Ajotietokoneen näytöstä pikselit kateissa..

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
raiski_83
'Kapitän'
'Kapitän'

Ajotietokoneen näytöstä pikselit kateissa..

Viesti Kirjoittaja raiski_83 »

hävis tuosta ajotietokeneen näytöstä puolet pikseleistä.. ei oikein meinaa enää selvää saada teksteistä.
mikä olis helpoin ja halvin tapa saada se toimimaan..?? vaihdattaa lcd vaiko hommata kokonaan uusi..??
onhan tuolla vinkit ja vihjeet osastolla vaihto-ohjeet mutta tärisee käsi sen verran että jätän suosiolla kolvaamiset väliin..
Astra F 1.6 16V farkku
Exät: 2 x Vectra B, 3 x Vectra A, 2 x Astra F, Omega A,
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Re: Ajotietokoneen näytöstä pikselit kateissa..

Viesti Kirjoittaja ata »

raiski_83 kirjoitti:hävis tuosta ajotietokeneen näytöstä puolet pikseleistä.. ei oikein meinaa enää selvää saada teksteistä.
mikä olis helpoin ja halvin tapa saada se toimimaan..?? vaihdattaa lcd vaiko hommata kokonaan uusi..??
onhan tuolla vinkit ja vihjeet osastolla vaihto-ohjeet mutta tärisee käsi sen verran että jätän suosiolla kolvaamiset väliin..
Valon vaihtohan tuossa ei auta, jos on pikselivikaa. Pikseliviat yleensä johtuvat huonoksi menneistä seeprakumeista, jotka yhdistävät lasisen näyttöelementin piirilevylle. Jotkut autosähkö- tai autoelektroniikkakorjaamot korjaavat kyllä noita pikselivikojakin, jos ei siis itse uskalla lähteä korjaamaan. Itse paneelissa yleensä ei ole vikaa, vaan yleensä vika on ainakin minun käsittääkseni nimenomaan siinä näyttöpaneelin ja piirilevyn välisessä kontaktissa, joka on hoidettu niillä silikonimaisilla seeprakumeilla.
(huom. itse en ole kyseisiä korjaustoimenpiteitä tehnyt tai teettänyt, olen vain lukenut mm. täältä ja muualta noista ongelmista, samat vaivasivat samanikäisiä kännyköitä myös aikoinaan missä myös käytettiin niitä seeprakumeja.)
2639
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja 2639 »

Helpointa ja halvinta vaihtaa koko auto sellaiseen, jossa kaikki pikselit tallella. Meikä osti oman, niin heti kiinnittyi huomio kaikkien pikseleiden olemassa oloon. Siksi kai tuli ostettuakin...Nyt meillä on sellainen viha-rakkaussuhde.

Hyvä auto ajella, mutta koko ajan pelottaa mikä paukahtaa seuraavaksi...
Ooppeli ei ruostu!

Vectra 2,0 CD Sport '97
raiski_83
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja raiski_83 »

olihan tuossakin kaikki pikselit koeajon aikana tallessa mutta heti ku nimi oli paperissa niin oli puolet pikseleistäkin jossain..
Astra F 1.6 16V farkku
Exät: 2 x Vectra B, 3 x Vectra A, 2 x Astra F, Omega A,
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Niihin näyttöihin saa (ainakin Omegaan) noita nauhakaapeleita.
Suhteellisen helppo vaihtaa.
Vastaa Viestiin