Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Siis keppiä heiluttaen löytyy 3 ja 4, vaivoin 2.(sentään löytyy niin liikkeelle pääsee)
1, 5 ja R ei oikein ollenkaan.
Keppi jotenkin velton oloinen???
Zafira on dti ja -00 malli. (edit) Niin ja ajettu vasta rapiat 200tkm.
vaidelaatikon päällä olevassa nivelessä luultavasti tappi kulunut (jos kinnitys samalla tavalla kuin vanhemmissa lootissa)
, osan ei pitäis olla kallis opelillakaan, vaihto hieman hankala.
eikös siinä pitäisi olla vaijeri kepin ja lootan välillä eli f23 vaihteisto?
paljon sillä on ajettu?
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
Minulla sama ongelma. Zafira 1.6 16 V vm. 2001 aj. 196000 km. Pakki, 1 ja 2 hukassa. Keppi ei mene koloonsa! Mitenkä tämä edellä oleva tarina päättyi? Mikä vika löytyi? Täytyikö vaihtaa laatikko tai pääsikö helpommalla?
Vanhaa aihetta ylös.2.0 dti zafira vaihteet ei löydy,varsinkaan 1 .Olen vaihtanut tapit vectraan,mutta zafirassa paikka ei näy joten varmaan paljon hankalaampaa,oisko systeemi silti sama?Vinkkejä?
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
jjvirtan kirjoitti:Vanhaa aihetta ylös.2.0 dti zafira vaihteet ei löydy,varsinkaan 1 .Olen vaihtanut tapit vectraan,mutta zafirassa paikka ei näy joten varmaan paljon hankalaampaa,oisko systeemi silti sama?Vinkkejä?
tuota tuota oletko säätänyt nuo vaihteen siirtimet kun olet vaihtanut nuo tapit ja itelläkin oli ongelmia kun 1:stä ei löytynyt ja pakkikin takkuili niin vaihteiston siirtimien säätäminen auttoi asiaan ja alkoi pelaamaan
jjvirtan kirjoitti:Vanhaa aihetta ylös.2.0 dti zafira vaihteet ei löydy,varsinkaan 1 .Olen vaihtanut tapit vectraan,mutta zafirassa paikka ei näy joten varmaan paljon hankalaampaa,oisko systeemi silti sama?Vinkkejä?
tuota tuota oletko säätänyt nuo vaihteen siirtimet kun olet vaihtanut nuo tapit ja itelläkin oli ongelmia kun 1:stä ei löytynyt ja pakkikin takkuili niin vaihteiston siirtimien säätäminen auttoi asiaan ja alkoi pelaamaan
Oon vectrasta säätänyt,tapit paikalleen jne,,,.Mutta onko zafirassa mekanismi erilainen,vaijerilla ehkä?
Täytyy yrittää könytä auton alle katsomaan,ei monttua niin hankalaa tuo homma.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Ok,,kiitos tähänastisesta.Vähän purkamalla vaijereihin pääsee päältäpäin käsiksi ainakin 2.0 dtissä.Nyt tarvitsisin konkreettisempia säätöohjieta ja neuvoja mitä osaa tuohohn siirtäjämekaniikkaan saa ja kannattaa ostaa?
Rasvasin vaijerit nyt alkajaisiksi ja kai tuo vähän jo parani.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
näyttäis vika olevan vaihdekepin alla olevassa siirtäjäyksikössä joka on väljä.Pallon ympärillä oleva muovihela on kulunut osittain pois ja pidikerengas tietysti osittain irti.Pallossa on reilusti väljää ja se nousee ylös kun ykköstä yrittää työntää päälle.
Opelilla ei osia myyty erikseen joten vain koko yksikön saa runsaan 300 euron hintaan .Helppoa,halpaa ratkaisua ei taida olla?
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
jjvirtan kirjoitti:
Opelilla ei osia myyty erikseen joten vain koko yksikön saa runsaan 300 euron hintaan .Helppoa,halpaa ratkaisua ei taida olla?
On tuohon yksi tekohengitystapa jota olen noiden väljien vaihdekepin pallojen kanssa käyttänyt. Otat muutaman nippusiteen ja pujotat ne tuolta pallon ja pesän välistä ja kiristät sen pesärinkulan ympäri. Näin saat ainakin pahimmat väljät pois kun laitat niitä hieman eri kohtiin. Yleensä 2-3 riittää ja kestävät taas muutaman vuoden siellä. Tuntuma paranee ihan mukavasti kun saat ne sinne sopivasti. Kannattaa ainakin kokeilla, ei maksa kuin vaivan.
Ostin Englannin eBaysta 15 punnalla uuden kokonaisen vaihteenvalitsinsysteemin.Nyt on paikallaan ja hyvin toimii, ykkönenkin menee päälle.Kuulemma Zafiroissa joissa on diesel tai 2.2 bensa on vaijerivälitteinen F23 vaihteisto..
Sain tuo toimimaan ilman sen kummempaa säätöä,siirtäjässä on kuitenkin terässinkilä jolla saa kepin keskitetty jos joku osaa kertoa tämän vaihteiston säätösysteemin olis ihan mukava kuulla.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V