vetra c -05 jarrut
vetra c -05 jarrut
terve! vectran vasen takajarru jumittaa! mikä neuvoksi? olen vähän selvitelly asioita; on aikas vaikee saada osia tai ns. vaihto jarrusatulaa! auto on farkku jossa on 40mm jarrusatulat.onko jollain tietoo et mistä sais?
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Re: vetra c -05 jarrut
Vaikea? Eiköhän vähintään marmotiskiltä tipahda osat kouraan. Satuloita löytyy http://www.varaosahaku.fi/?link=list&gg ... 0000101000raimokä kirjoitti:terve! vectran vasen takajarru jumittaa! mikä neuvoksi? olen vähän selvitelly asioita; on aikas vaikee saada osia tai ns. vaihto jarrusatulaa! auto on farkku jossa on 40mm jarrusatulat.onko jollain tietoo et mistä sais?
Itselläni oli käsijarru jumissa C-vectra 04/Farkku. Runkonumeron mukaan autossani olisi ollut madallettu alusta, ja jarrusatulan hinta oli muistaakseni Opelilla lähemmäs 400 euroa. En uskonut että autossani on madallettu alusta, vaan menin Motonettiin ja ostin 109 eurolla uuden satulan (+ 50 eur pantti). Ero Opelin tarjoamassa ja Motonetilta ostamassani on käsijarruvivun sijoitus, siksi jos autossa on matala jousitus pitää laittaa sellainen satula ettei vivusto ota kiinni takajouseen tms. Ei ottanut minulla. Käytin katsastuksessa eilen, ja hyvin toimii, paitsi että vasen puoli (jonne satulan vaihdoin) ottaa huonommin kiinni, eli ero takapyörien välillä on ihan maksimi. Ei tullut vaihdon yhteydessä mitattua uuden ja vanhan satulan sylinterin kokoa yms. mutta vika saattaa olla siinä että satulan vaihdossa jarrupala kärsi hieman (lohkesi pala) ja näin ollen pinta-ala pieneni. Mutta esim. Motonetista siis noita saa, laadusta en osaa sitten sanoa, saako opelilta tai netistä tilaamalla parempia.
terve vaan.joo motonet tarjoo 38mm jarrusatulaa.autossani on 40mm.se voi vaikuttaa jarrujen tehoihin,viisaat sanoo!kiitos löysin vastaavan varaosan tuolta sivustosta!tilaukseen!oon meinaan kyselly ei ooota monesta paikasta.on niin uus auto! 
Jos taitoa piisaa, niin aina ei tarvitse ostaa uusia jarrusatuloita. Voi myös purkaa satuloiden osat. Putsauksella, pintojen hiomisella ja osat kunnolla voitelemalla sekä uusilla tiivisteillä saa vallan kelpotoimiset jarrut. Ja tietenkin edullisesti.raimokä kirjoitti:terve! vectran vasen takajarru jumittaa! mikä neuvoksi? olen vähän selvitelly asioita; on aikas vaikee saada osia tai ns. vaihto jarrusatulaa! auto on farkku jossa on 40mm jarrusatulat.onko jollain tietoo et mistä sais?
Kannattaa vaihtaa jarrunesteet joka toinen vuosi, niin ryytymisetkin vähenevät. Jarruneste kun on hygroskooppista ja imee itseensä vettä, joka sitten ruostuttaa sylinterin ja mäntien seinämiä.
terve vaan.putsattu on,rasvattu on,ei ollut jälkiä sylinterissä eikä männässä.sittten on viellä tuo käsijarru jonka sisällä on tiivisteet sen purkaminen!en ole moista purkanut!siinä on jokin "lukitus"??että pääsee vaihtaan tiivisteet!?
oliskos tietoo?