muukin näitä ettii nii voi kysyy ja mä sit vastailen kun täällä käyn.
Onkohan tossa C30SE moottorin kiristys tiukkuudet samat mitkä Mantzelin m40 koneessa ? vai laitetaanko lotarin kiristys arvoilla 4000 mantzel moosa, kun kaverilta mikä kasaa mulle ton 4.0 niin löytyy lotuksen korjaus opus..